#1 Pornhub: Pornhub Sex Ed
Pornhub postanowił wykorzystać potencjał swojej platformy i stworzył serię filmów poświęconych edukacji seksualnej. W ramach cyklu „Pornhub Sex Ed” seksuologowie, lekarze, a także terapeuci opowiadają m.in. o antykoncepcji i chorobach przenoszonych drogą płciową.
Zobacz również
#2 Miasto Poznań: „Obojętność krzywdzi”
W listopadzie br. miasto Poznań zainicjowało nową kampanię społeczną pod hasłem „Obojętność krzywdzi”, której celem jest walka z obojętnością wobec przemocy. Kampania została zainaugurowana facebookowym postem, który wywołał niemałe kontrowersje wśród internautów.
#3 No Fluff Jobs: Tłumacz ofert pracy
Portal No Fluff Jobs zaprezentował ciekawą kampanię pod hasłem „Tłumacz ofert pracy”, skierowaną do przedstawicieli branży IT. W jej ramach firma w humorystyczny sposób zwracała uwagę na brak konkretów w ofertach pracy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#4 Kraków: Osiedle domków dla jeży
Na terenie krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej powstał kompleks domków dla jeży. Jak tłumaczą inicjatorzy projektu, tego typu schronienia umożliwią zwierzętom bezpieczne przezimowanie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 KFC: Movember
KFC postanowiło ogolić słynną brodę i wąsy Colonela Sandersa, by ten… mógł je zapuścić na nowo. W ten sposób marka zaangażowała się w akcję Movember, której celem jest podniesienie świadomości społecznej na temat problemów zdrowotnych mężczyzn.
#6 Klub Komediowy: Piękna i długa reklama Apartu
Marka Apart zaprezentowała swoją nową świąteczną kampanię, której twarzami zostały aktorki Julia Wieniawa i Małgorzata Socha oraz trenerka Anna Lewandowska. Trwający niemal 4 minuty, pełen blichtru i przepychu spot został sparodiowany przez Klub Komediowy.
#7 Łódzki kościół: Zbiórka na testy na koronawirusa dla bezdomnych
14 listopada br. arcybiskup łódzki Grzegorz Ryś zainicjował zbiórkę pieniędzy na zakup testów na koronawirusa dla osób potrzebujących i bezdomnych. W zaledwie tydzień udało się zebrać 150 tys. złotych.
#8 Muminki x Amnesty International
Właściciele praw do Muminków zainicjowali niedawno akcję w szczytnym celu. W ramach współpracy z organizacją Amnesty International powstała specjalna kolekcja, z której całkowity zysk zostanie przekazany na walkę o prawa człowieka.
#9 Pasibus: #HOTGASTROCHALLENGE
W listopadzie br. Pasibus rzucił firmom wyzwanie – #HOTGASTROCHALLENGE. Akcja miała na celu wsparcie lokalnych restauracji w całej Polsce.
#10 Amazon: The Show Must Go On
Amazon zaprezentował swoją nową, świąteczną kampanię zatytułowaną „The Show Must Go On”. Za pomocą chwytającej za serce historii zachęca do działania mimo przeciwności losu, których w tym roku tak wiele.
#11 Extinction Rebellion: Happeningi z okazji Black Friday
Z okazji tegorocznego Black Friday aktywiści z organizacji Extinction Rebellion zorganizowali nietypowy protest przeciwko wyzyskowi ludzi i nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Happeningi odbyły się nie tylko w Polsce, ale też i w kilku innych miastach na całym świecie.
#12 Vogue Polska: Siła kobiet
Grudniowy numer „Vogue Polska” to prawdziwy hołd złożony płci żeńskiej. I nie bez powodu – tym samym magazyn chce wyrazić swoje wsparcie dla kobiet walczących o prawo do decydowania o własnym ciele, których wolności zagroził wyrok Trybunału Konstytucyjnego zaostrzający ustawę antyaborcyjną.
#13 Sony: Ikony PlayStation jako znaki londyńskiego metra
Z okazji premiery swojej najnowszej konsoli marka Sony zainicjowała niekonwencjonalną akcję w londyńskiej przestrzeni miejskiej – w jej ramach charakterystyczne znaki znajdujące się przy wejściu do londyńskiego metra zostały przemienione w ikony PlayStation.
#14 Żabka: „Zielony” sklep
Fotowoltaika, podłoga zamieniająca kroki w energię, kostka antysmogowa uzupełniona zieloną ścianą roślin pochłaniającą kurz i smog – to tylko niektóre z innowacyjnych rozwiązań, jakie zostały zastosowane w nowym, „zielonym” sklepie Żabki przy ul. Lewandów 46H w Warszawie.
#15 Szeptszum: #jużwszystkomam
Kolektyw Szeptszum z okazji Black Friday ruszył z nowym projektem pod hasłem #juzwszystkomam. Jego celem było zwrócenie uwagi na rzeczy, które już posiadamy i którymi się otaczamy i skłonienie do refleksji, czy na pewno potrzebujemy czegoś więcej.
#16 Traffic Design: „Zdrowia przede wszystkim”
To kolejna ciekawa realizacja Stowarzyszenia Traffic Design. Tym razem artyści postanowili podnieść na duchu mieszkańców Gdyni i umieścili na elewacji szpitala św. Wincentego a Paulo neon z hasłem „Zdrowia przede wszystkim”.
#17 Nordax Bank: Home office collection
Szwedzki Nordax Bank postanowił w humorystyczny sposób odnieść się do faktu, że w obecnych czasach znaczna część społeczeństwa zamieniła swoje biuro na stół kuchenny lub domowe biurko i stworzył kolekcję ubrań w sam raz do home office’u.
#18 Burger King: Zamówcie z McDonald’s
Burger King opublikował oświadczenie, w którym zachęcała swoich klientów do zamawiania jedzenia z oferty sieci McDonald’s, KFC, a także Pasibusa. W ten sposób marka namawiała do wspierania dotkniętej skutkami pandemii branży gastronomicznej.
#19 Gdańskie muzeum: Transparenty ze Strajku Kobiet
Muzeum Gdańska zaapelowało do uczestniczek tegorocznego Strajku Kobiet, aby nie wyrzucały swoich transparentów, flag, a także zdjęć z protestów, lecz przekazały je placówce. „Za 100 lat mogą okazać się cenne” – napisali przedstawiciele muzeum.
#20 Bosch: Żyj #LikeABosch
Hasło przewodnie nowej kampanii Boscha to „Żyj #LikeABosch”, czyli żyj zdrowo i w zgodzie z naturą. Komunikacja łączy charakterystyczny dla marki humor, zabawnych bohaterów i ważne dla współczesnego konsumenta tematy dotyczące oszczędzania zasobów naturalnych i zdrowego stylu życia.