#1 Lidl: #lidlfancollection
26 kwietnia br. w sklepach Lidl pojawiła się nie lada gratka dla prawdziwych fanów marki. W ramach kolekcji #lidlfancollection w marketach sieci dostępne były bowiem t-shirty, skarpetki i klapki z logotypem brandu.
Zobacz również
#2 H&M: ONE/SECOND/SUIT
H&M ruszyło z programem pod hasłem ONE/SECOND/SUIT, w ramach którego wypożycza za darmo garnitury na 24 godziny. W ten sposób szwedzka marka chce pomóc swoim klientom w znalezieniu pracy w dobie pandemii.
#3 Tyskie: Więcej nas łączy niż dzieli
Tyskie wykupiło przestrzeń reklamową w znanych z odmiennych poglądów politycznych tygodnikach „Newsweek” i „Sieci”. Marka opublikowała w każdym z nich połowę reklamy, która po złączeniu układa się w jedną. W ten sposób Tyskie chce zwrócić uwagę, że „Więcej nas łączy niż dzieli”.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
#4 Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie: Miłe łąki na balkony
Krakowski Zarząd Zieleni Miejskiej we współpracy z Fundacją Kwietna oraz agencją Ancymony rozpoczął akcję pod hasłem „Miłe łąki na balkony”. W jej ramach mieszkańcy Krakowa otrzymają aż 40 tys. opakowań z nasionami, z których wyrosną łąki kwietne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Koral: Lody Ekipa
Lody Ekipa, które powstały w ramach współpracy marki Koral z youtuberami, odniosły niezaprzeczalny sukces. I choć firma zdecydowała się uruchomić dodatkową linię produkcyjną, to lodów i tak nie wystarczyło dla wszystko – do sieci trafił już nagrania, jak się o nie bito.
#6 McDonald’s: Veggie Burger
W ofercie sieci McDonald’s właśnie pojawiła się nowa pozycja z myślą o osobach, które nie jedzą mięsa – Veggie Burger z kotletem warzywnym.
#7 Mango: Kolekcja biustonoszy dla kobiet po amputacji piersi
HIszpańska sieciówka Mango wprowadziła do swojej oferty kolekcję biustonoszy i kostiumów kąpielowych, stworzonych z myślą o kobietach po amputacji piersi. Cały zysk z jej sprzedaży zostanie przekazany na konto organizacji Teta & Teta, która wspiera kobiety w walce z rakiem.
#8 Lidl: Period Poverty Initiative
Irlandzki oddział Lidla zainicjował akcję, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym w tym kraju. W ramach inicjatywy sieć będzie za darmo rozdawać środki higieniczne, takie jak podpaski czy tampony.
#9 Google Earth: Timelapse
Koncern Google wprowadził do swojej aplikacji Google Earth nową funkcję – Timelapse. W ramach narzędzia możemy zapoznać się z historycznymi zdjęciami satelitarnymi Ziemi nałożonymi na trójwymiarową mapę, a co za tym idzie – zobaczyć realne skutki zmian klimatu.
#10 Prima Aprilis: Brandowe pranki z okazji 1 kwietnia
1 kwietnia wypadał Prima Aprilis, w związku z czym postanowiliśmy sprawdzić, jakie psikusy z tej okazji przygotowały marki. Jedno jest pewne – brandy i tym razem nie zawiodły ;).
#11 Converse: Renew Lab Store
Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi marka Converse ruszyła z ważną inicjatywą, by zwiększyć świadomość na temat ważącej 80 tysięcy ton plastikowej wyspy oraz zaprojektować i sprzedać prototypy w duchu zrównoważonego rozwoju. Wszystko po to, aby pomóc w ratowaniu oceanu.
#12 Beyond Meat: Beyond Meat 3.0
Popularna firma Beyond Meat ogłosiła niedawno, że opracowała nową formułę swojego flagowego produktu. Beyond Meat 3.0, bo taką nazwę nosi potrawa, ma być jeszcze bardziej „mięsne” w smaku.
#13 The North Face: Renewed
Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi marka The North Face ogłosiła swoje nowe zobowiązania, których celem jest ograniczenie jej negatywnego wpływu na planetę. Jednym z nich jest platforma e-commerce, która da nowe życie starym produktom.
#14 Alexander McQueen i Balenciaga rezygnują z futer
Należące do grupy Kering marki Alexander McQueen i Balenciaga poinformowały o rezygnacji z wykorzystywania futer naturalnych w swoich kolekcjach. Wcześniej podobną decyzję podjęły m.in. domy mody Gucci oraz Prada.
#15 Burger King: Wege nuggetsy
Roślinne nuggetsy to kolejna pozycja w Burger King, która pojawia się w menu restauracji w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie roślinnym jedzeniem wśród coraz szerszej grupy Polaków. Danie, podobnie jak Plant-based Whopper, zostało opracowane we współpracy z The Vegetarian Butcher.
#16 adidas: Kupony na zakupy za plastikowe butelki
W ramach promocji nowej odsłony modelu butów Stan Smith, który wykonany jest z recyklingowanych materiałów, adidas zainicjował nietypową akcję – w swoich flagowych sklepach w Paryżu i Nowym Jorku marka umieściła automaty do zwrotu plastikowych butelek, za które każda osoba dostawała kupon rabatowy.
#17 IKEA: Współpraca z Mud Jeans
IKEA nawiązała współpracę z holenderską firmą Mud Jeans, w ramach której da nowe życie starym, znoszonym spodniom – szwedzka marka stworzy z nich bowiem pokrowce na sofy.
#18 Krakowski Lagun: Akcje w szczytnym celu
W połowie kwietnia br. media obiegły zdjęcia bliżej nieokreślonego stworzenia, które wisiało na drzewie w Krakowie. Gdy tylko zagadka została rozwiązana, tajemniczy obiekt stał się bohaterem licznych RTM’owych kreacji znanych marek. Teraz zaś niepozorny żart przerodził się w akcję w szczytnym celu.
#19 Fundacja Karmimy Psiaki x PsiBufet: PSYjaciele w potrzebie
Marka PsiBufet nawiązała współpracę z Fundacją Karmimy Psiaki, w efekcie której zainicjowana została akcja pod hasłem „PSYjaciele w potrzebie”. Jej celem jest zbiórka pieniędzy na rzecz bezdomnych psiaków.
#20 KFC: „Gives you wings”
W ubiegłym roku KFC postanowiło tymczasowo odejść od swojego sloganu „It’s Finger Lickin’ Good” z uwagi na to, że zachęcanie do oblizywania palców po zjedzeniu kurczaka w obecnej sytuacji wydaje się być nie najlepszym pomysłem. W związku z tym sieć postanowiła pożyczyć hasła od innych marek.