>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
- W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o strategii miast. Naszym gościem jest Mateusz Zaremba. Posłuchaj.
- Nagranie webinaru „Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r.”, który przeprowadziliśmy wraz z Cezarym Dudkiem oraz Marcinem Sałańskim z Nextbike Polska już dostępne. Sprawdź.
- W kolejnej odsłonie cyklu #LegalneCzwartki, autorki Milena Balcerzak oraz Adrianna Krzysztofik piszą o ochronie własności intelektualnej w kontekście AI w marketingu. Sprawdź.
- W kolejnej odsłonie cyklu „#OdKulis” rozmawiamy z twórcami i pomysłodawcami akcji „Nie hejtuję – motywuję” pod patronatem Minister Edukacji Narodowej. Sprawdź.
- Współpraca Shopify i Roblox – co oznacza dla marketerów? O to zapytaliśmy ekspertów: Wiktorię Wójcik, Tomasza Przeździeckiego, Joannę frotę Kurkowską oraz Karolinę Bąkowską. Sprawdź.
- Członkowie jury konkursu Effie Awards Poland opowiadają o tym, jakie ich zdaniem znaczenie mają aspekty ekologiczne i zrównoważony rozwój dla współczesnego marketingu. Swoimi odpowiedziami podzielili się: Agnieszka Bacińska, Jolanta Borowska, Filip Fiedorow, Bartosz Gutowski, Bartosz Jędrasiak, Michał Kaleta, Natalia Kostera, Katarzyna Makowska, Barbara Niedziela oraz Beata Orkwiszewska. Sprawdź.
- W części 5. serii „Neuromarketing w pigułce, czyli jak reklamy oddziałują na mózg” Wojciech Popiela pisze o tym, jak czarować słowem, aby zjednać sobie klientów. Sprawdź.
- Weronika Szczepanik przygotowała relację z Agency Performance Marketing Summit 2024 od Mety. Sprawdź.
- Prezes UODO nałożył na mBank karę ponad 4 mln zł za niezawiadomienie osób poszkodowanych o wycieku danych. Sprawdź.
- TSUE nałożyło na Google 2,4 mld euro kary za naruszenie przepisów o ochronie konkurencji, a Apple wpłaci ponad pięć razy tyle do budżetu Irlandii. Wszystko z powodu bezprawnych działań związanych z tax rulings. Sprawdź.
Kampanie, akcje i raporty warte uwagi
- Zgodnie z raportem EKObarometr, zrealizowanym przez SW Research, większość konsumentów podkreśla ważność istnienia ekologicznych certyfikatów. Coraz lepiej demaskowany jest jednak greenwashing. Co drugi Polak ma problem, aby odróżnić go od rzetelnej komunikacji marketingowej. Czytaj więcej.
- Greenpeace w kampanii „Toxic Influence: The Dark Side of Dove” zwraca uwagę na skalę zanieczyszczeń plastikiem przez Unilever. Kampania nawiązuje do popularnej serii reklam „Real Beauty” od Dove. Czytaj więcej.
- Przedstawiciele sieci sklepów GS25 i agencji Cheil Worldwide, wypuścili na rynek Lifeguard Snack, czyli przekąskę ratującą życie. Czytaj więcej.
- Lidl powraca z kultową Croissant Bag. Co więcej, torebkę można kupić podczas London Fashion Week w specjalnym Patisserie Lidl Pop-up, czyli na stoisku przypominającym piekarnię. Czytaj więcej.
- Fruittella zachęca dzieci do wyjścia na dwór i tworzy książkę „Lá Fora É Mais Legal”, którą można czytać tylko w słońcu. Czytaj więcej.
- 6929 balonów, a każdy z nich symbolizuje jedną młodą osobę, która w ciągu ostatnich 10 lat popełniła samobójstwo. Oto, jak powstała olbrzymia instalacja w ramach akcji „Missed Birthdays”. Czytaj więcej.
- Chapter Zero przekonuje: czas zmienić myślenie o ekobiznesie. Organizacja ruszyła z kampanią, którą opublikowano w dzienniku Financial Times. Na stronach gazety pojawiły się wydrukowane na powierzchni całych stron reklamy, przypominające graficznie między innymi wiadomości e-mail. Czytaj więcej.
