>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- Co powiedzieli eksperci oraz przedstawiciele miasta Poznań na temat nowej strategii? Sprawdź wypowiedzi: Cezarego Tylińskiego, Bartka Kotowicza, Piotra Komorowskiego, Weroniki Harzyńskiej, Marcina Kalkhoffa oraz Damiana Izdebskiego.
- Za nami wydarzenie I/O ’24. Poprosiliśmy specjalistów w dziedzinie marketingu o podzielenie się opiniami na temat wpływu innowacji zapowiadanych przez Google na ich codzienną pracę. Sprawdź, co powiedzieli: Mikhail Fediukovich, Robert Głowacki, Tomasz Welc i Klaudia Gurbin.
- W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Zmień pracę na dobre” rozmawiamy z Łukaszem Borowiczem, Commercial Activity Managerem w OLX.
- Dzień Matki zbliża się wielkimi krokami. Zapytaliśmy przedstawicielki branży marketingu, które mają dzieci o to, które reklamy związane z postacią mamy zapadły im w pamięć. Sprawdź, jakie kampanie wskazały: Ewa Dudek, Zuza Przybyszewska-Kożuchowska, Anna Jadwiga Orzech, Emilia Śledzińska i Justyna Bakalarska-Stankiewicz.
Wśród kampanii pojawiła się, m.in. znana akcja Dove „Czy powiedziałabyś to swojej córce”?
- Przeczytaj kolejną rozmowę z cyklu „Influencer z misją”. Tym razem naszą gościnią była Sylwia Bogdan, autorka profilu Chemia Zdrowia.
- – Mam poczucie, że moja praca ma sens i znaczenie, marketing, który robimy, jest ważną częścią biznesu – z Marketingową 11 mierzy się Marcin Morawski ki, Head of Marketing w Dell Technologies Poland.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- W ramach cyklu „Od kulis” marka Bakal opowiada o swojej nowej platformie komunikacji, opracowanej przez Agencja Ancymony. Bakal, pod hasłem „Nakarm Umysł”, przekierowuje uwagę konsumentów na dbanie nie tylko o swoje ciało, ale także o umysł, którego charakterystycznym symbolem stała się wyrazista ikonka w kształcie mózgu.
- Firma Mattel, właściciel marki Barbie, uhonorowała dziewięć sportsmenek z całego świata tytułem Barbie Role Model i unikatowymi lalkami wzorowanymi na ich wizerunku. Wśród wyróżnionych kobiet znalazła się czołowa polska sprinterka – Ewa Swoboda.
- Francuska poczta wyemitowała znaczek pocztowy, który pachnie… jak bagietka. Akcja ma związek z dniem świętego Honoratusa – patrona m.in. piekarzy.
- Agencja kreatywna The Or oraz organizacja charytatywna CALM zaangażowały artystów do akcji, której celem jest przedefiniowanie stereotypowego przekazu, który często znajduje się na kartkach z życzeniami z okazji Dnia Ojca.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki? Wspólne spędzanie czasu to najchętniej wybierany prezent z okazji Dnia Matki. Badania przedstawicieli platformy Prezentmarzeń pokazują, jak zmienił się przyzwyczajenia Polaków dotyczące wyboru upominków dla mam.
- Przedstawiciele Rady Reklamy opracowali pierwszą kompleksową samoregulację dotyczącą etycznej reklamy suplementów diety. W dokumencie znaleźć można informacje m.in. na temat nadrzędnych celów działań reklamowych.
- W ramach akcji „Picture of Health” słynna fotografka – Annie Leibovitz, wykonała portrety parasportowców, wśród których znalazła się m.in. polska mistrzyni paraolimpijska, Róża Kozakowska. Celem kampanii jest prezentacja różnych definicji zdrowia.
- Marka Dove Chocolate stworzyła Tłumacz Doświadczeń Mamy. Celem inicjatywy jest udowodnienie, jak wiele przydatnych na rynku pracy umiejętności mają kobiety, które po wielu miesiącach opieki nad dzieckiem chcą wrócić do aktywności zawodowej.
- IKEA na TikToku zaprezentowała kolekcję dla zwierząt. W ramach promocji zrealizowano transmisję online na TikToku, podczas której psy i koty prezentowały nowości z katalogu.
- Marka Cadbury UK oraz organizacja Alzheimer’s Research UK rozdały 4000 pudełek „Memory Bar Boxes” osobom cierpiącym na demencję i ich bliskim. Na opakowaniach odwzorowano design sprzed lat, by pozwolić uruchomić wspomnienia osób dotkniętych chorobą.
- Timothée Chalamet, topowy aktor młodego pokolenia i ambasador Chanel, wystąpił w reklamie kultowego zapachu Bleu de Chanel. Czarno-biały, 1,5-minutowy klip wyreżyserował Martin Scorsese. Video jest opowieścią o odnajdowaniu siebie.
- Filia banku HSBC w Argentynie stworzyła wideo, w którym nagłaśnia problem cyberprzestępstw. Inspirację stanowił serial pt. „Sukcesja”, o historii rodziny Roy.
- Przedstawiciele dwóch głównych kanałów duńskiej telewizji wystąpili przeciwko Facebookowi. Oskarżają socialmediowego giganta o rozpowszechnianie fake newsów i szerzenie dezinformacji. Chodzi o publikowane na platformie reklamy, które wykorzystują wizerunki duńskich dziennikarzy w celu wyłudzenia pieniędzy.
- W dniach 22 – 24 maja 2024 roku w centrum Warszawy można odwiedzić nietypowy sklep. Inicjatywa Mai Staśko, działaczki społecznej i dziennikarki, powstała, aby zwracać uwagę na problem wykorzystywania seksualnego dzieci. Badania pokazują, że już 60% młodych Polaków doświadczyło tej sytuacji w sieci.
Raporty, podcasty, film, wydarzenia
- Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował raport strategiczny pt. „Internet 2023/2024”, w którym analizuje dostępność do sieci w Polsce i sposób korzystania z internetu przez poszczególne grupy społeczne.
- Tym, którzy nie mieli okazji być na tegorocznej konferencji Impact, polecamy uwadze kanał na YouTube „Impact CEE”. Znajdują się tam nie tylko najnowsze nagrania prelekcji, ale także te z poprzednich edycji.
- W kolejnym odcinku podcastu Greg Albrecht rozmawia z Piotrem Voelkelem, mecenasem projektów kulturalnych i edukacyjnych, założycielem grupy kapitałowej VOX, współzałożycielem SWPS, założycielem prywatnych uczelni wyższych m.in. Collegium Da Vinci, inwestorem centrum Concordia Design oraz biurowca Bałtyk.
- 12 czerwca poznasz odpowiedzi na najbardziej palące pytania dotyczące neuromarketingu. Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czy w mózgu istnieją obszary, których stymulacja może rozbudzić potrzebę dokonania zakupu? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy? Wszystko dzięki Q&A z dr. Adamem Zemełką.
- Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii.
- Już 19 czerwca w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest. Jak wiele potrafi sztuczna inteligencja? Co zmieni w branży kreatywnej, a jakie zmiany już wywołała? Na te pytania odpowiedzą m.in. Tomek Graszewicz i Jacek Jerzy Jabłoński.
Więcej ciekawych raportów, podcastów i wydarzeń wartych uwagi znajdziesz w #PolecajkachNM.