>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
- – Udało mi się odnaleźć miejsce, które idealnie łączy zarówno moje kompetencje, jak i pasje – z Marketingową 11 mierzy się Beata Nowalska, Digital Content Marketing Director w Grupie Empik. Czytaj więcej.
- Jak powstawała kampania „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych akcji promocyjnych ostatnich lat? O tym piszemy w najnowszej odsłonie cyklu „#OdKulis”. Czytaj więcej.
- W kolejnej odsłonie cyklu #25latEffiePoland pytamy członków jury konkursu Effie Awards Poland o to, jak zmieniły się priorytety w strategiach marketingowych firm w ostatnim czasie. Odpowiedziami podzielili się Dorota Bigo, Anita Gwizdek, Stanisław Kijowski, Angela Konieczko, Natalia Kostera, Katarzyna Kowalczyk, Ewa Mittelstaedt i Marcin Samek. Czytaj więcej.
- W cyklu #LegalneCzwartki Milena Balcerzak oraz Adrianna Krzysztofik piszą o tym, o czym należy pamiętać, jeśli chcesz wykorzystać cudzy głos w AI-reklamie. Czytaj więcej.
- Jakimi projektantami inspirują się osoby z branży designerskiej? Z których prac są najbardziej dumni? Sprawdź 4. część cyklu „Projektanci, którzy inspirują, projekty, które zachwycają”. Tym razem na pytania odpowiedzieli: Agata Kalińska (AguWu), Daniel GOUDA Tworski i Mateusz Machalski. Czytaj więcej.
- Netflix rozszerza możliwości zakupu reklam. Na czym Netflix może stracić, a na czym zyskać? Sprawdź opinie ekspertów. Opinią podzielili się: Marcin Robakiewicz, Krzysztof Różański, Artur Sobczyński, Marta Kierszka oraz Jacek Józwiak. Czytaj więcej.
- Dlaczego wersja popularnego trendu na TikToku, którą odtworzył Elements Hotel & SPA okazało się fenomenem? Czy prostota wygrywa w social mediach? Ile „żyje” trend? Sprawdź opinie ekspertów. Odpowiedzi udzielili: Klaudia Żyłka, Magdalena Marek-Terelak, Berenika Barczak Kilavuz, Barbara Jaworska-Marciniak, Maciej Kerszen, Katarzyna Słonawska, Anna Smaruj oraz Marek Myślicki. Czytaj więcej.
- Po tym, jak amerykański „Forbes” poinformował o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości przez firmę Avon, zapytaliśmy Ewę Grzech, head of integrated communications w Avon Cosmetics Poland, o stanowisko Avon Polska. Czytaj więcej.
- Felietony na NowymMarketingu:
- O tym, co wspólnego mają znaki zodiaku z archetypami marek pisze Mateusz Decyk w swoim felietonie. Czytaj więcej.
- O tym, dlaczego kawa CEO Nike już nigdy nie będzie smakować tak samo, pisze w swoim felietonie Mateusz Cukierski. Czytaj więcej.
- O tym, czy da się osiągnąć mindfulness w marketingu pisze w swoim felietonie Agnieszka Jaśkiewicz. Czytaj więcej.
- Piotr Gąsiorowski pisze o tym, jak odpowiedzialne przywództwo w firmie Aksam, zamieniło kryzys w sukces. Czytaj więcej.
- W czwartej części cyklu „Neuromarketing w pigułce” Wojciech Popiela pisze między innymi o tym, dlaczego warto zaskakiwać, intrygować i wyróżniać się na tle konkurencji. A także… że czasem warto pozostać bezpieczną opcją. Czytaj więcej.
Kampanie, akcje i raporty warte uwagi
- Lidl prezentuje torebkę inspirowaną croissantem. Sprawdź.
- Dom mody Dolce & Gabbana wprowadził do sprzedaży perfumy o nazwie „Fefé”, które są przeznaczone dla psów. Sprawdź.
- „Gdzie są osoby z niepełnosprawnościami w naszych reklamach?” – pytają Bupa i Channel 4 w kampanii z okazji rozpoczęcia paralimpiady. Sprawdź.
- SHEIN oskarżyło Temu o naruszenie praw autorskich. Czytaj więcej.
- Zakończyła się, trwająca od sześciu lat, sprawa założona przez markę adidas przeciwko markom Isabel Marant i Sandro, którą prowadził francuski Sąd Kasacyjny. Adidas próbował bronić swoich kultowych trzech pasków. Niemiecki gigant przegrał. Czytaj więcej.
- IKEA w ramach akcji „Leave the rest” zachęca do odpoczynku i tworzy nową interpretację kultowej torby, na której można… spać. Sprawdź.
- Kino po raz kolejny spotyka się z marketingiem. CarMax w najnowszej kampanii nawiązał do filmu „Beetlejuice Beetlejuice”. Sprawdź.
- Firmy Xbox i McCann London wprowadziły na rynek specjalny joystick, który dostosowuje się do indywidualnych potrzeb użytkowników. Gadżet pozwoli cieszyć się z gry osobom z niepełnosprawnościami. Sprawdź.
- Powstała platforma IKEA Preowned. Na stronach salonów IKEA w Madrycie i Oslo można już kupić używane meble w obniżonych cenach. Sprawdź.
Wydarzenia
Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r.? Dowiedz się podczas webinaru organizowanego we współpracy z Nextbike.
Zobacz również
Zapisz się już dziś i zarezerwuj miejsce na wydarzeniu, podczas którego zdobędziesz wiedzę na temat jednej z najbardziej efektywnych form promocji we współczesnej przestrzeni miejskiej.
Polecajki
Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:
- Raport „Przebodźcowana współczesność – jak sobie z nią radzić?” od Answear, w którym skupiono się na jednym z największych wyzwań naszych czasów – przebodźcowaniu oraz wpływem mediów społecznościowych.
- Badania Fundacji Molly Rose (MRF), które dowodzą, że dzieci są narażone na ryzyko w mediach społecznościowych, ponieważ główne platformy social media nie potrafią wykryć i usunąć niebezpiecznych treści promujących samobójstwo oraz samookaleczenie.
- Odcinek podcastu „E-commerce oczami praktyków”, w którym Piotr Szyszka i Michał Broś rozmawiają z Jagodą Bugaj, dyrektorką marketingu marki Vistula. Jagoda opowiada o tym, jak od kulis wyglądają działania brandu oraz o tym, jak branża fashion łączy się z e-commerce.
- Odcinek podcastu „Marketing oparty na danych”, w którym Sebastian Suma skupia się na różnorodnych strategiach marketingowych w e-commerce. Tym razem rozmawia z Pawłem Paszkowski – dyrektorem zarządzającym w agencji Strigoo. Panowie mówią między innymi o tym, po co przygotowywać strategię marketingową.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS #PrzeglądTygodnia [16.08-22.08.24]: raport Kobiety i AI, emoji a Gen Z, książka, która przypomina czat
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 9 a 15 sierpnia 2024 roku.