>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- Piotr Osiński, Anna Ledwoń-Blacha, Marcin Sikorski, Joanna Ziemian, Agnieszka Sito, Tomasz Pastuszka, Joanna Kulig, Tomasz Misiukiewicz, Agata Rychlik oraz Dariusz Rzontowski opowiadają o tym, czy kreatywności można się nauczyć.
- – Dla osób takich jak ja, które lubią mieć zróżnicowane zadania i pracować nad różnymi projektami, marketing ma wiele do zaoferowania – z Marketingową 11 mierzy się Edyta Kowal, ekspertka z zakresu doradztwa strategicznego, content marketingu oraz niestandardowych form komunikacji marek konsumenckich i SaaS-ów B2B.
- Jak powinien wyglądać dziś influencer marketing? Do rozmowy z cyklu „Influencer z misją”, którego bohaterami są osoby działające w mediach społecznościowych, wykorzystujące swoje kanały do edukowania i przekazywania wartościowych treści zaprosiliśmy Joanna Gutral.
- O tym, jak wyglądało tworzenie gry edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox i dlaczego zarządzania finansami warto się uczyć od dziecka, dowiedzieliśmy się dzięki rozmowie o 3. sezonie akcji „Miasto ING” w ramach naszego cyklu „Od kulis”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Allegro pracuje nad wprowadzeniem usługi sprzedaży alkoholi online. Trunki mieliby dostarczać kurierzy, którzy dokonywaliby weryfikacji wieku odbiorców.
- Mariola Chrzonszcz pisze o tym, jak humor i emocje działają na korzyść marki? Sprawdź.
- Poznań zaprezentował nową strategię. Logo marki Poznań to dom, który jest zarazem literą „P”. Gwiazdka nad domem symbolizuje wartości: kompaktowość, przyjazność i sprawczość, a także dumę, wolność i człowieka.
- Marysia Witosławska daje wskazówki na temat tego, jak ochronić swoją markę w internecie.
- OpenAI zaprezentowało GPT-4o. Omnimodel ma być znacznie szybszy i wydajniejszy niż ChatGPT-4. Da możliwość, np. konwersacji z chatbotem w czasie rzeczywistym, bez opóźnień.
- 14 maja 2024 roku odbyła się konferencja Google I/O, podczas której zaprezentowano szereg nowości z dziedziny AI. Wśród nich znalazły się m.in. aktualizacje modeli AI Gemini, w tym również nowa wersja 1.5 Flash.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Storytel startuje z kampanią „(Nie) mówmy o seksie”, w ramach której w aplikacji pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu. Słuchowiska zostały przygotowane we współpracy z Fundacją SEXEDPL.
- Fundacja Zwolnieni z Teorii rozpoczęła kampanię społeczną „Otwarci na zmianę”, w której zachęca do dyskusji na temat przyszłości polskiej szkoły. W ramach akcji, do matury z języka polskiego przystąpił Prymus – model AI zasilony wiedzą z podstawy programowej. Udało mu się zdać maturę w 30 minut!
- Ambasadorką kampanii „Najlepiej Ci w byciu sobą” od Zalando została artystka i piosenkarka Katarzyna Nosowska. Akcja zachęca do celebrowania autentyczności poprzez modę oraz do odpuszczenia rzeczy, które nam nie pasują i wybrania tego, co dla nas naprawdę ważne.
- Kampania „Machine-Generated” została stworzona przez agencję DAVID Buenos Aires oraz organizację MACMA. Dotyczy raka piersi u kobiet. W spocie „Machine-Generated” mammograf został pokazany jako maszyna, która generuje możliwość korzystania z życia w pełni.
- McDonald’s głośno mówi o tym, że dzieci czują nie tylko radość. Aby to podkreślić, z okazji Tygodnia Świadomości Zdrowia Psychicznego w brytyjskich restauracjach usunięto z opakowań zestawów Happy Meal charakterystyczny symbol uśmiechniętej buźki.
