Francja w kampanii „Uczcijmy rzemieślników” zwraca uwagę na rolę budowlańców w społeczeństwie

Francja w kampanii „Uczcijmy rzemieślników” zwraca uwagę na rolę budowlańców w społeczeństwie
Tout Faire, grupa niezależnych firm zajmujących się handlem materiałami budowlanymi, stworzyła kampanię pt. „Uczcijmy rzemieślników", promującą ważną rolę budowlańców we francuskim społeczeństwie.
O autorze
2 min czytania 2024-02-14

OpinionWay wraz z Tour Faire przeprowadziły obszerne badania mające na celu określenie znaczenia przedstawicieli zawodów budowlanych wśród Francuzów. Pomysł na podobne działania pojawił się jako reakcja na widoczne w ostatnich latach pogorszenie wizerunku rzemiosła budowlanego we Francji.

fot. Facebook

Podzielona Francja

Jak pokazują badania pt. „Jakie jest miejsce budownictwa we Francji oraz jakie wyzwania czekają tę branżę w przyszłości?”, Francuzi pozostają podzieleni jeśli chodzi o sposób postrzegania branży budowlanej. Z jednej strony, aż 59 proc. Francuzów twierdzi, że „budowlanka” ma duże znaczenie dla utrzymania piękna tamtejszych miast i wsi, a dla aż 84 proc. to ważny element tamtejszej gospodarki. Jednocześnie aż 67 proc. pytanych uważa, że ​​zawody budowlane są profesjami mało rozpoznawalnymi, a nawet przynoszącymi nieznaczną satysfakcję. Tak budownictwo widzą ludzie spoza branży.

fot. Facebook

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym zestawieniu ciekawie prezentuje się wizja samych rzemieślników, z których tylko 18 proc. wybrałoby inny zawód, gdyby miało taką możliwość. 80 proc. rzemieślników twierdzi, że ma problemy z rekrutacją, a 70 proc. uważa, że ​​ich firma będzie miała trudności ze znalezieniem klienta.

François Rousseau i Tout Faire działają na rzecz budowlańców

Jeden z najbardziej znanych francuskich fotografów, François Rousseau, postanowił połączyć siły z inicjatywą Tout Faire i stworzył szereg zdjęć prezentujących piękno ciała budowlańców. Czarno-białe fotografie mają na celu kult ciała, które na co dzień mierzy się z wieloma wyzwaniami. Akcja ma szczególny wydźwięk również w kontekście zbliżających się letnich igrzysk olimpijskich, które w 2024 roku zostaną rozegrane w Paryżu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Uczcijmy rzemieślników” (org. „Célébrons les artisans”) ma przypominać, że za każdym wybudowanym stadionem czy halą stoją tysiące profesjonalistów, którzy przez ostatnie miesiące wkładają wszystkie siły w przygotowanie Francji do kolejnych wydarzeń.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. Facebook

Poza zdjęciami publikowanymi w sieci powstała również olbrzymia płachta o powierzchni 350 m2, symbolizująca kolosalną pracę rzemieślników. Stworzono również film promujący zawód budowlańca i związane z nim wyzwania. We wszystkich przypadkach, w kampanii pt. „Uczcijmy rzemieślników” zawód budowlańca łączy się ze sportową estetyką, w efekcie prezentując niecodzienne zdjęcia z budowniczymi w rolach głównych.

Tout Faire działa na rzecz zawodów rzemieślniczych

Kampania pt. „Uczcijmy rzemieślników” to nie pierwsza tego typu inicjatywa Tout Faire. Dotychczas grupa prowadzi już kanał na YouTubie „C’est du pro”, na którym publikuje treści związane z popularyzacją branży budowlanej. Dodatkowo Tout Faire aktywnie działa na rzecz lepszego dostosowania zasad codziennego życia do potrzeb przedstawicieli branży budowlanej, m.in. poprzez zmianę godzin otwarcia sklepów.

Zdjęcie główne: Facebook

PS Ubranie za przytulanie. Marka UNIQLO postawiła w Paryżu wyjątkowy automat

Co zrobić, aby się ogrzać i w dodatku otrzymać markową odzież? Firma UNIQLO udowadnia, że w okresie zimowym znacznie większą wartość niż pieniądze ma bliskość i zachęca do przytulania. W zamian czekają markowe ubrania termiczne z linii HEATTECH.

PS2 „Kierowcą tira zostajesz, jak nie potrafisz robić w życiu nic” – polska firma spedycyjna walczy z hejtem

„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.

PS3 Kampania #KeepHerConfident. Dove i Nike wspierają pewność siebie u dziewczynek

Dove i Nike prezentują kampanię zatytułowaną „Hard-Knock Life”, której celem jest wsparcie poczucia własnej wartości wśród aktywnych fizycznie nastolatek. Działania i hasztag #KeetHerConfident wspiera m.in. Serena Williams.