#1 Fundacja Viva!: Rzeźba umierającego konia
W niedzielę 18 sierpnia br. oczom turystów zmierzających do Morskiego Oka w pewnym momencie na trasie ukazał się nietypowy zaprzęg z rzeźbą umierającego konia – był to element akcji Fundacji Viva!, która miała na celu zwrócenie uwagi na cierpienie zwierząt.
Zobacz również
#2 FFORA: Kolekcja akcesoriów dla niepełnosprawnych osób
Amerykańska marka FFORA tworzy designerskie akcesoria, zaprojektowane z myślą o osobach niepełnosprawnych. Do sprzedaży właśnie trafiła pierwsza kolekcja brandu. Znalazły się w niej m.in. uniwersalne uchwyty do wózków inwalidzkich, w których osoby niepełnosprawne mogą umieścić np. wielokrotnego użytku kubek na napoje czy też portfele.
#3 Carrefour: Hotele dla pszczół
Wraz z początkiem sierpnia br. Carrefour otworzył na dachu swojego wrocławskiego supermarketu hotele dla pszczół – mają one na celu ochronę owych owadów żyjących w środowisku miejskim.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#4 Pornhub: Dirtiest Porn Ever
W sierpniu br. Pornhub ruszył z kampanią, która miała na celu ochronę naszego środowiska – w jej ramach stworzono film zatytułowany „Dirtiest Porn Ever”, za którego każde wyświetlenie platforma przekaże darowiznę na rzecz organizacji Ocean Polymers, zajmującej się oczyszczaniem oceanów z plastiku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Łódź: Cosmetomat
W pewnej łódzkiej restauracji pojawił się Cosmetomat, czyli specjalny automat do sprzedaży środków czystości, którymi napełnia się własne pojemniki. W ten sposób poznańska firma chce walczyć z nadmierną ilością śmieci oraz plastiku.
#6 Mielno: Plaża bez peta
Nadmorskie miasto Mielno postanowiło położyć kres wszechobecnym niedopałkom papierosów, które zaśmiecają polskie plaże – w sierpniu br. władze rozdawały plażowiczom jednorazowe i darmowe popielnice.
#7 „Dom z papieru”: Walizki pełne skradzionych pieniędzy
Netflix kolejny już raz zaskoczył nas nietuzinkowym pomysłem na akcję promocyjną serialu – na frankfurckim lotnisku na taśmie bagażowej pojawiły się nietypowe walizki, pełne skradzionych pieniędzy, z pseudonimami bohaterów „Domu z papieru”.
#8 RoślinnieJemy: Pani Irenka
Organizacja RoślinnieJemy tym razem stworzyła kampanię, w której postanowiła przedstawić sylwetkę 93-letniej Pani Irenki – wegetarianki z przeszło 30-letnim stażem.
#9 Żubr: Wilk, ryś i sóweczka na etykietach piwa
W sierpniu br. marka Żubr wystartowała z wyjątkową akcją, której celem była ochrona zagrożonych gatunków zwierząt. Aby uzmysłowić skalę zagrożenia, Żubr zniknie z puszek i butelek piwa, ustępując miejsca trzem gatunkom: wilkowi, rysiowi i sóweczce. Akcja prowadzona jest we współpracy z WWF.
#10 Jumbo: Rozgadana kasa
Holenderski supermarket Jumbo wprowadził niedawno ciekawe rozwiązanie, które skierowane jest przede wszystkim do osób samotnych oraz seniorów – w sklepie pojawiła się tzw. „rozgadana kasa”, przy której każdy może spokojnie, bez pośpiechu porozmawiać z kasjerem.
#11 Hermès: Kolaże Anny Glik
Młoda krakowska artystka Anna Glik została doceniona przez prestiżowy francuski dom mody Hermès – na zlecenie marki stworzyła serię nietypowych kolaży.
#12 KFC: Wegańskie kurczaki Beyond Meat
KFC prowadzi w Stanach Zjednoczonych testy wegańskich odpowiedników swoich nuggetów i skrzydełek – są one robione bazie słynnych produktów firmy Beyond Meat.
#13 Gdańskie ZOO: Jaguar E-Pace
W sierpniu br. w gdańskim ogrodzie zoologicznym pojawił się nowy mieszkaniec, który ma koła zamiast łap – Jaguar E-Pace. Nietypowa akcja stworzona w ramach projektu JaguArt British Automotive Gdańsk zwraca uwagę na to, że gatunek tego dzikiego zwierzęcia zagrożony jest wyginięciem.
#14 Łódź: Roślinny przystanek tramwajowy
Przystanek tramwajowy przy Teatrze Wielkim w Łodzi przeszedł niezwykłą metamorfozę – ściany wiaty zostały zastąpione szklanymi gablotami, w których umieszczono różnorodne kompozycje florystyczne. Autorką instalacji pod hasłem „Nostalgia” jest studentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych.
#15 OLX: Charytatywny butik
Charytatywny butik OLX stanął przy centrum handlowym Posnania w sercu Wielkopolski. To właśnie tam od 24 sierpnia br. przez miesiąc trwa akcja, w ramach której platforma wspiera Oddział Dziecięcy Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego Szpitala Klinicznego im. W. Degi w Poznaniu.
#16 IKEA: Save our sleep
IKEA rozpoczęła w USA swoją nową kampanię zatytułowaną „Save our sleep”. W jej ramach marka stworzyła mini serial reklamowy, w którym udowadnia, jak ważny i potrzebny jest dla każdego człowieka sen.
#17 Oreo: Ciastka polizane przez Lewisa Capldiego
Marka Oreo tym razem ruszyła z niewątpliwie nietypową akcją – na licytację zostały wystawione słynne ciastka, które polizał szkocki piosenkarz Lewis Capaldi. Cały dochód ze sprzedaży trafi na konto organizacji charytatywnej.
#18 Creative Essence: Perfumy o zapachu potu pracowników agencji reklamowej
Fińska agencja reklamowa Mirum Helsinki niedawno ruszyła z nową kampanią rekrutacyjną. By zachęcić nowe osoby do zasilania szeregów firmy, stworzono nietypowe perfumy, które są połączeniem kreatywności, pasji oraz… potu pracowników.
#19 Cadbury: Unity Bar
W ramach tegorocznego Dnia Niepodległości w Indiach marka Cadbury stworzyła czterokolorową tabliczkę czekolady, której celem było promowanie różnorodności wśród tamtejszego społeczeństwa.
#20 Wrocław: Złap deszcz
1 sierpnia br. ruszył wrocławski program „Złap deszcz”, w ramach którego władze miasta zachęcają mieszkańców do gromadzenia wody pochodzącej z opadów. Co więcej, osoby, które zainstalują na swojej posesji zbiornik do zbierania deszczówki, mogą ubiegać się o zwrot kosztów inwestycji.