#PrzeglądTygodnia [17-23.05.2024]: Ewa Swoboda lalką Barbie, raport strategiczny IAB Polska, kampanie o macierzyństwie

#PrzeglądTygodnia [17-23.05.2024]: Ewa Swoboda lalką Barbie, raport strategiczny IAB Polska, kampanie o macierzyństwie
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 17 a 23 maja 2024 roku.
O autorze
4 min czytania 2024-05-24

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!   

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Zmień pracę na dobre” rozmawiamy z Łukaszem Borowiczem, Commercial Activity Managerem w OLX.
  • Dzień Matki zbliża się wielkimi krokami. Zapytaliśmy przedstawicielki branży marketingu, które mają dzieci o to, które reklamy związane z postacią mamy zapadły im w pamięć. Sprawdź, jakie kampanie wskazały: Ewa Dudek, Zuza Przybyszewska-Kożuchowska, Anna Jadwiga Orzech, Emilia Śledzińska i Justyna Bakalarska-Stankiewicz.

    Wśród kampanii pojawiła się, m.in. znana akcja Dove „Czy powiedziałabyś to swojej córce”?

  • – Mam poczucie, że moja praca ma sens i znaczenie, marketing, który robimy, jest ważną częścią biznesu – z Marketingową 11 mierzy się Marcin Morawski ki, Head of Marketing w Dell Technologies Poland.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki? Wspólne spędzanie czasu to najchętniej wybierany prezent z okazji Dnia Matki. Badania przedstawicieli platformy Prezentmarzeń pokazują, jak zmienił się przyzwyczajenia Polaków dotyczące wyboru upominków dla mam.

  • W ramach akcji „Picture of Health” słynna fotografka – Annie Leibovitz, wykonała portrety parasportowców, wśród których znalazła się m.in. polska mistrzyni paraolimpijska, Róża Kozakowska. Celem kampanii jest prezentacja różnych definicji zdrowia.

@ikeauk Woof! Bark! Meow! The Pet Shopping Network launches on TikTok Live Friday 17th May at 9am! Follow @ikeauk for updates. 🐶🐱 ♬ original sound – IKEAUK – IKEAUK
  • Marka Cadbury UK oraz organizacja Alzheimer’s Research UK rozdały 4000 pudełek „Memory Bar Boxes” osobom cierpiącym na demencję i ich bliskim. Na opakowaniach odwzorowano design sprzed lat, by pozwolić uruchomić wspomnienia osób dotkniętych chorobą.

Raporty, podcasty, film, wydarzenia

  • Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował raport strategiczny pt. „Internet 2023/2024”, w którym analizuje dostępność do sieci w Polsce i sposób korzystania z internetu przez poszczególne grupy społeczne.

  • Tym, którzy nie mieli okazji być na tegorocznej konferencji Impact, polecamy uwadze kanał na YouTube „Impact CEE”. Znajdują się tam nie tylko najnowsze nagrania prelekcji, ale także te z poprzednich edycji.

  • W kolejnym odcinku podcastu Greg Albrecht rozmawia z Piotrem Voelkelem, mecenasem projektów kulturalnych i edukacyjnych, założycielem grupy kapitałowej VOX, współzałożycielem SWPS, założycielem prywatnych uczelni wyższych m.in. Collegium Da Vinci, inwestorem centrum Concordia Design oraz biurowca Bałtyk.
  • 12 czerwca poznasz odpowiedzi na najbardziej palące pytania dotyczące neuromarketingu. Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czy w mózgu istnieją obszary, których stymulacja może rozbudzić potrzebę dokonania zakupu? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy? Wszystko dzięki Q&A z dr. Adamem Zemełką.

  • Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii.

Więcej ciekawych raportów, podcastów i wydarzeń wartych uwagi znajdziesz w #PolecajkachNM.