>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- Z okazji Dnia Ojca, poprosiliśmy ojców z branży marketingowej, aby opowiedzieli nam o swoich ulubionych reklamach. Które reklamy związane z postacią taty zapadły w pamięć przedstawicielom branży marketingu, którzy mają dzieci?
- Z kolei Agnieszka Mikołajczak z LUCKYYOU przygotowała przegląd kampanii, które pokazują, że tata, tak jak i mama, pełni wiele istotnych ról w życiu dziecka.
- W trzecim webinarze z serii Q&A z NowymMarketingiem gościem był dr Adam Zemełka, psycholog biznesu i kognitywista. Nasz gość opowiedział m.in. tym, co, kiedy i dlaczego odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym. SPRAWDŹ NAGRANIE.
- Jakie kampanie z influencerami, zdaniem ekspertów, były wyjątkowo udane, a jakie się nie sprawdziły? Sprawdź przegląd perełek i antyperełek influencerskich.
- – Kluczem do sukcesu w procesie dynamicznego ustalania cen jest zrozumienie kilku podstawowych zasad. Przede wszystkim musisz zidentyfikować grupy docelowe i ich wrażliwość na ceny – na temat dynamicznego ustalania cen rozmawiamy z Krzysztofem Szyszkiewiczem.
- #OdKulis. Polska marka modowa LANCERTO nawiązała współpracę z trenerem narodowej reprezentacji w piłce nożnej – Michałem Probierzem. O kulisach tej współpracy opowiedział nam Michał Grochala, Brand Manager marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Zgodnie z zapowiedziami, 2 września 2024 roku wejdą w życie zmiany dotyczące sprzedaży wybranych marek na platformie Allegro. Konieczna stanie się akceptacja Warunków Ochrony Marek.
- Rzeczniczka Praw Dziecka, Monika Horna-Cieślak, stwierdziła, że reklamy i działania przewidujące obniżkę cen towarów i usług w zamian za dobre oceny na koniec roku to przykład naruszania praw konsumenckich. Zaapelowała o zaprzestanie konstruowania tego typu ofert.
- Sieć sklepów Żabka proponuje klientom ofertę czasową z możliwością zakupu… piwa. W ramach jednorazowej opłaty można odebrać 10 puszek trunku.
- Podczas Cannes Lions 2024 odbyła się dyskusja Elona Muska z Markiem Readem. Musk próbował przekonać do siebie reklamodawców, z którymi sam zepsuł sobie relacje, a dyrektor generalny WPP skutecznie „grilluje” biznesmana.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Z okazji Dnia Ojca IKEA opublikowała reklamę, w której tłumaczy tatom proces składania mebli. Żeby nie było nudno, odwołuje się do sytuacji z życia codziennego.
- Sieć HBO, w ramach promocji serialu „House of the Dragon”, umieściła na szczycie Empire State Building ogromnego smoka przypominającego serialowego Vhagara, należącego do królowej Visenyi Targaryen.
- Powstała przestrzeń internetowa „Cześć ciało”, w której młodsi i starsi znajdą rzetelne informacje o poszczególnych etapach dojrzewania. Jej twórcy chcą przyczynić się do poprawy jakości edukacji dotyczącej zmian w okresie dorastania w polskich szkołach.
- Powstała akcja #MenToBeHealthy, której celem jest zwrócenie uwagi na problemy zdrowotne, często ignorowane przez mężczyzn. Dzięki przykuwającym wzrok grafikom przedstawiciele Pathkind Labs chcą sprawić, że męskie zdrowie przestanie być tematem tabu.
- Jak zachęcić dzieci do uprawiania sportu? Firma Unilever uznała, że najlepiej zrobi to, przekonując, że… brud jest dobry. „Dirt Is Good” projekt Unilever, w którego skład wchodzi m.in. kampania „Guess who won”, promująca angażowanie się w sportowe rozgrywki.
- Powstała „Koalicja Przeciwko Samotności”, której pomysłodawczynią jest Joanna Przetakiewicz-Rooijens. Cel? Zwrócenie uwagi na plagę osamotnienia w społeczeństwie.
- Marka Nutritec Cat w kampanii „Reings Nutritec Cat” pokazuje, że tak naprawdę w domu królują… koty. Zgodnie z tym przekonaniem, na grafikach promujących pojawiły się pupile, które zajmują miejsce na tronie.
- Władze Walencji postanowiły walczyć z rozdzielaniem biologicznych matek od dzieci. Tak powstała akcja zatytułowana „Skradzione dzieci – to nie jest bajka” i baza DNA, mająca pomóc w ponownym połączeniu rodzin.
Webinar
- Już 11 lipca o godz. 10:00 odbędzie się kolejny webinar w formacie Q&A. Tym razem naszym gościem będzie Michał Dunin, ekspert w zakresie digital marketingu, social media i marketingu zintegrowanego. Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI, które agencje i marki powinny uwzględniać? Jakie regulacje prawne w kontekście AI mają największy wpływ na branżę komunikacyjną? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach? Odpowiedź między innymi na te pytania poznasz podczas webinaru. ZAREJESTRUJ SIĘ.
Znajdziesz w nich dawkę inspiracji i wiedzy. Odkryjesz ciekawe raporty i podcasty warte uwagi. W kolejnych polecajkach znajdziesz m.in. podcast „Z buta w marketing” i „SEMbook 2024” przygotowany przez Grupę Roboczą SEM IAB Polska.
PS #PrzeglądTygodnia [07.06-13.06.2024]: naklejki przedłużające życie owoców i warzyw, lody od Dawida Podsiadło, najcenniejsze marki świata
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 7 a 13 czerwca 2024 roku.