- Marka Dove rozpoczęła w Polsce kampanię #PrawdziwePiekno, która skupia się na pokazaniu realistycznego piękna w dobie AI. W ramach akcji zaplanowano wiele aktywacji, m.in. reklamy w aplikacjach randkowych czy współpracę z Martyną Wojciechowską. Czytaj więcej.
- „Oby było chore!” to toast, który słyszymy w spocie zrealizowanym wspólnie przez Teatr Polski w Poznaniu, Fundację Dom w Łodzi i Kompanię Piwowarską. Wszystko z okazji Światowego Dnia FAS i po to, aby uświadamiać, czym grozi picie alkoholu w ciąży. Czytaj więcej.
- W Olsztynie stanęły #TrzepakiBolero. Mają przypomnieć o frajdzie płynącej z podwórkowej zabawy. Czytaj więcej.
Wydarzenia
- 19 września w Warszawie Krajowa Izba Gospodarcza organizuje konferencję o cyfrowym eksporcie Global Check-In 2024. W wydarzeniu wezmą udział m.in. Ewa Dudzic – wiceprezydent GLOV, Zbigniew Inglot – prezes rady nadzorczej INGLOT i Andrzej Dycha – prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
- 24 września odbędzie się darmowy webinar NapoleonCat „Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media”. Udział w wydarzeniu pozwoli dowiedzieć się m.in. jakie taktyki sprawdzają się w codziennej pracy ekspertów w tej dziedzinie, czy jak wygląda dobrze wprowadzona w życie personalizacja i centralizacja? Zapisz się!
- 24 i 25 września rusza Insummit 2024. Wydarzenie to będzie okazją do wysłuchania wystąpień m.in. Hanny Wróblewskiej – Ministry Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Roberta Zydla – dyrektora Fabryki Czekolady E. Wedel, czy Olgi Żółcik – Consumer Insight Consultantki McDonald’s Polska.
- 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace „Przyszłość sprzedaży e-commerce to Marketplace”. To wydarzenie dla wszystkich, którzy chcą odkryć pełen potencjał najpopularniejszych platform marketplace, a wśród gości znajdą się m.in. Paweł Mielczarek – znany jako „Paweł od Allegro”, założyciel vSprint i Olimp Marketplace i Michał Banasiak – współwłaściciel vSprint, specjalista od strategii sprzedaży.
- 3 października w Krakowie agencja Harbingers zaprasza na konferencję Digital Gamechangers, podczas której nie zabraknie prelekcji i paneli dyskusyjnych na temat kluczowych aspektów współczesnego marketingu cyfrowego i e-commerce.
Polecajki
Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
- The LIONS Creativity Report 2024, który przedstawia firmy uznane przez jury Cannes Lions za najbardziej kreatywne. W raporcie znalazło się miejsce na spostrzeżenia i wpływ uzyskanych wyników na branżę marketingową.
- NotebookLM, czyli narzędzie, które zmienia notatki w podcasty. Wskazówkami, jak to robić dzieli się na portalu X @świat_ai.
- NowyMarketing Podcast, w którym Agata Drynko rozmawia z Mateuszem Zarembą. Temat główny: budowanie strategii miast.
- Najnowszy odcinek podcastu Kanał Strategiczny, w którym Wojtek Walczak i Tomek Domański rozmawiają o tożsamości i dostępności jako o genialnych składnikach rozwoju marki.
- Kolejny odcinek podcastu „Oh my ad!”, w którym Michał Cieciak rozmawia z Markiem Wydłowskim między innymi o tym, jak za promocję tzw. trudnych produktów zdobywać nagrody.
- Nowy odcinek podcastu „Mamy na to slajd”, w którym Marta Ulman i Kuba Kwaczyński (GoldenSubmarine) rozmawiają z Szymonem Kubiakiem (InStreamly) na temat streamingu, możliwości, które daje i platformy Twitch.
>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.
PS #PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 30 sierpnia a 5 września 2024 roku.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing