#1 Carrefour: Z własnym opakowaniem
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w połowie lipca br. Carrefour ogłosił, że wprowadza dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce
Zobacz również
#2 Starbucks: Zwrotne kubki na wynos
W czerwcu br. Starbucks wprowadził do swojej restauracji na lotnisku Gatwick nową usługę – kubki na wynos wielokrotnego użytku. Klienci, którzy zamówią w nich napoje, będą mogli zostawić je tuż po wypiciu kawy w specjalnych kontenerach, które umieszczono na kilku terminalach lotniska.
#3 East West Market: Wstydliwe reklamówki
East West Market w Kanadzie znalazł ciekawy sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – teraz sklep oferuje wyłącznie foliówki z kompromitującymi napisami. Na jednej plastikowej torbie znajduje się na przykład hasło sugerujące, że klient robił zakupy w sklepie z pornografią lub nabył lekarstwo na wstydliwą chorobę.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Biedronka: Dobra Torba
W czerwcu br. Biedronka wprowadziła do swoich sklepów torbę „Dobra Torba”, która jest wykonana z papieru pochodzącego w 50% z recyclingu. Co istotne, kupując ją, klienci przyczyniają się do wspierania działań Banków Żywności, bowiem część przychodów z torby trafia na konto organizacji.
#5 Galeria Północna: Rower cargo do przewozu zakupów
Warszawska Galeria Północna też stawia na ekologię – od niedawna oferuje swoim klientom specjalne rowery cargo, w których można przewieźć zakupy o wadze do 100 kg. Jest to świetna alternatywa dla samochodów czy taksówek, którymi często poruszają się osoby odwiedzające centra handlowe.
#6 Rimping: Liście bananowca jako opakowanie
Przykład nie z Polski, ale jakże warty uwagi. Tajlandzki supermarket Rimping oferuje swoim klientom produkty, takie jak warzywa czy owoce, zapakowane w liście bananowca. W ten sposób firma ogranicza wykorzystywanie plastiku.
#7 Iceland: Automat na butelki
W styczniu br. brytyjska sieć supermarketów Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu plastiku – każdy klient, który wrzuci tam dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzyma voucher na zakupy.
#8 Thornton’s Budgens: Strefa bez plastiku
Również inny brytyjski supermarket – Thornton’s Budgens – angażuje się w proekologiczne działania. W listopadzie 2018 r. marka wprowadziła strefę bez plastiku – wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
#9 Carrefour: Opakowania zwrotne
W styczniu br. Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop – w praktyce wygląda to tak, że klienci jednorazowo zapłacą depozyt za opakowanie, zaś kwota ta zostanie im zwrócona, w momencie gdy zdecydują się je oddać. Tuż po wykorzystaniu produktu, opakowania będą odbierane od klientów, a następnie myte i ponownie wykorzystywane do kolejnych produktów.
#10 Tesco: Duża pomoc dla małych przyjaciół
Tesco już od jakiegoś czasu kładzie duży nacisk na walkę z marnowaniem żywności. W czerwcu br. sieć ruszyła z programem „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego przekazuje niesprzedaną, lecz nadającą się do spożycia żywność, taką jak np. owoce, warzywa czy mięso, organizacjom zajmującym się zwierzętami.
#11 Biedronka x Vanish: Daj swoim ubraniom drugie życie
Pod koniec czerwca br. Biedronka i Vanish połączyły siły w szczytnym celu – marki ruszyły z akcją „Daj swoim ubraniom drugie życie”, w ramach której w 300 sklepach sieci Biedronka pojawiły się specjalne kontenery, do których można było wrzucać nienoszoną odzież, lecz nadającą się do dalszego użytku. Następnie marka Vanish zadbała o to, by została ona wyprana i przekazana podopiecznym fundacji Caritas.
#12 IKEA: Better Living
IKEA cały czas aktywnie angażuje się w działania mające na celu walkę ze zmianami klimatu, czy też szerzej – propagujące dbanie o nasze środowisko. Tego przykładem jest aplikacja „Better Living”, za pomocą której marka podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
#13 Tesco: Food Cloud
W październiku 2018 roku Tesco ruszyło z inicjatywą, mającą na celu eliminowanie marnotrawstwa żywności. Aplikacja FoodCloud monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności, łącząc placówki handlowe bezpośrednio z organizacjami charytatywnymi.