#PrzeglądTygodnia [10-16.05.2024]: nowa strategia marki Poznań, czy kreatywności można się nauczyć i GPT-4o

#PrzeglądTygodnia [10-16.05.2024]: nowa strategia marki Poznań, czy kreatywności można się nauczyć i GPT-4o
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 10 a 16 maja 2024 roku.
O autorze
4 min czytania 2024-05-17

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!  

  • Piotr Osiński, Anna Ledwoń-Blacha, Marcin Sikorski, Joanna Ziemian, Agnieszka Sito, Tomasz Pastuszka, Joanna Kulig, Tomasz Misiukiewicz, Agata Rychlik oraz Dariusz Rzontowski opowiadają o tym, czy kreatywności można się nauczyć.

  • – Dla osób takich jak ja, które lubią mieć zróżnicowane zadania i pracować nad różnymi projektami, marketing ma wiele do zaoferowania – z Marketingową 11 mierzy się Edyta Kowal, ekspertka z zakresu doradztwa strategicznego, content marketingu oraz niestandardowych form komunikacji marek konsumenckich i SaaS-ów B2B.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Jak powinien wyglądać dziś influencer marketing? Do rozmowy z cyklu „Influencer z misją”, którego bohaterami są osoby działające w mediach społecznościowych, wykorzystujące swoje kanały do edukowania i przekazywania wartościowych treści zaprosiliśmy Joanna Gutral.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Poznań zaprezentował nową strategię. Logo marki Poznań to dom, który jest zarazem literą „P”. Gwiazdka nad domem symbolizuje wartości: kompaktowość, przyjazność i sprawczość, a także dumę, wolność i człowieka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

  • OpenAI zaprezentowało GPT-4o. Omnimodel ma być znacznie szybszy i wydajniejszy niż ChatGPT-4. Da możliwość, np. konwersacji z chatbotem w czasie rzeczywistym, bez opóźnień.
  • 14 maja 2024 roku odbyła się konferencja Google I/O, podczas której zaprezentowano szereg nowości z dziedziny AI. Wśród nich znalazły się m.in. aktualizacje modeli AI Gemini, w tym również nowa wersja 1.5 Flash.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Storytel startuje z kampanią „(Nie) mówmy o seksie”, w ramach której w aplikacji pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu. Słuchowiska zostały przygotowane we współpracy z Fundacją SEXEDPL.
  • Fundacja Zwolnieni z Teorii rozpoczęła kampanię społeczną „Otwarci na zmianę”, w której zachęca do dyskusji na temat przyszłości polskiej szkoły. W ramach akcji, do matury z języka polskiego przystąpił Prymus – model AI zasilony wiedzą z podstawy programowej. Udało mu się zdać maturę w 30 minut!
  • Ambasadorką kampanii „Najlepiej Ci w byciu sobą” od Zalando została artystka i piosenkarka Katarzyna Nosowska. Akcja zachęca do celebrowania autentyczności poprzez modę oraz do odpuszczenia rzeczy, które nam nie pasują i wybrania tego, co dla nas naprawdę ważne.

  • Kampania „Machine-Generated” została stworzona przez agencję DAVID Buenos Aires oraz organizację MACMA. Dotyczy raka piersi u kobiet. W spocie „Machine-Generated” mammograf został pokazany jako maszyna, która generuje możliwość korzystania z życia w pełni.

  • W 2024 roku, z okazji przypadającego 17 maja Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii (IDAHOBIT), IKEA przypomina, że miłość zaczyna się w domu. Od 17 maja do 30 czerwca 2024 r. zysk ze sprzedaży wielobarwnych toreb STORSTOMMA wesprze Miejsce Interwencyjnego Schronienia dla osób LGBTQIAP, prowadzone przez tę organizację.

  • Marka Komputronik zdecydowała się na przeprowadzenie nietypowej akcji socialowej. Na swoim profilu na Facebooku, 6 maja 2024 r., pojawił się post, pokazujący, że czasem lepiej nie żartować z szefową. W rezultacie może się okazać, że… trzeba będzie skoczyć ze spadochronem. I faktycznie tak było, a skok pokazano podczas transmisji na żywo.

Raporty, podcasty, film, wydarzenia

  • Związek Firm Public Relations przyjął „Warsaw Principles”, czyli zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, opracowane przez Międzynarodową Organizację Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO). Stanowią one pomoc przy organizowaniu procesów oraz rozwiązywaniu dylematów etycznych, jakie pojawiają się podczas wykorzystywania przez PR-owców rozwiązań AI.
  • Norweski Instytut Zdrowia Publicznego sprawdził, czy zakaz używania telefonów w szkołach działa. Jak się okazało, przynosi to pozytywne efekty, zarówno w nauce, jak i samopoczuciu uczniów. Przykładowo, wprowadzenie zakazu używania telefonów w szkołach spowodował, że liczba wizyt u specjalistów ds. zdrowia psychicznego spadła o 30 proc.

  • Z kolei z Danielem Nowakowskim rozmawialiśmy o Cropinku, czyli nowym narzędziu do edycji kreacji w katalogach produktów. Poruszyliśmy także tematy związane z trendami e-commerce, tworzeniem reklam produktowych i kluczowej roli budowania brandingu, kiedy mowa o ekosystemie Meta.
  • Artur Jabłoński w kolejnym odcinku podcastu „Konkretnie o marketingu i sprzedaży” opowiada o tym, skąd w ogóle wziął się pomysł na założenie podcastu oraz jakie były jego początki. Ponadto, dzieli się lekcjami, które wyciągnął przez ostatnie lata prowadzenia działalności.
  • Już 22 i 23 maja w Gdańsku odbędzie się kolejna edycja Infoshare, czyli największego wydarzenia technologicznego i startupowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W jednym miejscu spotkają się twórcy oprogramowania, liderzy biznesu, startupowcy, inwestorzy, marketerzy i entuzjaści technologii. Na uczestników czeka kilka scen tematycznych oraz możliwość wysłuchania kilkudziesięciu prelekcji.
  • Również 22 i 23 maja będzie miało miejsce Forum IAB, czyli wydarzenie skupiające się na przyszłości marketingu cyfrowego. 6 bloków tematycznych i 90 spotkań z ekspertami w dziedzinie digital marketingu, oto co wypełni dwa dni spotkań w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.

Więcej ciekawych raportów, podcastów i wydarzeń wartych uwagi znajdziesz w #PolecajkachNM.