#1 Tommy Hilfiger: Kolekcja Adaptive
Marka Tommy Hilfiger zaprezentowała nową kolekcję w ramach linii Tommy Hilfiger Adaptive, która została stworzona z myślą o dzieciach i dorosłych żyjących z niepełnosprawnością. W jej ramach codzienne ubrania wzbogacono o funkcjonalne rozwiązania, które ułatwiają samodzielne zakładanie.
Zobacz również
#2 LEGO rezygnuje z plastiku
Przedstawiciele LEGO poinformowali, że już od 2030 roku w ofercie marki nie znajdą się klocki wytwarzane z plastiku. Firma planuje wydać 400 mln dolarów na prace nad alternatywnymi, bardziej przyjaznymi środowisku materiałami.
#3 Lubella wycofuje jaja z chowu klatkowego
Lubella, jeden z największych producentów makaronów i produktów zbożowych w Polsce, właśnie zakończyła proces rezygnacji z jajek z chowu klatkowego w swoich produktach – 3 lata wcześniej, niż pierwotnie zakładano. Firma w swoim makaronie 5 i 4 jajecznym używa obecnie jaj z wolnego wybiegu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Twórca Rośleka i apel do Żabki
Właściciel marki Rośleko próbował skontaktować się z przedstawicielami Żabki, aby jego produkty znalazły się na półkach w sklepach sieci. Po kilkukrotnym braku odpowiedzi postanowił „śpiewająco” zaapelować do firmy.
#5 Nestlé stosuje jaja pochodzące wyłącznie z chowu bezklatkowego
Koncern Nestlé poinformował, że w Europie, w tym również w Polsce, stosuje jaja pochodzące wyłącznie z chowu bezklatkowego, w trosce o dobrostan zwierząt. Firma zrealizowała tym samym cel, do którego zobowiązała się w 2017 roku.
#6 Krzysztof Stanowski w spektakularny sposób zakończył sprzedaż książek
Krzysztof Stanowski w ciągu niecałych trzech tygodni sprzedał ponad 28 tys. książek, za kwotę łączną ponad 2 mln złotych. Dziennikarz postawił na self-publishing i sprzedaż publikacji za pośrednictwem własnych kanałów.
#7 Humane Society International: Save Ralph
Organizacja Humane Society International zainicjowała nową kampanię pod hasłem „Save Ralph”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem testowania kosmetyków na zwierzętach. W krótkim, humorystycznym spocie promującym akcję oscarowy reżyser Taika Waititi wcielił się w rolę poobijanego królika.
#8 Unilever usuwa słowo „normalny”
Unilever zaprezentował swoją nową inicjatywę „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Firma usunie słowo „normalny” z opakowań i reklam wszystkich swoich marek z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej.
#9 Żywiec Zdrój i Grupa Żywiec: Bez wody nie ma Ż
Social mediowa akcja przerodziła się w inicjatywę w szczytnym celu. Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój powołały Koalicję na rzecz retencji „Dbamy o wodę”, by poprzez edukację i współpracę z podmiotami prywatnymi i publicznymi aktywizować do działania na rzecz ochrony zasobów wodnych Żywiecczyzny.
#10 Barbie: Anita Włodarczyk polską Barbie Shero
Barbie po raz kolejny wyróżniła wybitne liderki, sportsmenki i artystki. Tym razem swoją Barbie Shero otrzymała polska lekkoatletka, dwukrotna złota medalistka igrzysk olimpijskich, czterokrotna mistrzyni świata oraz wielokrotna rekordzistka świata, Europy i kraju w rzucie młotem – Anita Włodarczyk.
#11 Rafał Pacześ promuje Kartę Łodzianina
Na facebookowym profilu miasta Łódź pojawił się spot, w którym wystąpił komik Rafał Pacześ. W filmie standuper promuje Kartę Łodzianina hasłem „Jeb** biedę”.
#12 Nike: The Toughest Athletes
Nike wystartował z nową kampanią pod hasłem „The Toughest Athletes”. W jej ramach powstał inspirujący spot, za pomocą którego marka składa hołd wszystkim matkom oraz kobietom w ciąży i celebruje ich siłę.
#13 Efekt Meghan
Wywiad Ophry z Meghan Markle i księciem Harrym przez jakiś czas nie schodził z nagłówków gazet i portali międzynarodowych. Jak się okazało, pozytywne tego skutki odczuł pewien amerykański producent, którego to meble – identyczne do tych, na których siedzieli rozmówcy – wyprzedały się na pniu.
#14 Mural La Ferita
Francuski artysta uliczny znany pod pseudonimem JR stworzył intrygujący mural na elewacji włoskiej galerii sztuki, który przedstawia „ranę”, jaką pandemia koronawirusa zadała instytucjom kultury.
#15 Hunt, Gather: Wpadka Burger King
Amerykańska agencja kreatywna Hunt, Gather postanowiła wykorzystać słynny tweet Burger Kinga o treści „miejsce kobiet jest w kuchni” i stworzyła kolekcję humorystycznych t-shirtów, plakatów oraz toreb płóciennych, z których dochód zostanie przekazany na wsparcie kobiet.
#16 Libański szpital: Wegańskie posiłki
Hayek Hospital w Bejrucie to pierwszy szpital na świecie, w którym pacjenci będą otrzymywali wyłącznie wegańskie posiłki. Dyrektorzy placówki podjęli taką decyzję m.in. w oparciu o badania WHO, mówiące o negatywnym wpływie produktów zwierzęcych na zdrowie człowieka.
#17 Kraków: Różowa skrzyneczka
Kraków dołączył do ogólnopolskiej akcji „Różowa skrzyneczka”, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach inicjatywy w ponad 200 miejscach w mieście pojawią się specjalne skrzynki z darmowymi podpaskami i tamponami.
#18 Zalando: To wszystko zostaje tu z nami na dobre
Zalando prezentuje nową kampanię „To wszystko zostaje tu z nami na dobre”. To opowieść o postaciach, które pozostały wierne swoim przekonaniom i stawiają na ciągły rozwój. Projekt ma na celu pogłębić dialog o podstawowych wartościach jakimi są różnorodność, inkluzywność i wzmacnianie pozycji kobiet.
#19 Galeria Bronowice: Punkt Adopcji Roślin
Przebywanie wśród roślin relaksuje, zwiększa poczucie komfortu i spokoju, poprawia nastrój. Czasem jednak zdarzają się sytuacje, gdy musimy rozstać się z nimi ze względu na przeprowadzkę, zmianę planów życiowych, brak miejsca. By proces ten przebiegł możliwie bezproblemowo, można skorzystać z wielu rozwiązań, dzięki którym kwiaty odnajdą nowy dom. Jednym z nich jest Punkt Adopcji Roślin w Galerii Bronowice, który – po przerwie w funkcjonowaniu oraz zmianie lokalizacji – znów został otwarty.
#20 IKEA: Katalog w formie podcastu
IKEA postanowiła wykorzystać rosnącą popularność podcastów i swój kultowy katalog wydała w formie audio, zamiast w tradycyjnej, papierowej. W ten sposób marka prezentuje swoją najnowszą ofertę dostępną na rynku amerykańskim.