#1 Pugedon: Karma za butelkę
Turecka firma Pugedon stworzyła urządzenie, które jednocześnie dba o nasze środowisko i pomaga bezpańskim psom – automat, który za wrzucenie plastikowej butelki, wysypie czworonogom karmę.
#2 Lexington: NEIGH-SMR
W ramach promocji amerykańskiego miasta Lexington w stanie Kentucky, które uchodzi za światową stolicę konną, przygotowano nietypowy film ASMR przedstawiający konia pałaszującego jabłko oraz marchewkę.
Zobacz również
#3 Kampania „To nie komplement!”
„Sexy tyłek”, „Fajny biust”, „Gorąca laska” – niektórzy myślą, że są to komplementy, które chcą słyszeć kobiety. Kampania „To nie komplement!” ma na celu pokazanie, że takie „pseudokomplementy” nie mają nic wspólnego z prawdziwymi pochwałami.
#4 Netflix: „Nasza planeta”
W ramach promocji nowego serialu Netfliksa „Nasza planeta” w Warszawie pojawił się specjalny mural, jednak został on przykryty plastikowymi butelkami. Ma to na celu zwrócenie uwagi na na rosnący problem zanieczyszczania Ziemi odpadami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Darmowy bilet za książkę
Holandia co roku świętuje tydzień książki, który wypada w ostatnie dni marca. W tym roku firma kolejowa NS postanowiła z tej okazji oferować za darmo bilety tym pasażerom, którzy czytali książkę Jana Siebielinka „Jas Van Belofte”.
#6 Markowe #SeizeTheThrone
Marki i tym razem nie zawiodły i przygotowały mnóstwo świetnych akcji związanych z premierą ósmego sezonu „Gry o tron”. Przedstawiamy te najciekawsze.
#7 #OdKulis: Backpack rock
Dzięki nowoczesnym technologiom transmisji dźwięku Sound Touch Set, osoby niesłyszące mogły doświadczyć koncertu na żywo podczas zeszłorocznego festiwalu Pol’and’Rock. Teraz przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.
#8 #PocztaPolskaChallenge
Spot Poczty Polskiej sprowokował polskie marki do zapoczątkowania naszego rodzimego wyzwania w social mediach – #PocztaPolskaChallenge. Jakie marki wykazały się świetnym real time marketingiem?
#9 Pornhub i pszczoły
Za każde wyświetlenie filmu z nowej kategorii poświęconej pszczołom BeeSexual, Pornhub będzie przekazywał pieniądze na organizacje ratujące te owady.
#10 Budweiser: Plastikowe boisko
Marka Budweiser była globalnym sponsorem zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. W związku z tym, brand postanowił zrobić porządek z plastikowymi kubkami, z których kibice pili piwo i wykorzystał je do stworzenia plastikowego boiska.
#11 #OdKulis: #10dowodów
Kampania #10dowodów miała na celu poruszenie zaniedbanego i trudnego tematu ryzyka i szkodliwości spożywania alkoholu przez kobiety. Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.
#12 Markowe psikusy 2019
Snake od Google’a, lekarz-bot OLX i 500+ dla kotów – przedstawiamy kilka wybranych markowych psikusów, które szczególnie nas urzekły.
#13 Adobe: Agencja z lat 90.
Adobe postanowiło cofnąć się w czasie i odtworzyło biuro agencji reklamowej z lat 90., w której 25 lat powstała pierwsza reklama banerowa.
#14 Oreo: Gra o Tron
Z okazji premiery ostatniego sezonu „Gry o tron”, Oreo postanowiło przygotować małe co nieco dla fanów serialu – ciastka inspirowane kultową produkcją.
#15 Adidas: Futurecraft.Loop
Marka Adidas zaprezentowała niedawno innowacyjne modele obuwia, które można w pełni poddać recyklingowi. Co ciekawe, wykonane są one z plastiku, lecz to właśnie dzięki temu buty mogą zostać przetworzone w nową parę.
#16 Aquanet: „Nie śmieć w sieć”
W ramach kampanii „Nie śmieć w sieć” firma Aquanet stworzyła filmy pokazujące jak krok po kroku zrobić naturalne i ekologiczne środki czystości, by nie zanieczyszczać chemikaliami ścieków.