- W 2024 roku, z okazji przypadającego 17 maja Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii (IDAHOBIT), IKEA przypomina, że miłość zaczyna się w domu. Od 17 maja do 30 czerwca 2024 r. zysk ze sprzedaży wielobarwnych toreb STORSTOMMA wesprze Miejsce Interwencyjnego Schronienia dla osób LGBTQIAP, prowadzone przez tę organizację.
- Marka kosmetyczna The Ordinary chce, by jej komunikacja była prosta i opierała się na nauce. W związku z tym rezygnuje ze współpracy z celebrytami w kampaniach.
- Marka Komputronik zdecydowała się na przeprowadzenie nietypowej akcji socialowej. Na swoim profilu na Facebooku, 6 maja 2024 r., pojawił się post, pokazujący, że czasem lepiej nie żartować z szefową. W rezultacie może się okazać, że… trzeba będzie skoczyć ze spadochronem. I faktycznie tak było, a skok pokazano podczas transmisji na żywo.
Raporty, podcasty, film, wydarzenia
- Od 16 maja 2024 roku w serwisie YouTube dostępny jest film dokumentalny zatytułowany „Jak ruchem zmieniać umysł”. To wspólne dzieło dr Joanny Wojsiat, neurobiolożki, wykładowczyni i autorki podcastu oraz Fundacji Veritas, zajmującej się wspieraniem osób w różnym wieku w procesach samopoznania i samorozwoju.
- Związek Firm Public Relations przyjął „Warsaw Principles”, czyli zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, opracowane przez Międzynarodową Organizację Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO). Stanowią one pomoc przy organizowaniu procesów oraz rozwiązywaniu dylematów etycznych, jakie pojawiają się podczas wykorzystywania przez PR-owców rozwiązań AI.
- Norweski Instytut Zdrowia Publicznego sprawdził, czy zakaz używania telefonów w szkołach działa. Jak się okazało, przynosi to pozytywne efekty, zarówno w nauce, jak i samopoczuciu uczniów. Przykładowo, wprowadzenie zakazu używania telefonów w szkołach spowodował, że liczba wizyt u specjalistów ds. zdrowia psychicznego spadła o 30 proc.
- W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawialiśmy z Natalią Hatalską. Jaki wpływ na ich kreowanie i upowszechnianie mają marketerzy? Które z nich są najważniejsze dla marketerów? W jaki sposób wykorzystać trendy do funkcjonowania biznesu? Między innymi na te pytania odpowiedziała ekspertka.
- Z kolei z Danielem Nowakowskim rozmawialiśmy o Cropinku, czyli nowym narzędziu do edycji kreacji w katalogach produktów. Poruszyliśmy także tematy związane z trendami e-commerce, tworzeniem reklam produktowych i kluczowej roli budowania brandingu, kiedy mowa o ekosystemie Meta.
- Artur Jabłoński w kolejnym odcinku podcastu „Konkretnie o marketingu i sprzedaży” opowiada o tym, skąd w ogóle wziął się pomysł na założenie podcastu oraz jakie były jego początki. Ponadto, dzieli się lekcjami, które wyciągnął przez ostatnie lata prowadzenia działalności.
- Już 22 i 23 maja w Gdańsku odbędzie się kolejna edycja Infoshare, czyli największego wydarzenia technologicznego i startupowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W jednym miejscu spotkają się twórcy oprogramowania, liderzy biznesu, startupowcy, inwestorzy, marketerzy i entuzjaści technologii. Na uczestników czeka kilka scen tematycznych oraz możliwość wysłuchania kilkudziesięciu prelekcji.
- Również 22 i 23 maja będzie miało miejsce Forum IAB, czyli wydarzenie skupiające się na przyszłości marketingu cyfrowego. 6 bloków tematycznych i 90 spotkań z ekspertami w dziedzinie digital marketingu, oto co wypełni dwa dni spotkań w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.
Więcej ciekawych raportów, podcastów i wydarzeń wartych uwagi znajdziesz w #PolecajkachNM.