Suszonki miesiąca: top 20 kreacji maja 2020

Suszonki miesiąca: top 20 kreacji maja 2020
Przez cały miesiąc mogliście obserwować ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dziś dla przypomnienia i nutki inspiracji przygotowaliśmy przegląd najlepszych suszonek, które obiegły internet w maju 2020 roku.
O autorze
3 min czytania 2020-06-01

#1 Skittles: Pride

Z okazji tzw. „Miesiąca Dumy”, który wypada w czerwcu, marka Skittles postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.

#2 Andrzej Duda: ##hot16challenge2

Andrzej Duda wziął udział w popularnej pod hasłem #hot16challenge2. W jej ramach znani raperzy, artyści, a teraz nawet i politycy przygotowują 16 wersów na dowolny temat. Celem inicjatywy jest zbiórka pieniędzy dla medyków.

#3 „In Poland we don’t say…”: RTM’y marek

Na początku maja br. na Twitterze rozpoczęła się nietypowa akcja, w ramach której internauci publikowali posty z różnymi polskimi powiedzeniami – wszystkie jednak rozpoczynały się od zdania „In Poland we don’t say…”. Akcja szybko stała się viralem, a swoje własne odpowiedzi przygotowały popularne marki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#4 IKEA: Instrukcja schronów

Rosyjski oddział IKEA stworzył kilka prostych, a zarazem niezwykle kreatywnych sposobów na to, jak zwykłe meble oraz przedmioty, które już posiadamy w naszych domach, przekształcić w nietypowe „schrony” i jednocześnie zapewnić dzieciom rozrywkę podczas tzw. lockdownu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#5 Prezydent Kielc: Pomoc dla gastronomii

Prezydent Kielc Bogdan Wenta postanowił wyjść naprzeciw restauracjom, które w dobie pandemii koronawirusa znajdują się w trudnej sytuacji – w związku ze zbliżającym się latem oferuje właścicielom lokali uruchomienie ogródka za symboliczną opłatę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#6 IKEA: Be someone’s home

IKEA zaprezentowała niedawno swoją nową kampanię pod hasłem „Be someone’s home”, za pomocą której zachęca społeczeństwo do sprzeciwiania się wszelkim przejawom dyskryminacji wobec osób LGBT+.

#7 Banksy: Game Changer

Na początku maja br. brytyjski artysta uliczny znany jako Banksy zaprezentował swój nowy projekt, za pomocą którego postanowił złożyć hołd służbie zdrowia i podziękować za ich nieoceniony wkład w walkę z koronawirusem.

#8 Heinz: Ketchup Puzzle

Heinz postanowił zadbać o swoich klientów i zapewnić im niezwykle absorbującą rozrywkę na czas izolacji spowodowanej pandemią koronawirusa – marka stworzyła puzzle, w których każdy element jest w tym samym kolorze.

#9 Markowe #hot16challenge2

Nie tylko Andrzej Duda włączył się w viralową akcję #hot16challenge2 – na wyzwanie odpowiedziały znane marki, takie jak np. Lech Premium, x-kom, Cheetos czy też BNP Paribas.

#10 Spotify: Listening Together

Platforma Spotify ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Listening Together” – w jej ramach stworzona została interaktywna mapa Ziemi, która oferuje możliwość sprawdzenia, gdzie w danym momencie na świecie użytkownicy słuchają tej samej piosenki.

#11 Sycylia: Wakacyjna akcja

Władze Sycylii, której turystyka jest jednym z głównych źródeł dochodów, wpadli na nietypowy pomysł na walkę ze skutkami pandemii koronawirusa – dopłacą turystom do wakacji na słynnej włoskiej wyspie.

#12 Porozumienie dla Pragi: #ZaadoptujDonicę

Organizacja Porozumienie dla Pragi zainicjowała świetną, prośrodowiskową akcję pod hasłem #ZaadoptujDonicę. W jej ramach mieszkańcy Warszawy dają drugie życie opuszczonym, miejskim donicom.

#13 IKEA: The Bee home

Z okazji tegorocznego Światowego Dnia Pszczoły studio projektowe SPACE10 należące do sieci IKEA udostępniło specjalną instrukcję, dzięki której w prosty sposób zbudujemy nasz własny domek dla tych owadów.

#14 Burger King: Social distancingowa korona

Niemiecki oddział Burger Kinga wpadł na nietypowy pomysł zachęcenia społeczeństwa do social distancingu w dobie pandemii koronawirusa – sieć rozdaje klientom ogromne korono-sombrera, które zmuszają inne osoby do zachowania co najmniej 1 metra odległości.

#15 McCann Belgrade: Thank You, Doctors

Agencja McCann Belgrade postanowiła złożyć hołd osobom, które codziennie są na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem – firma stworzyła więc kampanię, w której lekarze zostali przedstawieni jako superbohaterowie.

#16 Nike x Ben & Jerry’s: Chunky Dunky

Popularne marki Nike i Ben & Jerry’s połączyły siły i stworzyły przepysznie wyglądające sneakersy – połączenie modelu Dunk Low sportowego brandu i lodów o smaku Chunky Monkey.

#17 Google Maps: Funkcja dla osób na wózkach inwalidzkich

Google wprowadza do swojej aplikacji Google Maps nową funkcję skierowaną do osób, które mają problemy z poruszaniem się – platforma pokaże miejsca dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich.

#18 Airbnbn x Bumble: Online Experiences

Platforma Airbnb oraz aplikacja randkowa Bumble wspólnie stworzyły nietypową inicjatywę, która ma na celu urozmaicenie użytkownikom randkowania online w dobie izolacji społecznej wywołanej pandemią koronawirusa.

#19 Burger King: Social Distancing Whopper

Włoski oddział Burger Kinga wprowadził do swojego menu nowego burgera, który nosi nazwę „Social Distancing Whopper” – danie z potrójną porcją cebuli ma za zadanie zachęcić klientów sieci do zachowywania dystansu społecznego.

#20 Ben & Jerry’s x Netflix: Boots On The Moooo’n

W ramach promocji nowego serialu Netfliksa zatytułowanego „Siły Kosmiczne” marka Ben & Jerry’s stworzyła nowy, iście „kosmiczny” smak swoich kultowych lodów – Boots On The Moooo’n.