#17 Warszawa: Tramwaj „LAS”
Zielony tramwaj „LAS” jeździł po Warszawie w sobotę 27 kwietnia. Pojazd miał za zadanie przypominać mieszkańcom miasta, że tramwaje to ekologiczny środek transportu, zaś w samej stolicy powstaje coraz więcej zielonych torowisk.
#18 Uber i promocja płyty PNL
To się nazywa nietypowy sposób na promocję – z okazji premiery swojego nowego albumu, francuska grupa rapowa PNL nawiązała współpracę z Uberem i w zamian na słuchanie podczas podróży, pasażer nic nie płacił za przejazd.
#19 Kraków: Butelkomat
W budynku Urzędu Miasta Krakowa w tym tygodniu pojawił się specjalny automat do skupowania plastikowych butelek, za które urządzenie wydaje 10 lub 20 groszy.
#20 Nowy spot Poczty Polskiej
Poczta Polska zaprezentowała nowy spot reklamowy, który promuje dostępne w placówkach słodycze i gry, zamiast – jak można by się spodziewać – usług pocztowych. Internauci szybko zaczęli kpić z jakości spotu.
#21 Bio Family zaczepia McDonalda
Supermarket Bio Family postanowił dać prztyczka w nos McDonaldowi odpowiadając na billboard fast fooda podobnym nośnikiem reklamowym, lecz ze zdrowszą ofertą produktów.
#22 Avengers: We didn’t start the fire
Premiera filmu „Avengers: Endgame” jest zwieńczeniem ponad 10-letniego filmowego uniwersum Marvela. Z tej okazji gwiazdy wszystkich produkcji wystąpiły w filmiku, w którym śpiewają cover piosenki „We didn’t start the fire” Billy’ego Joela i tym samym żegnają się z filmami Marvel Studios.
#23 #Skibidibichallenge
Skibidi ła pa pa! Ta piosenka w ubiegłym roku podbiła serca internautów i tancerzy-amatorów. Przeróbki, parodie i własne choreografie zalały internet, a trend urósł już do rangi międzynarodowego tanecznego challenge. Teraz w dzikie pląsy zaangażowały się również polskie miasta.
#24 Greenpeace przeciwko Nestle
Greenpeace postanowiło w dobitny sposób uświadomić koncernowi Nestle, jak wiele plastikowych śmieci produkuje, umieszczając przed siedzibą firmy 350 kg odpadów z tworzyw sztucznych.
#25 Lindt: Królikowe smarty
Z okazji tegorocznych świąt wielkanocnych, Lindt przygotował niespodziankę dla mieszkańców Szwajcarii – od 3 do 18 kwietnia podróżował ulicami kraju nietypowymi pojazdami i rozdawał czekoladowe króliki wielkanocne.
#26 Egg Gang x Father of Asahd
World Record Egg stworzyło kolekcję ubrań wraz z Didżejem Khaledem, z której całkowite zyski zostaną przekazane fundacji Jed Foundation na rzecz osób zmagających się z problemami psychicznymi.
#27 Philip Morris: Mural podczas Milan Design Week
Marka Philip Morris postanowiła uczcić wprowadzenie na rynek pierwszych w swoim portfolio urządzeń bez dymu IQOS, w związku z czym stworzyła niezwykły mural, symbolizujący przyszłość, w której firma oferuje rozwiązania nie wpływające negatywnie na środowisko.
#28 Agencyjny #trashchallenge
Obok pojedynku na kreatywne koncepcje, rywalizacja w sprzątaniu świata. Wspólny cel? Czyste i zadbane miasta bez śmieci. Grupa Me & My Friends z Wrocławia włączyła się do społecznej akcji #trashchallenge i rzuciła wyzwanie agencjom z całego kraju, dając początek inicjatywie #agencyjnytrashchallenge.
#29 Heinz: Majonez o smaku czekoladowych jajek
Nie, to nie jest żart. Marka Heinz z okazji tegorocznych świąt wielkanocnych postanowiła uraczyć swoich klientów czymś kompletnie nietypowym – majonezem, który smakuje jak czekoladowe jajeczka Cadbury.
#30 Happy Socks x David Hasselhoff
Kto, jak nie ten bohater „Słonecznego patrolu”, bardziej kojarzy się z latem i wakacjami? Marka Happy Socks uczyniła więc z Davida Hasselhoffa ambasadora swojej nowej kolekcji, składającej się ze strojów kąpielowych dla kobiet i mężczyzn.