#1 Skittles: Pride
Z okazji tzw. „Miesiąca Dumy”, który wypada w czerwcu, marka Skittles postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.
#2 Andrzej Duda: ##hot16challenge2
Andrzej Duda wziął udział w popularnej pod hasłem #hot16challenge2. W jej ramach znani raperzy, artyści, a teraz nawet i politycy przygotowują 16 wersów na dowolny temat. Celem inicjatywy jest zbiórka pieniędzy dla medyków.
Zobacz również
#3 „In Poland we don’t say…”: RTM’y marek
Na początku maja br. na Twitterze rozpoczęła się nietypowa akcja, w ramach której internauci publikowali posty z różnymi polskimi powiedzeniami – wszystkie jednak rozpoczynały się od zdania „In Poland we don’t say…”. Akcja szybko stała się viralem, a swoje własne odpowiedzi przygotowały popularne marki.
#4 IKEA: Instrukcja schronów
Rosyjski oddział IKEA stworzył kilka prostych, a zarazem niezwykle kreatywnych sposobów na to, jak zwykłe meble oraz przedmioty, które już posiadamy w naszych domach, przekształcić w nietypowe „schrony” i jednocześnie zapewnić dzieciom rozrywkę podczas tzw. lockdownu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Prezydent Kielc: Pomoc dla gastronomii
Prezydent Kielc Bogdan Wenta postanowił wyjść naprzeciw restauracjom, które w dobie pandemii koronawirusa znajdują się w trudnej sytuacji – w związku ze zbliżającym się latem oferuje właścicielom lokali uruchomienie ogródka za symboliczną opłatę.
#6 IKEA: Be someone’s home
IKEA zaprezentowała niedawno swoją nową kampanię pod hasłem „Be someone’s home”, za pomocą której zachęca społeczeństwo do sprzeciwiania się wszelkim przejawom dyskryminacji wobec osób LGBT+.
#7 Banksy: Game Changer
Na początku maja br. brytyjski artysta uliczny znany jako Banksy zaprezentował swój nowy projekt, za pomocą którego postanowił złożyć hołd służbie zdrowia i podziękować za ich nieoceniony wkład w walkę z koronawirusem.
#8 Heinz: Ketchup Puzzle
Heinz postanowił zadbać o swoich klientów i zapewnić im niezwykle absorbującą rozrywkę na czas izolacji spowodowanej pandemią koronawirusa – marka stworzyła puzzle, w których każdy element jest w tym samym kolorze.
#9 Markowe #hot16challenge2
Nie tylko Andrzej Duda włączył się w viralową akcję #hot16challenge2 – na wyzwanie odpowiedziały znane marki, takie jak np. Lech Premium, x-kom, Cheetos czy też BNP Paribas.
#10 Spotify: Listening Together
Platforma Spotify ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Listening Together” – w jej ramach stworzona została interaktywna mapa Ziemi, która oferuje możliwość sprawdzenia, gdzie w danym momencie na świecie użytkownicy słuchają tej samej piosenki.
#11 Sycylia: Wakacyjna akcja
Władze Sycylii, której turystyka jest jednym z głównych źródeł dochodów, wpadli na nietypowy pomysł na walkę ze skutkami pandemii koronawirusa – dopłacą turystom do wakacji na słynnej włoskiej wyspie.
#12 Porozumienie dla Pragi: #ZaadoptujDonicę
Organizacja Porozumienie dla Pragi zainicjowała świetną, prośrodowiskową akcję pod hasłem #ZaadoptujDonicę. W jej ramach mieszkańcy Warszawy dają drugie życie opuszczonym, miejskim donicom.
#13 IKEA: The Bee home
Z okazji tegorocznego Światowego Dnia Pszczoły studio projektowe SPACE10 należące do sieci IKEA udostępniło specjalną instrukcję, dzięki której w prosty sposób zbudujemy nasz własny domek dla tych owadów.
#14 Burger King: Social distancingowa korona
Niemiecki oddział Burger Kinga wpadł na nietypowy pomysł zachęcenia społeczeństwa do social distancingu w dobie pandemii koronawirusa – sieć rozdaje klientom ogromne korono-sombrera, które zmuszają inne osoby do zachowania co najmniej 1 metra odległości.
#15 McCann Belgrade: Thank You, Doctors
Agencja McCann Belgrade postanowiła złożyć hołd osobom, które codziennie są na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem – firma stworzyła więc kampanię, w której lekarze zostali przedstawieni jako superbohaterowie.
#16 Nike x Ben & Jerry’s: Chunky Dunky
Popularne marki Nike i Ben & Jerry’s połączyły siły i stworzyły przepysznie wyglądające sneakersy – połączenie modelu Dunk Low sportowego brandu i lodów o smaku Chunky Monkey.
#17 Google Maps: Funkcja dla osób na wózkach inwalidzkich
Google wprowadza do swojej aplikacji Google Maps nową funkcję skierowaną do osób, które mają problemy z poruszaniem się – platforma pokaże miejsca dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich.
#18 Airbnbn x Bumble: Online Experiences
Platforma Airbnb oraz aplikacja randkowa Bumble wspólnie stworzyły nietypową inicjatywę, która ma na celu urozmaicenie użytkownikom randkowania online w dobie izolacji społecznej wywołanej pandemią koronawirusa.
#19 Burger King: Social Distancing Whopper
Włoski oddział Burger Kinga wprowadził do swojego menu nowego burgera, który nosi nazwę „Social Distancing Whopper” – danie z potrójną porcją cebuli ma za zadanie zachęcić klientów sieci do zachowywania dystansu społecznego.
#20 Ben & Jerry’s x Netflix: Boots On The Moooo’n
W ramach promocji nowego serialu Netfliksa zatytułowanego „Siły Kosmiczne” marka Ben & Jerry’s stworzyła nowy, iście „kosmiczny” smak swoich kultowych lodów – Boots On The Moooo’n.