Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

#PolecajkiNM cz. 7: zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, film „Jak ruchem zmieniać umysł” i „Rozgrzewka przed Forum IAB”

#PolecajkiNM cz. 7: zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, film „Jak ruchem zmieniać umysł” i „Rozgrzewka przed Forum IAB”
Przychodzimy do Was z kolejną dawką marketingowych inspiracji. W tej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: książka, którą powinien przeczytać każdy marketer, zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR czy podcast, w którym Marek Gut, współzałożyciel polskiej marki Your KAYA opowiada o sukcesie firmy.
O autorze
4 min czytania 2024-05-17

>>> Sprawdź pozostałe #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni.

Przed Tobą kolejna dawka marketingowych inspiracji. Tym razem w redakcji NM zwróciliśmy uwagę m.in. na film dokumentalny o tym, jak ruch zmienia umysł, publikację IAB Polska dotyczącą tego, jak powinien wyglądać proces przetargowy z influencerami czy na raport o tym, czy zakaz korzystania z telefonów w norweskich szkołach przyniósł pozytywny efekt.

Film dokumentalny „Jak ruchem zmieniać umysł”

Od 16 maja 2024 roku w serwisie YouTube dostępny jest film dokumentalny zatytułowany „Jak ruchem zmieniać umysł”. To wspólne dzieło dr Joanny Wojsiat, neurobiolożki, wykładowczyni i autorki podcastu oraz Fundacji Veritas, zajmującej się wspieraniem osób w różnym wieku w procesach samopoznania i samorozwoju. W filmie wzięli udział specjaliści do spraw zdrowia oraz gwiazdy, m.in. Maciej Stuhr i Cezary Pazura. Dokument odpowiada m.in. na takie pytania, jak dlaczego ruch jest tak ważny dla naszego samopoczucia, jakie korzyści płyną z aktywności fizycznej uprawianej regularnie oraz czy warto cofnąć się „do korzeni”, aby w ten sposób odnaleźć równowagę psychiczną? 

Książka, którą powinien przeczytać każdy marketer

Łukasz Kosuniak w swoich mediach społecznościowych wspomina o książce „Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów” autorstwa Phila Bardena. Ekspert wskazuje, że to wartościowa książka szczególnie dla tych, którzy „chcą zrozumieć mechanizm oddziaływania marek lub zamierzają przekonać szefa, że rozwijanie marki wpływa bardzo konkretnie na rozwój firmy i że nowe logo to jeszcze nie marka”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy okazji, przypominamy o przeglądzie książek, które czyta branża marketingowa. Swoje polecajki przekazali nam Kuba Biel, Karol Dziedzic, Łukasz Kosuniak, Bartek Kotowicz, Edyta Kowal, Ania Ledwoń-Blacha, Dagmara Pakulska, Wojtek Walczak, Łukasz Żukowski.

„Warsaw Principles”, czyli zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR

Związek Firm Public Relations przyjął „Warsaw Principles”, czyli zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, opracowane przez Międzynarodową Organizację Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO). Stanowią one pomoc przy organizowaniu procesów oraz rozwiązywaniu dylematów etycznych, jakie pojawiają się podczas wykorzystywania przez PR-owców rozwiązań AI.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak powinien wyglądać proces przetargowy z influencerami. Poradnik od IAB Polska

Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska stworzyła publikację dotyczącą procesu przetargowego z influencerami. Dowiesz się z niej, na co zwrócić uwagę podczas współpracy, jak wyglądają doskonale przeprowadzone przetargi, bez względu na to, czy reprezentujesz całą agencję, czy tylko pojedynczą markę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Fake newsy w mediach społecznościowych i nie tylko

Krajowy Instytut Mediów przeprowadził badanie dotyczące zjawiska fake newsów. Na jego podstawie powstał raport, w którego treści można znaleźć m.in. informacje o nasilającej się fali fake newsów, działaniach podjętych przez KRRiT na rzecz przeciwdziałania tej sytuacji, a także wpływie fake newsów na rynek mediów.

Czy zakaz używania telefonów w szkołach działa [RAPORT]

Norweski Instytut Zdrowia Publicznego sprawdził, czy zakaz używania telefonów w szkołach działa. Jak się okazało, przynosi to pozytywne efekty, zarówno w nauce, jak i samopoczuciu uczniów. Przykładowo, wprowadzenie zakazu używania telefonów w szkołach spowodował, że liczba wizyt u specjalistów ds. zdrowia psychicznego spadła o 30 proc.

Czego warto posłuchać?

