>>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia
Newsy i artykuły tygodnia
- – Mimo, że nowe technologie w marketingu to przyszłość wielu branż, nadal wierzę w siłę tradycyjnych rozwiązań i siłę rekomendacji – z Marketingową 11 mierzy się Monika Młynarczyk, dyrektor marketingu w WIŚNIOWSKI. Czytaj więcej >>>
Zobacz również
- W cyklu #LegalneCzwartki o prawnych ramach odpowiedzialności za błędy AI w kampaniach marketingowych pisze Milena Balcerzak z LAWMORE. Czytaj więcej >>>
- W najnowszym odcinku serii #OdKulis przedstawiamy kampanię „Spójrz, Polsko! Miej baczne oko na raka!” Komisji Europejskiej. Jej celem jest zwiększenie świadomości Europejczyków na temat nowotworów. Czytaj więcej >>>
- Sprawdź 21 najciekawszych kampanii września 2024 roku, o których przeczytasz na portalu NowyMarketing. Czytaj więcej >>>
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
- Sprawdź przegląd kampanii związanych z Pink October. Jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi? Zobacz kampanie >>>
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Kampania „Bundles od Joy” od marki Burger King wzbudziła wiele kontrowersji. Sprawdź, jak oceniają ją eksperci. Na pytania odpowiedzieli: Paula Sołtysiak (Cut The Mustard), Magdalena Granops (GPD), Kuba Sagan (Feeders Agency), Marcin Kalkhoff (BrandDoctor.pl). Czytaj więcej >>>
- O pierwszych krokach w marketingu czy strategii marketingowej marki Motorola rozmawiamy z Anną Staszyńską, Head of Marketing marki. Czytaj więcej >>>
- Z okazji 25-lecia konkursu Effie Awards Polska w cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się najlepszym kampaniom w historii istnienia konkursu w Polsce. Poznaj kulisy kampanii #DZIEJESIEWPOLSCE, zrealizowanej przez Wirtualną Polskę i nagrodzonej Grand Prix w 2015 roku w konkursie Effie Awards Poland. Czytaj więcej >>>
- Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Nad jakimi elementami powinni jeszcze popracować, aby zmaksymalizować efekty z działań content marketingowych i SEO? Sprawdź krótką analizę blogów przygotowaną przez Sylwię Sopiak. Czytaj więcej >>>
- Jak poruszać się w świecie YouTube Ads w 2024 roku i maksymalnie wykorzystywać potencjał reklam do budowania silnej marki i generowania sprzedaży? Między innymi o tym pisze Wiktoria Bazak. Czytaj więcej >>>
Kampanie, akcje i raporty warte uwagi
- Produkt Voodoo Monkey wycofany z rynku. Pod wpływem fali krytyki i presji, spółka OLV, która niedawno wypuściła na rynek tzw. alkoholowe saszetki, wydała oświadczenie, w którym „przeprasza za zaistniałą sytuację”. Czytaj więcej >>>
- W wakacje br. Hotel Arche Nałęczów, dawne Sanatorium Milicyjne, przyjęło pierwszych gości po remoncie. Aby pokazać klimat, który króluje w hotelu, fotograf Aleksander Małachowski wykonał specjalną sesję obiektu w stylu retro. Sprawdź >>>
- Od 21 października br. na platformie Allegro pojawi się w sprzedaży alkohol. Czytaj więcej >>>
- Powstał „Meow-A-Thon”, czyli trwający 12 godzin utwór muzyczny stworzony przez markę karmy dla kotów Meow Mix. Marka chce sprawdzić, jak bardzo opiekunowie kochają swoje zwierzaki. Na najwytrwalszych czekają nagrody. Sprawdź >>>
- Powstała kampania „Sugar doggies” od marki Voz Animal. Akcja ma przekonać, że adopcja dorosłego psa to przepis na zysk (i dozgonną miłość). Sprawdź >>>
- Marka Bell ruszyła z akcją #OkresNoStres. To odpowiedź marki na potrzebę wsparcia pokolenia młodych dziewczyn mierzących się z pierwszą menstruacją. Czytaj więcej >>>
