Przedstawiamy zbiór najciekawszych artykułów, raportów oraz polecajek z ostatnich 7 dni, które pojawiły się na NowymMarketingu, ale także poza naszym portalem. Zachęcamy do przeczytania i życzymy miłej lektury!
- O tym, ile twarzy może mieć branding napisał Łukasz Żukowski, Młodszy specjalista ds. Brand Identity w Rossmann Polska.
- Agencja kreatywna House 337 oraz organizacja charytatywna Autistica stworzyły kampanię „Unseen CV”. Cel? Zwiększenie możliwości zatrudnienia oraz wsparcie dla osób neuroróżnorodnych.
Zobacz również
- Czym w praktyce są kampanie Performance Max? Jakie aspekty należy wziąć pod uwagę podczas ich optymalizacji? O tym przeczytasz w tekście Małgorzaty Oklińskiej, Senior Performance Analyst w FormUp.
- Dr Smile został ukarany przez Prezesa UOKiK karą blisko 3,5 mln złotych za sposób zawierania umów z konsumentami, niepotwierdzanie ich na trwałym nośniku oraz stosowanie klauzuli abuzywnej.
- Dove prezentuje kampanię zatytułowaną #TheFaceof10. Celem akcji jest podniesienie świadomości na temat presji społecznej wywieranej na dziewczętach, która dotyczy stosowania wielu etapów pielęgnacji skóry.
- Douglas rusza z kampanią, do której po raz pierwszy w Polsce we współpracę zaangażowano influencerkę wygenerowaną przez sztuczną inteligencję (AI). Na ambasadorkę nowego produktu wybrano Meta_Queen, znaną m.in. na TikToku.
- Fundacja WWF Polska rozpoczęła kampanię dla akcji Godzina dla Ziemi WWF. W 2024 roku fundacja położyła nacisk na problemy, z którymi borykają się polskie rzeki. 5 znanych osób wciela się w role płaczących rzek i zachęca do podpisania petycji. W projekcie wystąpili: Majka Jeżowska, Iga „Ofelia” Krefft, Ula Dębska, Michał „Rozkoszny” Korkosz i Michał Piróg.
- Polska organizacja Społeczna Inicjatywa Narkopolityki oraz Fundacja Panoptykon wygrywają z Facebookiem w sądzie.
- LINK4 wykorzystał w spocie sztuczną inteligencję.
- Decathlon Polska prezentuje nową odsłonę. Firma odświeża logo, tożsamość i portfolio.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
🙌 Tuż przed weekendem dzielimy się dawką inspiracji. Na liście #PolecajkiNM znajdziesz zarówno filmiki z ciekawymi case’ami, jak również kilka interesujących rozmów w formie podcastów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
💡 Raporty, rankingi, poradniki:
- Opublikowany został ranking WARC Creative 100, czyli zestawienie najbardziej kreatywnych kampanii, agencji i marek. Sprawdź, kto został wyróżniony. Spoiler: pojawił się polski akcent!
- Okazuje się, że aż 70 proc. przedstawicieli generacji Zet już miało w zawodowym życiu styczność z Silversami. W badaniu zrealizowanym przez Minds&Roses na zlecenie OLX Praca narzekają przede wszystkim na trudne nawyki starszych kolegów, ale doceniają za doświadczenie, które przekłada się na efektywność ich pracy.
- Prezentujemy wyniki badań Mediapanel za luty 2024.
- Jak prezentowały się wydatki na działania marketingowe pod koniec 2023 i na początku 2024 roku? Kto prowadzi bardziej efektywne działania marketingowe – duże, małe czy średnie firmy? Odpowiedź m.in. na te pytania znajdziesz w raporcie „CIMO Standards & Foresight – Roztropny optymizm” od questus – CIM Accredited Study & Exam Center.
- Allegro podsumowuje swoje wyniki za 2023 rok.
- O multitaskingu i multiscreeningu oraz o tym, co może być ratunkiem na zalew bodźców, które zalewają nas z każdej strony napisała w poradniku „Mniej znaczy więcej – o multiscreeningu i wielozadaniowości” Anna Borkowska, ekspertka NASK ds. edukacji cyfrowej.
🏆 Konkursy:
- Poznaliśmy zwycięzców YouTube Works Awards 2023. Tym razem po Grand Prix sięgnął ING Bank Śląski z kampanią „Złap hakera”. W poszczególnych kategoriach triumfowały także projekty marek Decathlon Polska, epaka.pl punkty nadań i odbioru przesyłek, Health Labs Care oraz YES Biżuteria.
👉 Wydarzenia NM:
W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?
👉 Zapraszamy na spotkanie Q&A z udziałem Dr Adam Zemełka.
📅 środa 20 marca
🕰️ Godzina 10:00
💻 Rejestracja: https://nowymarketing.clickmeeting.com/neuronauka-w-praktyce/register
Zapisz się i zadaj pytanie w ankiecie.