#1 Rozpikselowane zdjęcia zwierząt
Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.
Zobacz również
#2 Psy szukają domu na butelkach
Mimo rosnącej świadomości społecznej, w schroniskach wciąż przybywa bezdomnych zwierząt. Aby zwrócić uwagę na los porzuconych czworonogów Fundacja Azylu pod Psim Aniołem oraz Browar NOOK umieścili psy poszukujące domu na butelkach piwa.
#3 Kaufland: Wielorazowe woreczki na owoce i warzywa
Do woreczka z tkaniny zamiast do jednorazowej torebki. 10 października br. sieć Kaufland wprowadziła do sprzedaży wielorazowe woreczki m.in. na świeże owoce i warzywa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Snaptrip: Psi influencer
Brytyjski serwis podróżniczy Snaptrip poszukuje Furrfluencera, czyli psiego influencera. Do jego zadań będzie należało odwiedzenie wraz ze swoim właścicielem hoteli przyjaznych zwierzętom.
#5 Carlsberg: Green Fibre Bottle
Marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.
#6 H&M: Ubrania dla psów i właścicielek
H&M zrobił ukłon w stronę wielbicielek psów – marka stworzyła kolekcję ubrań, w której znajdują się podobne swetry dla czworonogów i ich właścicielek.
#7 Coca-Cola: Butelka z plastiku wyłowionego z morza
Coca-Cola zaprezentowała niedawno swoją pierwszą butelkę wyprodukowaną z plastiku wyłowionego z Morza Śródziemnego. W przyszłym roku koncern chce wprowadzić ją na szeroką skalę.
#8 Targowisko Wolumen: Niesprzedane owoce i warzywa
Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekazują je za darmo wszystkim chętnym osobom.
#9 Na Gramy: Sklep zero waste
Na Gramy to pierwszy w Łodzi sklep w duchu zero waste. W ofercie marketu znajdziemy m.in. produkty spożywcze na wagę czy też kosmetyki naturalne. Co ważne – sklep wyznaje zasadę „zero plastiku”.
#10 Lidl: Mikromarket
Szwedzki oddział Lidla nagradza swoich najwierniejszych fanów zestawem do otwarcia… mikromarketu w swoim domu. W ten sposób chce też przekonać sceptycznie nastawione do oferty sieci osoby, że w sklepach marki można znaleźć produkty „wysokiej jakości, w przystępnej cenie”.
#11 Burger King: Ciche drive-thru
Fiński oddział sieci Burger King uruchomił usługę z myślą o wszystkich osobach, które nie znoszą tzw. small talków – ciche drive-thru, gdzie zamówienie jedzenia odbywa się bez konieczności wypowiedzenia żadnych słów.
#12 Toronto: Pożary w domach
W przestrzeni miejskiej Toronto pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.
#13 Melovaz: Kobiety na okładkach płyt
Irański serwis streamingowy Melovaz postanowił nieco „poprawić” okładki niektórych płyt popularnych wokalistek – z albumów zniknęły m.in. wizerunki Lady Gagi, Beyonce czy Katy Perry.
#14 Lidl: Kupuję, nie marnuję
By przeciwdziałać marnowaniu żywności, Lidl zainicjował akcję „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której sprzedawał produkty z krótkim terminem ważności o 50% taniej. Rozwiązanie początkowo testowane było w kilku sklepach sieci w Polsce, teraz poszerzone zostało o wszystkie markety.
#15: Trójmiejskie firmy: Sadzenie drzew
Celem akcji „Do nasadzenia”, której inicjatorem jest firma Torus, jest posadzenie ponad 50 tys. drzew na terenach dotkniętych nawałnicą w 2017 roku. W inicjatywę zaangażowało się blisko 1500 pracowników trójmiejskich przedsiębiorstw.
#16 Kraków: Antysmogowy chodnik
W Krakowie walka ze smogiem trwa w najlepsze! Niedawno Zarząd Dróg Miasta Krakowa oraz firma Skanska rozpoczęli budowę pierwszego w mieście antysmogowego chodnika przy ul. Pawiej.
#17 Flipo.pl: Loty w jedną stronę
13 października br. odbyły się wybory parlamentarne, których wyniki poznaliśmy już tego samego dnia po godzinie 21. W odpowiedzi na niezadowolone głosy wielu mieszkańców Polski platforma Flipo.pl zaczęła reklamować swoją ofertę „lotów jednokierunkowych”.
#18 KFC: Subskrypcja skrzydełek
Skrzydełka z kurczaka jak film na Netfliksie? Sieć KFC wprowadziła dla amerykańskich konsumentów abonament na swoją najsłynniejszą potrawę.
#19 Kabaret Skeczów Męczących: Odblask to nie wstyd
Kabaret Skeczów Męczących włączył się w akcję promującą noszenie elementów odblaskowych. Artyści wspólnie z policjantami z Kielc przygotowali film, który w zabawny sposób opowiada o bardzo poważnej sprawie, jaką jest bezpieczeństwo.
#20 Miasto Poznań: Spot promocyjny
Do sieci trafił właśnie nowy ciekawy spot promocyjny Poznania, który prezentuje największe walory tego miejsca i udowadnia, że jest to miasto idące z duchem czasu. W filmie wykorzystano utwór Rosalie – piosenkarki pochodzącej i tworzącej w Poznaniu.