#1 B.: Pszczoła influencerka
Takiej influencerki jeszcze nie było – pszczoła o imieniu B. za pomocą konta na Instagramie zwraca uwagę na problem wymierania pszczelich rodzin.
Zobacz również
#2 Greenpeace: EarthApp
Rosyjski oddział Greenpeace postanowił wykorzystać ogromną popularność aplikacji FaceApp, która postarzała twarze użytkowników – organizacja w podobny sposób pokazała, jak drastycznie zmieni się nasz świat za kilkanaście lat, jeśli zignorujemy problem globalnego ocieplenia.
#3 „Król Lew”: Reakcje marek
Nowa wersja „Króla Lwa” budziła emocje jeszcze zanim weszła na ekrany kin – lecz gdy tylko odbyła się premiera filmu, cały internet zalały „lwie” kreacje wielu marek. Przedstawiamy więc te najciekawsze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Diesel: Kampania na cześć utraty followersów
Niektóre marki przeżywałyby „katusze”, gdyby nagle z ich profilu w mediach społecznościowych ubyło kilkanaście tysięcy followersów. Jednak nie w przypadku brandu Diesel, który stworzył specjalną kampanię celebrującą utratę pewnych obserwujących.
#5 Uniwersytet Wrocławski: Trailer serialu jako spot
Studia jak serial na Netfliksie? Najwidoczniej na Uniwersytecie Wrocławskim jest to możliwe – teraz „nowy sezon” rekrutacji zapowiada spot utrzymany w konwencji trailera serialu.
#6 Galeria Bronowice: Punkt Adopcji Roślin
Przeprowadzka, brak czasu lub miejsca w mieszkaniu, aby odpowiednio zadbać o zielonego przyjaciela. Nowo otwarty Punkt Adopcji Roślin w Galerii Bronowice jest świetnym miejscem, w którym kwiaty mogą odnaleźć nowy dom.
#7 Angelo’s Pizza: Zdjęcia zaginionych zwierząt na pudełkach od pizzy
Założyciel pizzerii Angelo’s Pizza z New Jersey w USA wpadł na świetny pomysł, by pomóc w odnalezieniu zaginionych psów czy kotów – postanowił umieszczać zdjęcia zwierząt na tekturowych pudełkach od pizzy.
#8 Bally: Zbieranie śmieci z Everestu
W tym roku szwajcarska marka Bally utworzyła organizację Peak Outlook Initiative, której celem jest ochrona środowisk górskich na całym świecie. Pierwsza ekspedycja grupy niedawno się zakończyła – na wysokości powyżej 8 tys. metrów nad poziomem morza udało się zebrać prawie 2 tony śmieci.
#9 Singapur: Ogrody zamiast klimatyzacji
Władze Singapuru znalazły sposób na ekologiczną „klimatyzację” – na dachach publicznych autobusów umieszczone zostały ogrody, które chłodzą pomieszczenie pojazdu.
#10 Orange Is The New Black: Beata Kozidrak
Netflix po raz kolejny zaskoczył nas świetną kreacją przygotowaną w ramach promocji nowego sezonu serialu – tym razem kultowa polska piosenkarka Beata Kozidrak zachęca do oglądania nowej części „Orange Is The New Black”.
#11 Biedronka: Kampania rekrutacyjna
Zabawnymi hasłami na plakatach i grafikach zamieszczonych w mediach społecznościowych Biedronka zachęca młodych ludzi do pracy w sieci w okresie wakacyjnym.
#12 Untitled.Save: Artyści jako instagramerzy
Frida Kahlo w dżinsowej kurtce pozuje w lesie, Mona Lisa i Van Gogh w hipsterskich ciuchach i z deskorolkami w rękach, czy „Dziewczyna z perłą” na tle krajobrazu Porto – w ten sposób słynne ikony kultury i sztuki zostały przeobrażone w instagramerów za sprawą nietypowego projektu „Untitled.Save”.
#13 Kahlúa: #ZeroLikesGiven
Meksykański producent likieru kawowego Kahlúa postanowił stworzyć nietypową wystawę, składającą się tylko z tych postów z Instagrama, które nie uzyskały żadnych polubień. W ten sposób brand chce zwrócić też uwagę na zjawisko FOMO, które dopada wielu młodych osób.
#14 AS Roma: Zaginione dzieci
Klub piłkarski AS Roma postanowił zaangażować się w poszukiwanie zaginionych na całym świecie dzieci – teraz przy każdym wideo informującym o nowym transferze piłkarskim pojawią się zdjęcia młodych osób, które są poszukiwane.
#15 Holandia: Rośliny przyjazne pszczołom na przystankach autobusowych
Holenderskie miasto Utrecht stworzyło ciekawą inicjatywę w trosce o naszą planetę – na dachach ponad 300 przystanków umieszczono mini ogrody, składające się z roślin uwielbianych przez pszczoły.
#16 Carrefour: Z własnym opakowaniem
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, Carrefour wprowadza dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
#17 Ample Labs: Chatbot Chalmers
Po wnikliwym badaniu rynku oraz współpracy z bezdomnymi kanadyjski startup Ample Labs postanowił stworzyć system, który pomoże osobom w potrzebie znaleźć miejsce do spania, a także punkty, w których otrzymają darmowy posiłek.
#18 Stranger Things: Monika Brodka
Polska piosenkarka Monika Brodka na krótką chwilę wcieliła się w role głównych bohaterów serialu „Stranger Things” – wszystko to w ramach promocji nowego sezonu produkcji.
#19 Tokio 2020: Medale z elektrośmieci
Organizatorzy przyszłorocznych letnich igrzysk olimpijskich, które odbędą się w Tokio, wpadli na niezwykły pomysł wykorzystania starych urządzeń elektrycznych, takich jak smartfony czy komputery – stworzyli z nich medale.
#20 CVT Soft Serve: Influencerzy płacą dwa razy więcej
Założyciel mobilnej lodziarni miał dość influencerów, którzy prosili go o darmowe lody w zamian za wstawienie zdjęcia w swoich mediach społecznościowych. Postanowił więc wprowadzić osobny cennik dla takich osób.