Suszonki miesiąca: top 20 kreacji października 2019

Suszonki miesiąca: top 20 kreacji października 2019
Przez cały miesiąc mogliście obserwować ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dziś dla przypomnienia i nutki inspiracji przygotowaliśmy przegląd najlepszych suszonek, które obiegły internet w październiku 2019 roku.
O autorze
3 min czytania 2019-11-05

#1 Rozpikselowane zdjęcia zwierząt

Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.

#2 Psy szukają domu na butelkach 

Mimo rosnącej świadomości społecznej, w schroniskach wciąż przybywa bezdomnych zwierząt. Aby zwrócić uwagę na los porzuconych czworonogów Fundacja Azylu pod Psim Aniołem oraz Browar NOOK umieścili psy poszukujące domu na butelkach piwa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 Kaufland: Wielorazowe woreczki na owoce i warzywa

Do woreczka z tkaniny zamiast do jednorazowej torebki. 10 października br. sieć Kaufland wprowadziła do sprzedaży wielorazowe woreczki m.in. na świeże owoce i warzywa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#4 Snaptrip: Psi influencer

Brytyjski serwis podróżniczy Snaptrip poszukuje Furrfluencera, czyli psiego influencera. Do jego zadań będzie należało odwiedzenie wraz ze swoim właścicielem hoteli przyjaznych zwierzętom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#5 Carlsberg: Green Fibre Bottle

Marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.

#6 H&M: Ubrania dla psów i właścicielek

H&M zrobił ukłon w stronę wielbicielek psów – marka stworzyła kolekcję ubrań, w której znajdują się podobne swetry dla czworonogów i ich właścicielek.

#7 Coca-Cola: Butelka z plastiku wyłowionego z morza

Coca-Cola zaprezentowała niedawno swoją pierwszą butelkę wyprodukowaną z plastiku wyłowionego z Morza Śródziemnego. W przyszłym roku koncern chce wprowadzić ją na szeroką skalę.

#8 Targowisko Wolumen: Niesprzedane owoce i warzywa

Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekazują je za darmo wszystkim chętnym osobom.

#9 Na Gramy: Sklep zero waste

Na Gramy to pierwszy w Łodzi sklep w duchu zero waste. W ofercie marketu znajdziemy m.in. produkty spożywcze na wagę czy też kosmetyki naturalne. Co ważne – sklep wyznaje zasadę „zero plastiku”.

#10 Lidl: Mikromarket

Szwedzki oddział Lidla nagradza swoich najwierniejszych fanów zestawem do otwarcia… mikromarketu w swoim domu. W ten sposób chce też przekonać sceptycznie nastawione do oferty sieci osoby, że w sklepach marki można znaleźć produkty „wysokiej jakości, w przystępnej cenie”.

#11 Burger King: Ciche drive-thru

Fiński oddział sieci Burger King uruchomił usługę z myślą o wszystkich osobach, które nie znoszą tzw. small talków – ciche drive-thru, gdzie zamówienie jedzenia odbywa się bez konieczności wypowiedzenia żadnych słów.

#12 Toronto: Pożary w domach

W przestrzeni miejskiej Toronto pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.

#13 Melovaz: Kobiety na okładkach płyt

Irański serwis streamingowy Melovaz postanowił nieco „poprawić” okładki niektórych płyt popularnych wokalistek – z albumów zniknęły m.in. wizerunki Lady Gagi, Beyonce czy Katy Perry.

#14 Lidl: Kupuję, nie marnuję

By przeciwdziałać marnowaniu żywności, Lidl zainicjował akcję „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której sprzedawał produkty z krótkim terminem ważności o 50% taniej. Rozwiązanie początkowo testowane było w kilku sklepach sieci w Polsce, teraz poszerzone zostało o wszystkie markety.

#15: Trójmiejskie firmy: Sadzenie drzew

Celem akcji „Do nasadzenia”, której inicjatorem jest firma Torus, jest posadzenie ponad 50 tys. drzew na terenach dotkniętych nawałnicą w 2017 roku. W inicjatywę zaangażowało się blisko 1500 pracowników trójmiejskich przedsiębiorstw.

#16 Kraków: Antysmogowy chodnik

W Krakowie walka ze smogiem trwa w najlepsze! Niedawno Zarząd Dróg Miasta Krakowa oraz firma Skanska rozpoczęli budowę pierwszego w mieście antysmogowego chodnika przy ul. Pawiej.

#17 Flipo.pl: Loty w jedną stronę

13 października br. odbyły się wybory parlamentarne, których wyniki poznaliśmy już tego samego dnia po godzinie 21. W odpowiedzi na niezadowolone głosy wielu mieszkańców Polski platforma Flipo.pl zaczęła reklamować swoją ofertę „lotów jednokierunkowych”.

#18 KFC: Subskrypcja skrzydełek

Skrzydełka z kurczaka jak film na Netfliksie? Sieć KFC wprowadziła dla amerykańskich konsumentów abonament na swoją najsłynniejszą potrawę.

#19 Kabaret Skeczów Męczących: Odblask to nie wstyd

Kabaret Skeczów Męczących włączył się w akcję promującą noszenie elementów odblaskowych. Artyści wspólnie z policjantami z Kielc przygotowali film, który w zabawny sposób opowiada o bardzo poważnej sprawie, jaką jest bezpieczeństwo.

#20 Miasto Poznań: Spot promocyjny

Do sieci trafił właśnie nowy ciekawy spot promocyjny Poznania, który prezentuje największe walory tego miejsca i udowadnia, że jest to miasto idące z duchem czasu. W filmie wykorzystano utwór Rosalie – piosenkarki pochodzącej i tworzącej w Poznaniu.