#1 Carrefour: Automat z kosmetykami Yope
Na początku września br. Carrefour uruchomił testowo pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego na warszawskim Bemowie, mają możliwość napełnienia kosmetykami butelek wielokrotnego użytku, redukując tym samym liczbę wykorzystywanych do tej pory jednorazowych opakowań.
Zobacz również
#2 Patagonia: „Vote the as*** out”
Patagonia postanowiła zainicjować niekonwencjonalną kampanię profrekwencyjną w związku ze zbliżającymi się wyborami prezydenckimi w USA – marka ukryła na metkach swoich ubrań dyskretny apel do klientów.
#3 Pantone: Period
Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Penny: Cena powiększona o koszty klimatyczne
Niemiecki supermarket Penny ruszył niedawno z inicjatywą, której celem jest pokazanie, jaki jest faktyczny koszt produktów codziennie przez nas kupowanych. W ramach nietypowego eksperymentu teraz przy cenie produktu podawana jest druga, nieco wyższa cena – jest ona powiększona o koszty klimatyczne.
#5 IKEA: Yoga
Australijski oddział IKEA ruszył niedawno z kolejną niekonwencjonalną kampanią. W jej ramach sieć stworzyła wideo z sześciominutową praktyką jogi, w której pozycje nawiązują do produktów oferowanych przez markę.
#6 Tajlandzki Park Narodowy: Śmieci
Władze Parku Narodowego w Tajlandii wpadły na nietypowy pomysł zwrócenia uwagi społeczeństwa na problem zaśmiecania rezerwatów przyrody – jeżeli jakiś turysta zostawi po sobie śmieci w parku, te zostaną mu odesłane pocztą.
#7 Solar: Podsumowanie akcji #hot16challenge2
Około 1400 rapowych zwrotek, ponad 3,5 miliona złotych zebranych na walkę z pandemią koronawirusa, a także 7 w pełni wyposażonych ambulansów zakupionych w ramach akcji – to liczby, które pokazują jak dużym sukcesem zakończyła druga edycja #hot16challenge.
#8 Carrefour x Too Good To Go
Carrefour to pierwsza sieć handlowa, która dołączyła do programu Too Good To Go w Polsce. W ramach współpracy użytkownicy aplikacji będą mogli nabyć paczki z produktami firmy z krótkim terminem ważności.
#9 West Australian Ballet: Dracula
West Australian Ballet przygotował nietypową akcję promującą powrót do repertuaru wielokrotnie nagradzanego baletu „Dracula” – firma wykorzystała do tego plakaty, z których znika postać.
#10 Warszawscy „ekochuliganie”: Rośliny na Pradze
Mieszkańcy warszawskiej Pragi postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i walczyć z miejską „betonozą” – z pomocą ekoaktywistów zerwali płyty chodnikowe i posadzili rośliny.
#11 David Attenborough: Instagram
Słynny biolog i podróżnik sir David Attenborough postanowił dołączyć do instagramowej społeczności, by zachęcać społeczeństwo do dbania o naszą planetę. Jego profil w zaledwie kilka dni zdobył ponad 4,4 mln obserwujących, zaś pierwszy post wyświetliło ponad 16 mln osób.
#12 Szwecja: Mural Shattering
Autorem niekonwencjonalnego, trójwymiarowego muralu jest holenderski artysta Leon Keer. Po zeskanowaniu za pomocą specjalnej aplikacji, malowidło ożywa i zwraca uwagę na ważny problem.
#13 IKEA: Sklep z używanymi meblami
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
#14 #ZTwoichPodatków: Internauci wyśmiali akcję MF
#ZTwoichPodatków to nowy projekt Ministerstwa Finansów, który z założenia miał pokazać, na co zostały wydane pieniądze z podatków w ostatnich latach. Internauci zakpili jednak z akcji MF i zaczęli bezlitośnie punktować największe afery związane z politykami PiS.
#15 Burger King: Love conquers all
Z okazji Helsińskiego Tygodnia Dumy, który odbył się w dniach od 7 do 13 września br., finlandzki oddział Burger Kinga przygotował plakaty przedstawiające pocałunek bohaterów reprezentujących amerykańską firmę oraz sieć McDonalds.
#16 Tatuum x Fundacja Itaka: „Stop Depresji”
Marka Tatuum połączyła siły z Fundacją Itaka, by wspólnie walczyć z depresją w ramach akcji „Stop Depresji”. Celem współpracy jest wsparcie Antydepresyjnego Telefonu Zaufania.
#17 Białystok: Rower-duch
Kilka dni temu w miejscu śmiertelnego wypadku rowerzysty w Białymstoku miejscowi aktywiści umieścili rower-duch – jest on swego rodzaju hołdem oddanym osobom, które straciły życie na drodze, jadąc rowerem.
#18 Nowy Jork: Paul Rudd zachęca do noszenia maseczek
Popularny aktor komediowy Paul Rudd wystąpił w nowej kampanii społecznej Nowego Jorku. W przerysowanej roli millenialsa komik zwraca się do młodych mieszkańców miasta i zachęca ich do noszenia maseczek.
#19 Warszawa: Podzielnia
Na warszawskich Bielanach pojawiła się Podzielnia, czyli nowe miejsce w duchu zero waste, w którym każdy może zostawić swoje rzeczy, których nie używa i jednocześnie znaleźć coś „nowego” dla siebie.
#20 adidas: Plastikowa instalacja
adidas postanowił w nietypowy sposób zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery nowej, proekologicznej kolekcji Clean Classics – na wystawie warszawskiego sklepu Warsaw Sneaker Store pojawiła się góra plastikowych śmieci, która tarasowała wejście do środka.