- Amerykańskie stowarzyszenie Change The Ref wraz z kolektywem QSTNMRK? postanowili zwrócić uwagę na plagę, jaką są strzelaniny w Stanach Zjednoczonych. W tym celu zorganizowano loterię „American Roulette”. Warunek? W całych Stanach Zjednoczonych przez jeden dzień ma nie dojść do żadnej strzelaniny. Czytaj więcej >>>
- Firma Dove uruchomiła kampanię „Most likely”. Jej celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na to, jak wiele młodych dziewczyn ma problem z akceptacją siebie. Czytaj więcej >>>
- Co byś powiedział, gdybyś mógł porozmawiać z młodszą wersją siebie? Dzięki zdjęciom z dzieciństwa, sztabowi psychologów i pomocy technologii powstał eksperyment „If I could tell myself something”. Szansę na spotkanie z sobą sprzed lat zyskał jego uczestnik. Sprawdź >>>
- Ford stworzył „SupportBelt”, czyli nakładkę na samochodowy pas bezpieczeństwa dla pasażerek po mastektomii. Sprawdź >>>
- Na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji opublikowano, stworzoną we współpracy z NASK, listę zakazanych systemów AI. Sprawdź >>>
- Sojusz Na Rzecz Czarnej Sprawiedliwości w Polsce Black Justice ruszył z kampanią #NieRasizmowi. Akcja skupia się na przejawach rasizmu, z którymi każdego dnia spotykają się w Polsce osoby czarnoskóre. W klipie opublikowanym w social mediach wystąpiła Ogi Ugonoh, twórczyni internetowa, współtwórczyni platformy edukacyjnej na Instagramie BlackisPolish. Czytaj więcej >>>
- Ruszyła 11 odsłona kampanii „Mosznowładcy”. Akcja zachęca mężczyzn do badań profilaktycznych w kierunku nowotworu prostaty. Czytaj więcej >>>
- Levi’s rozpoczął współpracę z Beyonce. W ramach wspólnych działań powstała kampania „Reimagine”, którą podzielono na kilka części. Pierwsza z nich odwołuje się do kultowej reklamy „Launderette” z 1985 roku. Sprawdź >>>
- Na mostach w stolicy pojawiły się tabliczki z hasłem „Nie rezygnuj z życia” oraz numerami telefonów, pod którymi można otrzymać całodobową pomoc psychologiczną. W ten sposób Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa chce trafić do osób w kryzysie psychicznym i odwieść je od samobójstwa. Czytaj więcej >>>
#PolecajkiNM cz. 26
Sprawdź kolejną porcję #PolecajekNM, a w nich między innymi:
- Raport Instytutu Człowieka Świadomego pt. „Inicjacja alkoholowa dzieci i młodzieży w Polsce. Diagnoza problemu, przyczyny i konsekwencje”, w którym poruszono między innymi wpływ dozwolonych w Polsce reklam piwa na spożycie alkoholu przez nieletnich.
- Raport od Gemius pt. „E-commerce w Polsce 2024”, z którego wynika między innymi, że odsetek polskich internautów, którzy kupują online, utrzymał się na poziomie 78%, czyli zbliżonym do tego z 2023 roku.
- Odcinek podcastu „Kanał Strategiczny”, w którym Wojtek Walczak i Tomek Domański rozmawiają o tym, jakie są kluczowe elementy skutecznych świątecznych kampanii oraz kiedy marki zaczynają planować swoje świąteczne działania i dlaczego tak wcześnie.
- Polecajka od Michała Sadowskiego, założyciela Brand 24, który wyróżnia dokument „The Cult of the Dead Stock”, dostępny w całości na YouTubie. Sadowski nazywa go „jednym z najbardziej wartościowych, porażających dokumentów o finansach, inwestycjach, psychologii i granicach ludzkiego odklejenia, jaki widział od dawna”.
Przeczytaj #Polecajki cz. 26 >>>
PS #PrzeglądTygodnia [20-26.09.24]: #DeskBreak, YESxZalewski, Stańczyk na okładce płyty Lady Gagi
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 20 a 26 września 2024 roku.