#1 Forum Przestrzenie: Dżok
W połowie września br. krakowska klubokawiarnia Forum Przestrzenie ruszyła z niezwykłą akcją, której celem było zachęcenie społeczeństwa do adopcji psów – na etykietach polskiej lemoniady pojawiły się wizerunki bezdomnych czworonogów.
#2 KFC: Weddings
Australijski oddział sieci KFC ruszył z nietypową akcją, w ramach której do oferty wprowadzona została tzw. „usługa weselna”. Te osoby, które z niej skorzystają, będą mogły wziąć ślub w lokalu słynnej marki i to całkowicie za darmo.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
#3 McDonald’s: Hotele dla pszczół na billboardach
To kolejna niesamowita akcja sieci McDonald’s – tym razem szwedzki oddział marki postanowił zainstalować domki dla pszczół w swoich billboardach. W specjalnie zamontowanych drewnianych płytach zostały natomiast wywiercone otwory, by pszczoły mogły się swobodnie przemieszczać.
#4 Ecosia: Eko wyszukiwarka
Ecosia to nietypowa platforma, która działa w podobny sposób, jak Google, lecz pewien jeden szczegół znacznie ją wyróżnia – wyszukiwarka bowiem finansuje sadzenie drzew w zamian za korzystanie z niej.
#5 For Forest: Austriacki stadion
W ramach projektu „For Forest” piłkarski stadion w Klagenfurcie, na którym polska kadra rozegrała mecze z Niemcami i Chorwatami podczas Euro 2008, zmienił się w leśne ZOO. Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na dewastację naszego środowiska spowodowaną wycinką drzew.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#6 Airbnb: Zamek z „Downton Abbey”
Jeżeli jesteście fanami serialu „Downton Abbey”, to Airbnb ma dla Was nie lada gratkę – platforma bowiem oferuje nocleg w XVIII-wiecznej posiadłości dobrze znanej z popularnej produkcji.
#7 Volkswagen: Beatle
26 września br. słynny album „Abbey Road” zespołu the Beatles obchodzi ł50. rocznicę wydania. Z tej okazji marka Volkswagen postanowiła nieco poprawić okładkę płyty, w taki sposób, by kultowy Volkswagen Beetle był zaparkowany w prawidłowy sposób.
#8 Aldi: Akcja na lotnisku Kraków-Pyrzowice
Na początku września br. sieć Aldi przygotowała nietypową akcję dla pasażerów wracających z wakacji – w odpowiedzi na niehandlowe niedziele, które bywają szczególnie uciążliwe po powrocie z urlopu, marka wręczała podróżującym paczki z pełnowartościowymi produktami spożywczymi.
#9 Lidl: Firmowe sneakersy
Niemiecki Lidl wystartował z nową kampanią, za pomocą której chce przekazać swoim klientom, jak bardzo są dla niego ważni. W związku z tym, tych najwierniejszych sieć nagrodzi firmowymi sneakersami.
#10 Monopoly: Ms. Monopoly
Ms. Monopoly – taką nazwę ma nowa wersja kultowej gry, która została stworzona z myślą o płci żeńskiej. W tej edycji kobiety mają większe uprawnienia niż mężczyźni.
#11 Pole Mokotowskie: Domki dla owadów
Na warszawskim Polu Mokotowskim pojawiło się kilka niezwykle stylowych domków dla takich owadów, jak np. pszczoły, biedronki czy motyle. Hotele będą stanowiły dla nich schronienie podczas okresu jesienno-zimowego.
#12 OLX: „Znajdź pracę, w której zarobki odpowiadają kwalifikacjom”
Kwalifikacje i pensja powinny mówić jednym głosem. Inaczej coś zgrzyta, a pracownik czuje się niedopasowany, jakby był z innej bajki. Taki był główny przekaz najnowszej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX, promującej kategorię Praca.
#13 Mattel: Neutralne płciowo Barbie
Firma Mattel postanowiła wprowadzić do swojej oferty neutralne płciowo Barbie. Co to dokładnie oznacza? Otóż teraz dzięki nowej kolekcji „Creatable World” słynne lalki będą mogły być zarówno płci żeńskiej, męskiej, jak i żadnej konkretnie zdefiniowanej.
#14 KitKat: Luksusowa wersja
Z okazji tegorocznych świąt Bożego Narodzenia koncern Nestlé wprowadzi na brytyjski rynek… luksusowe KitKaty. Za jedną tabliczkę czekolady trzeba będzie zapłacić prawie 70 złotych!
#15 John Dog: HAUSY
Wiedzieliście, że psie szczekanie to świetna muzyka? Przekonuje o tym pewien nietypowy polski sklep dla psów i kotów, który stworzył piosenkę pełną „psich bitów”.
#16 Lidl: Ubrania z recyklingu
12 września br. w sklepach Lidla pojawiła się kolekcja sportowych ubrań damskich i męskich, które zostały uszyte z tkanin pochodzących z recyklingu.
#17 Opto-Réseau: Okulary fasady
Pewien kanadyjski optyk wpadł na nietypowy sposób zareklamowania swojej marki – fasady okienne, znajdujące się nieopodal butiku, zostały przekształcone w okulary.
#18 Białystok: Roślinne przystanki
Trzy przystanki w Białymstoku przeszły niesamowitą metamorfozę – zostały posadzone na nich ozdobne trawy i krzewy wieloletnie, które wpływają m.in. na poprawę jakości powietrza.
#19 McDonald’s: McCharge
W wybranych szwedzkich lokalach sieci McDonald’s, położonych nieopodal dróg ekspresowych, pod słynnym logo marki przedstawiającym złote łuki, pojawiły się stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Marka postanowiła zareklamować nową usługę w dość nietypowy sposób.
#20 Burger King: The Meltdown
Brytyjski oddział sieci Burger King postanowił całkowicie wycofać plastikowe zabawki dołączane do zestawów dla dzieci. Co więcej, marka zachęcała też najmłodszych do oddawania swoich nieużywanych zabawek z tworzyw sztucznych, które następnie zostaną poddane recyklingowi.