Marki na przełomie 2018/2019: OLX

Marki na przełomie 2018/2019: OLX

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka OLX? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Lidl
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Avon
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2018 dla marki OLX opowiada Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.

Największy sukces marki OLX w 2018 roku

Biznes internetowy jest chyba najbardziej mierzalnym ze wszystkich biznesów. Dlatego my lubimy liczby. Zwłaszcza jeśli liczby te pokazują dobre wyniki. Biorąc pod uwagę, że ponad 50 proc. polskich internautów każdego miesiąca korzysta z naszej platformy (z czego niemal 75 proc. robi to za pośrednictwem smartfonów), a marka OLX jest znana ponad 90 proc. Polaków, nasz tegoroczny sukces wydaje się być dość dobrze policzonym.

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

Początek roku to kampania promująca kategorię Dom i ogród, zatytułowana „Kasia i Basia". Daliśmy porwać się trendom i postawiliśmy na współpracę z influencerem. Ale był to influencer nie byle jaki, bo Kasia Sojka – autorka bloga Piąty Pokój, zwana przez swoich czytelników Królową OLX-a. Z takiego połączenia musiały wyjść dobre rzeczy!

Okres przedwakacyjny to był dla nas strategiczny twist i kampania repozycjonująca postrzeganie ofert pracy na OLX-ie – „Niewiarygodne? A jednak!”. Jak pokazują wyniki, udało nam się zbudować świadomość, że OLX to nie tylko praca tzw. bluecollarowa, dorywcza czy tymczasowa, ale równie dobrze radzimy sobie na tzw. rynku grey collar, a pracy z powodzeniem mogą szukać u nas przedstawiciele takich zawodów, jak księgowi, przedstawiciele handlowi, pracownicy obsługi klienta czy administracji biurowej.

Rok zakończyliśmy z przytupem wypuszczając trzeci sezon naszego miniserialu. „Szef Internetów. Wielki Powrót” z udziałem Bohdana Łazuki, Michała Milowicza, Sławomira Suleja i Mirosława Zbrojewicza to zrobiona z największym rozmachem edycja tego projektu. Za pierwsze dwa otrzymaliśmy Mixx Award w kategorii Best use of social media. Nasi fani go uwielbiają. A my uwielbiamy przy nim pracować. Nie ukrywamy też naszego sentymentu do „przywracania do życia” legendarnych postaci…

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Tegoroczna, jedenasta edycja akcji Nakarm Psa z OLX. To projekt, który co roku przyciąga rzesze fanów i pokazuje jak zaangażowaną mamy społeczność. W tym roku akcja przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania (które nigdy niskie nie były).

Efekt? Dziesiątki (jeśli nie setki) influencerów angażujących się zupełnie za darmo w promocję karmienia i adopcji psów za pomocą social mediów. Dziesiątki (jeśli nie setki) tysięcy osób biorących udział w akcji – te liczby nie tylko robią wrażenie, ale też przywracają wiarę w gatunek ludzki. Kiedy to piszę, akcja jeszcze trwa, ale już wiemy, że to będzie absolutnie rekordowa edycja.

To m.in. dzięki takim projektom rocznie na OLX-ie nowy dom znajduje niemal 22000 psów ze schronisk.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Wszystkie. Nasi użytkownicy są wszędzie, korzystają z wielu kanałów. OLX to 15 różnorodnych kategorii głównych i kilkadziesiąt podkategorii. Inaczej trzeba komunikować się z użytkownikiem szukającym samochodu, a inaczej z takim, który szuka mieszkania, czy używanego wózka dla dzieci. Zupełnie inaczej mówimy do tych, którzy na OLX szukają pracy lub ją oferują.

W ostatnim czasie z OLX jako platformy do rozwoju swojej działalności korzysta też coraz więcej przedsiębiorców. To kolejna grupa, do której trzeba dostosować język i kanały komunikacji.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku rynek w końcu poważnie potraktuje trend mobile first. Chcielibyśmy z naszym ponad 70-procentowym udziałem ruchu z mobile’u móc z czystym sumieniem powiedzieć, że dogoniliśmy trendy, zanim stały się modne. Tak, tak – rok mobile po raz kolejny nadchodzi wielkimi krokami! ;)

Wierzymy też w wielki powrót QR kodów. Sami nie wiemy, dlaczego, ale to fajne. Albo i nie.

Mam też (niezmiennie od jakiegoś czasu) nadzieję, że rok 2019 będzie rokiem trendu zmian w polskich konferencjach branżowych i przestaną na nich występować „eksperci" znani tylko z tego, że są „ekspertami" oraz prelegenci przyodziani w szlafroki. 

Budżet na działania digitalowe

Duży. Dobrze zaplanowany. I efektywnie wydany.

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

Digital i brand OLX-a obsługuje łącznie 7 osób. Lubimy być samodzielni, co skutkuje tym, że nie korzystamy z pracy agencji socialowych, ani PR-owych. Zewnętrzne projekty w mijającym roku obsługiwały dla nas najczęściej agencja kreatywna 23HEROES i dom produkcyjny F25.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Jesteśmy jako branża mistrzami w kampaniach CSR/charity/społecznych. 13 Lwów w Cannes dla Ogilvy’ego za „Ostatnie drzewo”, czy projekty typu „Niezniszczalna tęcza” 180heartbeats + JUNG v. MATT (która, mam nadzieję, spotka się z podobnym deszczem złota) pokazują, że robimy to na naprawdę światowym poziomie. Jednocześnie mam nadzieję (bo tę trzeba mieć zawsze), że rok 2019 przyniesie choć kilka projektów bardziej komercyjnych na zbliżonym do wyżej wymienionych poziomie.

Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok

Jak rzekł pewnego słonecznego poranka Keith Richards: „Veni, vidi, vici”. Tak chcielibyśmy zakończyć 2019 rok na kilku kolejnych polach naszej działalności.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij