>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Jestem kobietą” rozmawiamy z Justyną Lach, dyrektorką marketingu w YES Biżuteria.
- – Problemem różnych działań w marketingu nie jest ich przereklamowanie, ale nieumiejętne ułożenie mixu, który pokryje wszystkie punkty styku z klientem i wszystkie fazy zakupowe – z Marketingową 11 mierzy się Jacek Dziura, ekspert ds. marketingu i komunikacji.
- W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Leaf Liturgy.
- – Niemal po każdym takim wydarzeniu ściga mnie jakaś miła pani lub pan z torbą wypełnioną gadżetami. Ja uciekam, oni mnie gonią – pisze Marcin Napiórkowski, który w swoim tekście podejmuje temat „ekogadżetozy”.
- Anna Dobosz pisze o wskazówkach dotyczących prowadzenia działalności na rynku czeskim lub słowackim. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy już prowadzisz biznes na tych rynkach, poznasz możliwości, które pomogą Ci stać się zaufaną marką.
- O tym, jak MET Gala weszła do popkultury pisze Hanna Gnatowska, PR Manager w endorfina events.
- Przemysł filmowy przeszedł radykalne zmiany w ostatnich latach, rezygnując z intelektualnych i artystycznych wartości na rzecz promocji marek. W rezultacie widzowie coraz częściej spotykają się z lokowaniem znanych im produktów. Czy interesy światowych koncernów i promocja ich marek zmieni artystyczną jakość filmów na zawsze? Odpowiedzi szukaj w tekście autorstwa Roberta Niczewskiego.
- Sprawdź przegląd najciekawszych kampanii z udziałem dzieci, który z okazji Dnia Dziecka przygotowała Monika Olkiewicz, content creatorka w LUCKYYOU.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Jesienią br. w USA odbędą się wybory prezydenckie. Kampania wyborcza trwa w najlepsze. Jeden z kandydatów, Joe Biden, w jej ramach postanowił zatrudnić do swojego zespołu specjalistę od memów.
- Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało, że do resortu zaczęły spływać sygnały, które świadczą o nieprawidłowościach związanych ze świadczeniami usług przez firmy Temu oraz Shein.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Francuskie stowarzyszenie Victimes & Citoyens postanowiło walczyć ze stereotypem, według którego kobiety są gorszymi kierowcami. W kampanii „Drive like a woman” przekonuje, że większość wypadków drogowych we Francji powodują… mężczyźni.
- W kampanii zatytułowanej „Zgoda nie może czekać” australijski Departament Opieki Społecznej zwraca uwagę na znaczenie świadomej zgody w budowaniu relacji intymnych. Twórcy akcji zachęcają do głośnego zadawania pytań i otwartej rozmowy.
- Seks i narkotyki – tyle w dużym skrócie prezentuje klip promujący 17. edycję gali Gromda. Spot spotkał się z lawiną negatywnych komentarzy, po czym został usunięty z mediów społecznościowych.
- Sugestywny spot zrealizowany dla Akcji Demokracja ma uświadomić Polkom i Polakom, że wybory 9 czerwca 2024 roku do Parlamentu Europejskiego są bardzo ważne. Zwrócono w nim uwagę głównie na bezpieczeństwo Polski i Europy.
- Żabka i Prosto podjęły współpracę. Kooperacja marek doprowadziła do stworzenia nowych wzorów ubrań, inspirowanych systemem znaków tworzących przestrzeń miejską.
- Garfield przemierzający uniwersum Supermana? A może Zendaya i doskonale znany kot we wspólnym filmie? Trwa nietypowa akcja promująca najnowszą część filmowych przygód największego miłośnika lasagne wśród kotów.
- 31 maja 2024 roku sportowy świat śpiewał „100 lat” Idze Świątek. Do urodzinowych życzeń dołączyła firma LEGO, która w prezencie podarowała tenisistce makietę kortu stworzoną z kilkunastu tysięcy elementów.
Raporty
- Sprawdź wyniki raportu od Fundacji Avalon „#SzanujęNieDyskryminuję: Język, którym posługują się media przy opisywaniu OzN”. Znajdziesz w nim informacje m.in. na temat dostępności materiałów dla OzN online. Wyniki skłaniają do zastanowienia.
- Warsaw Enterprise Institute przeprowadził badania na temat opinii Polaków o pracy nastolatków. Płynące z niego wnioski pokazują, że niemal połowa z badanych podejmowała pracę zarobkową przed ukończeniem 18. roku życia.
- Firma Pollster opublikowała raport pt. „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków”, z którego wynika, że Polacy chętnie i często korzystają z chińskich platform zakupowych. Na czele pod tym względem znalazły się AliExpress oraz Temu. Najczęściej na chińskich platformach kupujemy ze względów związanych z wygodą.
Wydarzenia
- 12 czerwca poznasz odpowiedzi na najbardziej palące pytania dotyczące neuromarketingu. Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czy w mózgu istnieją obszary, których stymulacja może rozbudzić potrzebę dokonania zakupu? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy? Wszystko dzięki Q&A z dr. Adamem Zemełką.
- Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii. Jako patron wydarzenia, organizujemy KONKURS. Do wygrania wejściówki na konferencję.
- Już 19 czerwca w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest. Jak wiele potrafi sztuczna inteligencja? Co zmieni w branży kreatywnej, a jakie zmiany już wywołała? Na te pytania odpowiedzą m.in. Tomek Graszewicz i Jacek Jerzy Jabłoński.
PS #PrzeglądTygodnia [17-23.05.2024]: Ewa Swoboda lalką Barbie, raport strategiczny IAB Polska, kampanie o macierzyństwie
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 17 a 23 maja 2024 roku.