#1 Krakowska IKEA: Ciche wtorki
11 lutego br. IKEA Kraków po raz pierwszy na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak jest teraz w każdy wtorek w krakowskim markecie sieci.
Zobacz również
#2 Spotify: Pet Playlists
Popularna platforma Spotify wprowadziła niedawno usługę z myślą o naszych pupilach – nietypowy konfigurator muzyki Pet Playlists pozwala na stworzenie playlisty dla zwierząt, które zostają same w domu.
#3 Burger King: The Moldy Whopper
Spot zatytułowany „The Moldy Whopper” mógłby spokojnie stanowić swoistą antyreklamę dla jakiejkolwiek restauracji – przedstawia on bowiem pleśniejącego burgera. Lecz Burger King w ten sposób postanowił pokazać, że oferowany przez niego produkt nie zawiera konserwantów, ani też sztucznych barwników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#4 Girls.Girls.Girls: Be a Lady, They Said
Tuż przed zbliżającym się dniem kobiet, twórcy magazynu „Girls. Girls. Girls.” postanowili złożyć swego rodzaju hołd wszystkim przedstawicielkom płci żeńskiej i stworzyli krótkie wideo, w którym aktorka i działaczka społeczna Cynthia Nixon czyta manifest Camille Rainville o trudach bycia kobietą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Bolt versus Linkimaster
Patoinfluencerka Linkimaster opublikowała na swoim Instagramie relację, w której pochwaliła się, że korzysta z usług Ubera. Bolt postanowił więc wykorzystać to do promocji swoich usług i zareklamował się hasłem „Aplikacja do zamawiania przejazdów, z której nie korzysta Linkimaster”.
#6 Wiedeń: Darmowe bilety do muzeum w zamian za transport publiczny
Władze Wiednia chcą zachęcić mieszkańców do bardziej ekologicznego podróżowania po mieście – te osoby, które zamiast korzystać z samochodu wybiorą transport publiczny czy też rower, otrzymają darmowe bilety do miejskich instytucji kulturalnych.
#7 Quebonafide: Romantic Psycho Experience
Najpierw zmiana wizerunku, teraz niekonwencjonalny sposób na promocję trasy koncertowej. Quebonafide znowu zaskoczył swoich fanów, tworząc witrynę inspirowaną starym Windowsem, na której oprócz informacji o koncertach, można zagrać w grę Saper, czy też porysować w Paincie.
#8 Otis & Clementine’s Books & Coffee: Kawiarnia do adopcji kotów
W kanadyjskiej kawiarni Otis & Clementine’s Books & Coffee klienci mogą nie tylko napić się kawy, ale także w spokoju poczytać ulubioną książkę w otoczeniu… kotów. Lokal ten jest też bowiem swego rodzaju schronieniem dla bezdomnych kotów, które czekają na adopcję.
#9 McDonald’s: Świeczki
Z okazji 50. urodzin kultowego już burgera McRoyala – znanego też jako Quarter Pounder – sieć McDonald’s postanowiła wprowadzić do sprzedaży świeczki, które pachną, jak składniki znajdujące się w słynnej potrawie marki.
#10 H&M: Adopcja miłości swojego życia
Z okazji tegorocznych walentynek marka H&M połączyła siły z fundacją „Koty z Grochowa”, by zachęcić klientów do „zaadoptowania miłości swojego życia”.
#11 Burger King: Whoppyr
Burger King postanowił wprowadzić burgera inspirowanego lokalną tradycją. Od 18 lutego br. we wszystkich restauracjach sieci w Poznaniu, mieszkańcy mogą zjeść pysznego burgera Whoppyra, wypełnionego złocistymi frytkami z pyr.
#12 Zalando: Goodbye Stereotypes, Hello Zerotypes
W swojej wiosennej kampanii Zalando porusza temat stereotypów, jednej z największych przeszkód w różnorodności i wolności. W ramach nowego projektu platforma stworzyła termin Zerotypes i zaprasza swoich klientów do świata, w którym króluje wolność i otwartość.
#13 Barbie: Tokio 2020
W ramach współpracy firmy Mattel z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim powstała kolekcja Barbie, która promuje tegoroczne igrzyska w Tokio. Każda z pięciu lalek symbolizuje nowe dyscypliny, które pojawiają się w programie olimpiady.
#14 Coca-Cola: Feel It
Coca-Cola ruszyła ze swoją nową outdoorową kampanią pod hasłem „Feel it”. W jej ramach w przestrzeni miejskiej Włoch pojawiły się niekonwencjonalne billboardy przedstawiające logo marki na czerwonym tle. Mimo nieoczywistych kształtów, słynny branding firmy powoduje, że „widzimy” zarys butelki.
#15 KFC x Crocs
W ramach współpracy sieci fast foodowej KFC z marką Crocs powstały nietypowe buty, które zdobi motyw słynnych skrzydełek kurczaka od Colonela Sandersa. Premiera obuwia odbyła się podczas nowojorskiego tygodnia mody.
#16 Pearl Jam: Superblood Wolfmoon
18 lutego br. odbyła się premiera najnowszej piosenki grunge’owego zespołu Pearl Jam – niektórzy jednak mogli przesłuchać jej nieco szybciej. W jaki sposób? Nakierowując swój telefon na Księżyc.
#17 IKEA: Buy With Your Time
Dubajski oddział sieci IKEA postanowił nagrodzić tych klientów, którzy mieszkają daleko od marketu marki i ruszył z akcją „Buy With Your Time” – w jej ramach mieszkańcy otrzymują zniżki na podstawie czasu dotarcia do sklepu.
#18 adidas: Boisko z plastikowych butelek
To kolejna świetna proekologiczna inicjatywa adidasa – nieopodal szkoły Miami Edison High School na Florydzie marka stworzyła boisko do futbolu z ponad 1,8 mln plastikowych butelek.
#19 T-Mobile: Connected Underwear
Ponad połowa Polaków w wieku 18-34 lat przyznaje, że czuła się ignorowana przez partnera ze względu na korzystanie z telefonu. Dlatego też z okazji tegorocznych walentynek T-mobile przy pomocy inteligentnej bielizny Connected Underwear zachęcał do odłożenia smartfonów na bok, wyciszenia się i bycia bliżej swoich drugich połówek.
#20 Heinz: Czekoladki o smaku ketchupu
Z okazji tegorocznych walentynek Heinz we współpracy z firmą Fortnum & przygotował propozycję, która zadowoli najwybredniejszych smakoszy – czekoladki na bazie mlecznej, białej i ciemnej czekolady, wypełnione po brzegi delikatnym ganache z dodatkiem ketchupu Heinz.