#PrzeglądTygodnia [16.08-22.08.24]: raport Kobiety i AI, emoji a Gen Z, książka, która przypomina czat

#PrzeglądTygodnia [16.08-22.08.24]: raport Kobiety i AI, emoji a Gen Z, książka, która przypomina czat
O autorze
3 min czytania 2024-08-23

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 9 a 15 sierpnia 2024 roku.

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

  • W kolejnej odsłonie cyklu „Budowanie wizerunku marki” przedstawiamy markę Your KAYA. Na pytania odpowiedziała Magda Mach, Head of Brand w Your KAYA. Czytaj więcej.
  • W najnowszym odcinku serii #OdKulis przedstawiamy kampanię społeczną Stowarzyszenia mali braci Ubogich „Co za różnica”, której celem jest zmniejszenie plagi samotności na co dzień dotykającej zwłaszcza seniorów. Czytaj więcej.
  • O tajnikach współpracy z influencerami rozmawiamy z Wojtkiem Kardysiem – ekspertem w dziedzinie komunikacji internetowej, social mediów, digital marketingu, e-PR i personal brandingu w 9. odcinku video podcastu Sales&Marketing Power by Pluxee. Sprawdź.
  • Co łączy pocałunek i jedzenie? Jak reklamowały się restauracje i kawiarnie w przedwojennej Warszawie? Co robiły, by się wyróżnić i przyciągnąć gości? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w wywiadzie z Bartoszem Paluszkiewiczem, twórcą internetowym i autorem książek. Czytaj więcej.
  • Sprawdź wywiad z Adą Drużbańską i Maciejem Wojciechowskiem, duetem, który na co dzień tworzy Psie Korepetycje. Czytaj więcej.
  • O różnicach pokoleniowych w odbiorze różnego rodzaju emoji pisze w swoim felietonie Jakub Matuszak. Czytaj więcej.
  • UODO oraz Fundacja Orange opublikowały kolejne dokumenty związane z ochroną wizerunku dzieci w przestrzeni internetowej. Tym razem dokumenty są skierowane do klubów sportowych, organizacji pozarządowych oraz placówek oświatowych. Czytaj więcej.
  • Strategia mediowa i najczęściej popełniane błędy przy jej tworzeniu. Jak uniknąć 5 najczęstszych pułapek? Sprawdź tekst Pauliny Złotnickiej. Czytaj więcej.
  • O tym, czy deinfluencing to tylko chwilowy trend, czy może początek zmian, pisze Izabela Rott. Czytaj więcej.
  • Ievgen Vector w swoim felietonie pisze o tym, czy hype na AI już mija. Czytaj więcej.

Kampanie, akcje i raporty warte uwagi

  • Women Go Tech przy wsparciu Google.org oraz OBWE przygotowały badanie, które bada obecny stan zaangażowania kobiet w sztuczną inteligencję w 13 krajach CEE. Na podstawie analizy powstał raport „Women and AI: challenges, perceptions, and perspectives in the CEE region”. Sprawdź.
  • Ekonomia czy ekologia – co jest ważniejsze dla Polaków podczas zakupów. Sprawdź.
  • UOKiK zbadał charakterystykę, relacje i poziom konkurencji w polskiej branży piwnej i chmielarskiej. Sprawdź.
  • Netflix udostępnia nowe możliwości zakupu reklam na platformie. Czytaj więcej.
  • Cristiano Ronaldo pobił kolejny rekord. Tym razem na YouTubie. Sprawdź.
  • Grupa LEGO i Nike nawiązują współpracę. Sprawdź.
  • Powstała książka „Het Telefoonboekje”, którą wydano w formie przypominającej czat. Sprawdź.
  • Organizacja Palliative Care Queensland stworzyła kampanię, która ma pomóc zmienić podejście do tematu śmierci. W ramach akcji powstał krótki film animowany „The Cassette”, w którym pokazano, jaki wpływ na odchodzącego ma spełnienie ostatniego życzenia oraz spokój rodziny. Sprawdź.
  • Organizacja charytatywna The Hygiene Bank ruszyła z kampanią OOH, której celem jest walka z problemem ubóstwa w UK. Sprawdź.
  • Kampania outdoorowa, która w naturalny sposób wykorzystuje ruch Słońca, promuje jedną z wystaw w Galerii Artipelag. Sprawdź.
  • Australijski sklep zoologiczny Petbarn Puppy and Kitten Club stworzył najsłodszą reklamę świata, która po brzegi jest wypełniona młodymi kotami i psami. Sprawdź.
  • W kampanii OLX Praca głos oddano pokoleniu Z. Sprawdź.
  • Michał Sikorski wystąpił w kolejnej kampanii x-kom. Sprawdź.
  • Snoop Dog i Blunt Marketing, czyli kolejna kampania promująca paleniska od Solo Stove z udziałem rapera. Sprawdź.

Polecajki

Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:

  • webinar NowegoMarketingu oraz NextBike, na który serdecznie zapraszamy; porozmawiamy o tym, dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025,
  • zestawienie 100 najlepszych aplikacji konsumenckich z zakresu sztucznej inteligencji,
  • badanie Strategy& dotyczące perspektyw rozwoju polskiego rynku e-commerce w latach 2024-2028,
  • kolejny odcinek podcastu „Mamy na to slajd”, w którym Marta Ulman i Kuba Kwaczyński rozmawiają o komunikacji marki Żubr z Michałem Szczerbą, Brand Managerem marki Żubr w Kompanii Piwowarskiej,
  • Szymon Negacz w kolejnym odcinku podcastu „Nowoczesna sprzedaż i marketing” opowiada o tym, ile kosztują leady w marketingu B2B,
  • Marek Kich oraz Wojciech Mazur w podcaście „Sztuka e-commerce” opowiadają o tym, jak działa content marketing w sklepie internetowym, czy warto jeszcze prowadzić bloga, czy blog w e-commerce ma jeszcze sens oraz czy inwestycja w content marketing ma szansę się zwrócić.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.

PS #PrzeglądTygodnia [09.08-15.08.24]: najlepsze kampanie z okazji IO 2024, perfumy o zapachu majonezu, trendy w marketingu według ekspertek i ekspertów Effie Poland

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 9 a 15 sierpnia 2024 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się