>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- W cyklu „Influcencer z misją” rozmawiamy z dr Damianem Parolem, dietetykiem i psychodietetykiem, współautorem rozdziałów w podręcznikach akademickich oraz publikacjach naukowych w zakresie stylu życia i dietetyki, twórcą bloga damianparol.com i platformy ze szkoleniami on-line warsztatnauki.pl.
- Sprawdź, jakie promocje dla przedstawicieli e-commerce i marketingu przygotowały m.in. SEMSTORM, Gadu-Gadu, IdoSell czy SENUTO. Niektóre z promocji są nadal ważne. To ostatnia szansa, żeby z nich skorzystać.
- W cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się kampaniom „Chce się Ż” marki Żywiec oraz „Otwarcie Nowego Sklepu” marki IKEA.
- O tym, co decyduje o wyborze partnerów festiwalu filmowego, kluczowych krokach w budowaniu marki, współpracy z Amerykańską Akademią Filmową i wielu innych aspektach tworzenia Millennium Docs Against Gravity rozmawiamy z Arturem Liebhartem, dyrektorem i założycielem oraz Karolem Piekarczykiem, dyrektorem artystycznym wydarzenia.
- Na co zwracać uwagę w relacjach z klientami, jeżeli wykorzystujesz narzędzia AI w ramach współpracy? Na to pytanie odpowiadają Milena Balcerzak oraz Natalia Drążek.
- Kamil Zabielski w swoim artykule pisze o etycznych granicach wykorzystywania przez reklamodawców coraz bardziej wysublimowanych metod wpływu.
- Maciej Maj pisze o tym, jak konsumenci z pokolenia Z, X oraz Millenialsów podchodzą do zakupów podczas Black Friday. Co dla nich jest najważniejsze? Sprawdź.
- Weronika Harzyńska pisze w swoim artykule o tym, czy kampanie (anty)Black Friday to prawdziwy manifest czy marketingowa kalkulacja?
- Łukasz Dubiel w swoim artykule pisze o historii i charakterystyce najpopularniejszych programów lojalnościowych w Unii Europejskiej.
- Sprawdź porównanie dwóch dekad e-commerce w Polsce. Zgodnie z badaniem Mediapanel od Gemius, okazuje się, że choć e-commerce rozwinął się niezwykle dynamicznie, zarówno jeśli chodzi o liczbę użytkowników, serwisów czy długość spędzanego na nich czasu, niektóre kwestie nie uległy zmianie. Od dwóch dekad największym graczem rynku zakupów online jest Allegro, a wśród kategorii serwisów królują literatura, muzyka, filmy oraz odzież.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Originality.ai przeprowadziło badanie, w którym przyjrzało się wpływowi ChataGPT oraz innych narzędzi generatywnych opartych na sztucznej inteligencji (AI) na ilość treści opartych na sztucznej inteligencji (AI) publikowanych w serwisie LinkedIn.
- Platforma KWC by Wizaz.pl opublikowała raport „Jak Polki kupują kosmetyki?”. To wynik analizy opinii ponad 1700 respondentek z różnych grup demograficznych. Co kieruje współczesnymi konsumentkami podczas zakupów kosmetycznych i jakie trendy zyskują na znaczeniu? Sprawdź.
- Trwa zbiórka funduszy na rzecz schronisk zniszczonych podczas wrześniowych powodzi. Zbiórce towarzyszy kampania „Woda opadła, psy zostały”. Głównym elementem akcji jest instalacja stworzona z fragmentów zrujnowanych przytulisk.
- Powstała kampania Kosmetyki Społecznego Wpływu stworzona przez Fundację Wielogłosu. Jej celem jest zwrócenie uwagi na to, jak zmiana języka wpływa na postrzeganie tematu zdrowia psychicznego.