  • Z kolei z Danielem Nowakowskim rozmawialiśmy o Cropinku, czyli nowym narzędziu do edycji kreacji w katalogach produktów. Poruszyliśmy także tematy związane z trendami e-commerce, tworzeniem reklam produktowych i kluczowej roli budowania brandingu, kiedy mowa o ekosystemie Meta.
  • W najnowszym epizodzie podcastu „Z buta w marketing” Oskar Lipiński rozmawia z Markiem Gutem – współzałożycielem polskiej marki Your KAYA. 9 CYFROWY obrót w 7 LAT? Przygotuj się na godzinną wycieczkę przez zakamarki działalności Your KAYA – Marek zdradza skalę ich przedsięwzięcia. Wyjaśnia także, ile osób pracuje w zespole, nad jakimi projektami pracują oraz jakie wyzwania stawia przed nimi zarządzanie tak rozległym projektem. Dzieli się również tajemnicami skutecznych kampanii mailingowych, które przyczyniły się do budowy lojalnej społeczności wokół marki Your KAYA.
  • Karol Stryja, Przemysław Gamdzyk i Alex Poniewierski w kolejnym odcinku podcastu „99 twarzy AI” rozmawiają o tym, czy mamy do czynienia z kolejną rewolucją technologiczną? Alex ma ponad 25 lat doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowymi zespołami technologicznymi i biznesowymi. W ramach struktur EY zarządzał globalną praktyką cyfryzacji i nowych technologii, zwiększając jej wartość z 150 milionów USD do ponad 1,2 miliarda (!!!) USD przychodów rocznie.
  • Artur Jabłoński w kolejnym odcinku podcastu „Konkretnie o marketingu i sprzedaży” opowiada o tym, skąd w ogóle wziął się pomysł na założenie podcastu oraz jakie były jego początki. Ponadto, dzieli się lekcjami, które wyciągnął przez ostatnie lata prowadzenia działalności.
  • GoldenSubmarine, Mamy na To Slajd i IAB Polska zapraszają na podcastową „Rozgrzewkę przed Forum IAB”. Tym razem o tym, co zajmuje najwięcej naszej uwagi oraz screentime’u oraz o tym, jakie są złote sposoby na wykorzystanie krótkich form w celach marketingowych opowiedzieli Marta Rysia Jarkiewicz i Adam Kręgielewski, przedstawiciele Grupy Roboczej Social Media IAB Polska.

Najważniejsze wydarzenia

  • Już 20 maja w Warszawie będzie miała miejsce konferencja Młodzi Dorośli 2024Podczas konferencji eksperci zastanowią się nad tym, co pomoże w odbudowie dobrostanu Młodych Dorosłych. Wystąpią m.in. Franek Sterczewski, Katarzyna Rozenfeld, Olga Adamkiewicz czy Katarzyna Krzywicka-Zdunek & Dorota Peretiatkowicz (@socjolozki.pl).
  • Już 22 i 23 maja w Gdańsku odbędzie się kolejna edycja Infoshare, czyli największego wydarzenia technologicznego i startupowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W jednym miejscu spotkają się twórcy oprogramowania, liderzy biznesu, startupowcy, inwestorzy, marketerzy i entuzjaści technologii. Na uczestników czeka kilka scen tematycznych oraz możliwość wysłuchania kilkudziesięciu prelekcji.
  • Również 22 i 23 maja będzie miało miejsce Forum IAB, czyli wydarzenie skupiające się na przyszłości marketingu cyfrowego. 6 bloków tematycznych i 90 spotkań z ekspertami w dziedzinie digital marketingu, oto co wypełni dwa dni spotkań w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.
  • 12 czerwca poznasz odpowiedzi na najbardziej palące pytania dotyczące neuromarketingu. Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czy w mózgu istnieją obszary, których stymulacja może rozbudzić potrzebę dokonania zakupu? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy? Wszystko dzięki Q&A z dr. Adamem Zemełką.
  • Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii.
  • Już 19 czerwca w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest. Jak wiele potrafi sztuczna inteligencja? Co zmieni w branży kreatywnej, a jakie zmiany już wywołała? Na te pytania odpowiedzą m.in. z Tomek Graszewicz i Jacek Jerzy Jabłoński.

    Redakcja Nowego Marketingu, jako patron medialny tego wydarzenia, ma do rozdania 3 wejściówki na AI Creative Fest. W ciągu 24 godzin odpowiedz na pytanie konkursowe, które znajdziesz w treści newslettera 22 maja. Jeszcze nie subskrybujesz naszego newsletteraZapisz się teraz.

PS #PolecajkiNM cz. 6: omylność ChataGPT, emocje i rozum w neuromarketingu, konferencje SEO Vibes 2024, Impact i Forum IAB

Przychodzimy do Was z kolejną dawką marketingowych inspiracji. W tej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: raport o najbardziej prestiżowych zawodach w 2024 według Polaków oraz podcasty z Krzysztofem Najderem w roli głównej.