TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Suszonki miesiąca: top 20 kreacji lutego 2020

Suszonki miesiąca: top 20 kreacji lutego 2020
Przez cały miesiąc mogliście obserwować ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dziś dla przypomnienia i nutki inspiracji przygotowaliśmy przegląd najlepszych suszonek, które obiegły internet w lutym 2020 roku.
O autorze
3 min czytania 2020-03-02

#1 Krakowska IKEA: Ciche wtorki

11 lutego br. IKEA Kraków po raz pierwszy na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak jest teraz w każdy wtorek w krakowskim markecie sieci.

#2 Spotify: Pet Playlists

Popularna platforma Spotify wprowadziła niedawno usługę z myślą o naszych pupilach – nietypowy konfigurator muzyki Pet Playlists pozwala na stworzenie playlisty dla zwierząt, które zostają same w domu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 Burger King: The Moldy Whopper

Spot zatytułowany „The Moldy Whopper” mógłby spokojnie stanowić swoistą antyreklamę dla jakiejkolwiek restauracji – przedstawia on bowiem pleśniejącego burgera. Lecz Burger King w ten sposób postanowił pokazać, że oferowany przez niego produkt nie zawiera konserwantów, ani też sztucznych barwników.

#4 Girls.Girls.Girls: Be a Lady, They Said

Tuż przed zbliżającym się dniem kobiet, twórcy magazynu „Girls. Girls. Girls.” postanowili złożyć swego rodzaju hołd wszystkim przedstawicielkom płci żeńskiej i stworzyli krótkie wideo, w którym aktorka i działaczka społeczna Cynthia Nixon czyta manifest Camille Rainville o trudach bycia kobietą. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#5 Bolt versus Linkimaster 

Patoinfluencerka Linkimaster opublikowała na swoim Instagramie relację, w której pochwaliła się, że korzysta z usług Ubera. Bolt postanowił więc wykorzystać to do promocji swoich usług i zareklamował się hasłem „Aplikacja do zamawiania przejazdów, z której nie korzysta Linkimaster”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#6 Wiedeń: Darmowe bilety do muzeum w zamian za transport publiczny

Władze Wiednia chcą zachęcić mieszkańców do bardziej ekologicznego podróżowania po mieście – te osoby, które zamiast korzystać z samochodu wybiorą transport publiczny czy też rower, otrzymają darmowe bilety do miejskich instytucji kulturalnych.

#7 Quebonafide: Romantic Psycho Experience

Najpierw zmiana wizerunku, teraz niekonwencjonalny sposób na promocję trasy koncertowej. Quebonafide znowu zaskoczył swoich fanów, tworząc witrynę inspirowaną starym Windowsem, na której oprócz informacji o koncertach, można zagrać w grę Saper, czy też porysować w Paincie.

#8 Otis & Clementine’s Books & Coffee: Kawiarnia do adopcji kotów

W kanadyjskiej kawiarni Otis & Clementine’s Books & Coffee klienci mogą nie tylko napić się kawy, ale także w spokoju poczytać ulubioną książkę w otoczeniu… kotów. Lokal ten jest też bowiem swego rodzaju schronieniem dla bezdomnych kotów, które czekają na adopcję.

#9 McDonald’s: Świeczki

Z okazji 50. urodzin kultowego już burgera McRoyala – znanego też jako Quarter Pounder – sieć McDonald’s postanowiła wprowadzić do sprzedaży świeczki, które pachną, jak składniki znajdujące się w słynnej potrawie marki. 

#10 H&M: Adopcja miłości swojego życia

Z okazji tegorocznych walentynek marka H&M połączyła siły z fundacją „Koty z Grochowa”, by zachęcić klientów do „zaadoptowania miłości swojego życia”.

#11 Burger King: Whoppyr

Burger King postanowił wprowadzić burgera inspirowanego lokalną tradycją. Od 18 lutego br. we wszystkich restauracjach sieci w Poznaniu, mieszkańcy mogą zjeść pysznego burgera Whoppyra, wypełnionego złocistymi frytkami z pyr.

#12 Zalando: Goodbye Stereotypes, Hello Zerotypes

W swojej wiosennej kampanii Zalando porusza temat stereotypów, jednej z największych przeszkód w różnorodności i wolności. W ramach nowego projektu platforma stworzyła termin Zerotypes i zaprasza swoich klientów do świata, w którym króluje wolność i otwartość.

#13 Barbie: Tokio 2020

W ramach współpracy firmy Mattel z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim powstała kolekcja Barbie, która promuje tegoroczne igrzyska w Tokio. Każda z pięciu lalek symbolizuje nowe dyscypliny, które pojawiają się w programie olimpiady.

#14 Coca-Cola: Feel It

Coca-Cola ruszyła ze swoją nową outdoorową kampanią pod hasłem „Feel it”. W jej ramach w przestrzeni miejskiej Włoch pojawiły się niekonwencjonalne billboardy przedstawiające logo marki na czerwonym tle. Mimo nieoczywistych kształtów, słynny branding firmy powoduje, że „widzimy” zarys butelki.

#15 KFC x Crocs

W ramach współpracy sieci fast foodowej KFC z marką Crocs powstały nietypowe buty, które zdobi motyw słynnych skrzydełek kurczaka od Colonela Sandersa. Premiera obuwia odbyła się podczas nowojorskiego tygodnia mody.

#16 Pearl Jam: Superblood Wolfmoon

18 lutego br. odbyła się premiera najnowszej piosenki grunge’owego zespołu Pearl Jam – niektórzy jednak mogli przesłuchać jej nieco szybciej. W jaki sposób? Nakierowując swój telefon na Księżyc.

#17 IKEA: Buy With Your Time

Dubajski oddział sieci IKEA postanowił nagrodzić tych klientów, którzy mieszkają daleko od marketu marki i ruszył z akcją „Buy With Your Time” – w jej ramach mieszkańcy otrzymują zniżki na podstawie czasu dotarcia do sklepu.

#18 adidas: Boisko z plastikowych butelek

To kolejna świetna proekologiczna inicjatywa adidasa – nieopodal szkoły Miami Edison High School na Florydzie marka stworzyła boisko do futbolu z ponad 1,8 mln plastikowych butelek.

#19 T-Mobile: Connected Underwear

Ponad połowa Polaków w wieku 18-34 lat przyznaje, że czuła się ignorowana przez partnera ze względu na korzystanie z telefonu. Dlatego też z okazji tegorocznych walentynek T-mobile przy pomocy inteligentnej bielizny Connected Underwear zachęcał do odłożenia smartfonów na bok, wyciszenia się i bycia bliżej swoich drugich połówek.

#20 Heinz: Czekoladki o smaku ketchupu 

Z okazji tegorocznych walentynek Heinz we współpracy z firmą Fortnum & przygotował propozycję, która zadowoli najwybredniejszych smakoszy – czekoladki na bazie mlecznej, białej i ciemnej czekolady, wypełnione po brzegi delikatnym ganache z dodatkiem ketchupu Heinz.