- Po zeszłorocznym sukcesie Słodkiego Usprawiedliwienia, E.Wedel powraca z akcją w świątecznej odsłonie. Dzieci ponownie wypisują lub rysują rodzicom Słodkie Usprawiedliwienie z pracy, które ma zapewnić im dodatkowe chwile na wspólne aktywności z rodzicami czy opiekunami.
- Fundacja Feminoteka w kampanii „Tak brzmi początek przemocy” pokazuje, że przemoc seksualna może przybierać różne, często nieoczywiste formy. Akcji towarzyszą m.in. spoty wideo i obszerna baza wiedzy online.
- UOKiK ruszył z kampanią „Sprawdź, czy Cię stać!”, w której ostrzega konsumentów przed finansowymi konsekwencjami zakupów z odroczoną płatnością.
- Cyber_Folks nabywa 49,9% akcji Shoper za 547 mln zł.
- Microsoft ogłosił najnowszą inicjatywę szkoleniową w Polsce, w ramach której milion osób zdobędzie kompetencje z zakresu sztucznej inteligencji do końca 2025 roku.
- TikTok wprowadzi ograniczenia, które dotyczą popularnych filtrów upiększających. Efekty zmieniające wygląd mają być niedostępne dla użytkowników poniżej 18 roku życia.
- Marka kosmetyczna The Ordinary stworzyła kampanię, w której mówi NIE zakupowemu szaleństwu w Black Friday. 29 listopada br. na jeden dzień zamknie swoje sklepy stacjonarne i internetowe, zamiast tego oferując klientom zniżkę przez cały miesiąc.
- W nawiązaniu do kinowej premiery filmu „Gladiator II”, Airbnb zaprasza do rzymskiego Koloseum, w celu wzięcia udziału w doświadczeniu opartym o walkę gladiatorów.
- W Londynie powstał luksusowy IKEA pop-up store „Hus of FRAKTA” w całości poświęcony kultowej torbie.
- Z okazji Dnia Dziękczynienia na Times Square pojawił się billboard Amerykańskiego Towarzystwa Zapobiegania Okrucieństwu wobec Zwierząt® (ASPCA®). Reklama jest wyrazem wdzięczności zwierząt za uratowanie im życia. Nie brakuje na niej psiej radości w… mokrym wydaniu.
- Marka karmy dla psów IAMS™ postanowiła zwrócić uwagę otyłość zwierząt domowych. W tym celu umieściła ogromnych rozmiarów balon w kształcie psa w centrum Chicago. Kampania edukacyjna obejmuje też współpracę z cierpiącym na otyłość psem o imieniu Waylon.
#PolecajkiNM cz. 31
Sprawdź 31. odcinek z cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy o:
- raporcie Accenture Life Trends 2025,
- „Raporcie o biedzie 2024. Biedańsk” opublikowanym przez Szlachetną Paczkę,
- raporcie KTR „Status kreatywności 2024″, w którym podsumowano rok kreatywny w Polsce,
- podcaście „E-commerce oczami praktyków”, w którym Piotr Szyszka i Michał Broś rozmawiają z Adamem Zagałą z firmy ValueFinance,
- odcinku podcastu „semCAST” w którym Krzysztof Marzec i Paweł Hordyński rozmawiają o tym, jak zabezpieczyć swoją firmę przed cyberzagrożeniami w biznesie,
- odcinku podcastu „Prawo dla biznesu” pt. „Co powinieneś zmienić w swoim e-commerce do 13 grudnia 2024 roku?”, w którym Piotr Kantorowski mówi o bezpieczeństwie produktów, czyli GPSR,
- odcinku podcastu „99 twarzy AI”, w którym Karol Stryja rozmawia z Radosławem Kitą o mediach, filozofii i przyszłości,
- odcinku podcastu „Nowoczesna sprzedaż i marketing”, w którym Szymon Negacz mówi o AI w sprzedaży B2B,
- odcinku podcastu „Mała Wielka Firma”, w którym Marek Jankowski opowiada o tym, jak badać potrzeby klientów w biznesie online.