>>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia
Newsy i artykuły tygodnia
- Elliott Hill, który spędził ponad trzy dekady w Nike, wrócił z emerytury na stanowisko CEO. Firma zmaga się z rosnącymi kosztami operacyjnymi oraz zmieniającymi się nawykami konsumentów. Doświadczenie Hilla ma pomóc firmie w pokonywaniu tych wyzwań. Sprawdź >>>
- Co łączy historię sztuki i tuńczyka w puszce? Dlaczego wielu z nas „boi się” chodzić do muzeów? Jak patrzeć na obrazy w sposób, który pozwoli je naprawdę poczuć i zrozumieć? M.in. o tym opowiada Maja Michalak, historyczka i pasjonatka sztuki, autorka serwisu Poza Ramami. Przeczytaj wywiad >>>
- Neurodesign to dziedzina, która ostatnio stała się modna, a która łączy zasady neurobiologii z projektowaniem, aby tworzyć produkty i opakowania, które skuteczniej komunikują się z konsumentami na poziomie podświadomym. Wykorzystuje ona wiedzę na temat tego, jak mózg przetwarza różne bodźce wizualne, aby wpływać na decyzje zakupowe i zachowania konsumentów. Kilka kluczowych aspektów neurodesignu, przykładów i informacji o tym, jak można je zastosować w projektowaniu opakowań przytacza Joanna Roszkowska. Przeczytaj poradnik >>>
- Dlaczego blisko 80% zmian i poprawek na stronach firmowych prowadzi do spadków konwersji? Małą ściągą, jak z głową planować poprawki i zmiany na stronie WWW dzieli się Anna Tratnerska. Przeczytaj poradnik >>>
- W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Mood Scent Bar. Na pytania odpowiadają Victor Kochetov i Masha Jakuszewska, twórcy i współwłaściciele brandu. Przeczytaj >>>
- Co może się zdarzyć, gdy na rynku budowlanym – dość konserwatywnym i mało otwartym na nowości – pojawi się innowacja w postaci programu lojalnościowego? Sprawdzili to Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel i Beata Smajkiewicz, Menadżer ds. Promocji w SIG Sp. z o.o. Sprawdź szczegóły i posłuchaj 10. odcinka Sales&Marketing Power by Pluxee.
- W tym roku obchodzimy 25-lecie konkursu Effie Awards Poland. Z tej okazji w cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się kampaniom, które zdobyły Grand Prix Effie. Sprawdź, co po latach o kampanii „Jestem Kobietą” marki YES mówią Justyna Lach (dyrektorka marketingu, YES), Agnieszka Gozdek (Strategy Director&Partner, 180heartbeats + JUNG v. MATT) i Magdalena Kozanowska (COO&Partner, 180heartbeats + JUNG v. MATT). Poznaj kulisy projektu >>>
- W kolejnej odsłonie cyklu #25latEffiePoland członkowie jury konkursu Effie Awards Poland opowiadają o tym, jak firmy mogą skutecznie budować lojalność klientów w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku. Swoimi spostrzeżeniami na ten temat podzielili się z nami: Kinga Dołęga, Agnieszka Kosik, Arkadiusz Łoś, Katarzyna Meissner, Anna Roman, Marta Samsonov, Bartek Zaborowski i Dominik Zacharewicz. Poznaj szczegóły >>>
- SAR wprowadza specjalną nagrodę dla marketerów za prowadzenie najbardziej skutecznych, kreatywnych i innowacyjnych projektów komunikacyjnych i biznesowych. Poznaj szczegóły >>>
- UODO: WSA oddalił skargę Morele.net. Kara prawie 4 mln zł za łamanie RODO utrzymana. Czytaj więcej >>>
- Monika Horna-Cieślak, Rzeczniczka Praw Dziecka zaapelowała do Ministra Sprawiedliwości o podjęcie pilnych działań legislacyjnych mających na celu zaostrzenie przepisów prawa dotyczących publikowania nieodpowiednich treści w sieci. Czytaj więcej >>>
Kampanie, akcje i raporty warte uwagi
- „Stańczyk” Jana Matejki pojawił się na okładce albumu Lady Gagi „Harlequin” wydanego na płycie winylowej. Fani gwiazdy i polskiego malarstwa oszaleli, a obraz już niebawem będzie można oglądać w Luwrze podczas wystawy poświęconej wizerunkom błaznów. Poznaj szczegóły >>>
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
- „Desk Break”: ASICS zwraca uwagę, że praca przy biurku bez przerw to zagrożenie dla zdrowia psychicznego. „Rób kwadrans przerwy od pracy przy biurku” – w spocie nawołuje aktor, Brian Cox. Producent odzieży i obuwia sportowego przeprowadził badanie na 26 tys. osób. Jego wyniki wykazały, że siedzący tryb życia ma negatywny wpływ na dobrostan psychiczny. Szczegóły akcji >>>
- „Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL”. Marka obala stereotypy i wspiera kobiety w spocie w reżyserii duetu Szumowska – Englert. Poznaj szczegóły >>>
- Londyńskie stowarzyszenie The Dad Shift zwraca uwagę na międzynarodowe nierówności w dostępie do urlopu tacierzyńskiego. W tym celu na brytyjskich ulicach na pomnikach znanych mężczyzn pojawiły się kolorowe chusty do noszenia dzieci. Sprawdź szczegóły >>>
- Z okazji Miesiąc Świadomości Zdrowia Seksualnego niemiecka marka prezerwatyw BILLY BOY i organizacja Innocean Berlin wspólnie stworzyły aplikację CAMDOM, która nazywana jest „cyfrową prezerwatywą”. Jej celem jest ochrona użytkowników przed nagrywaniem treści o charakterze seksualnym. Poznaj szczegóły >>>
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
- Grupa Chorten nagrała 15-sekundową rolkę pełną stwierdzeń typu „mleko odtłuszczone, a ja z tłuszczem” czy „śmietana osiemnastka, a ja prawie trzydziestka”. W ciągu kilku dni nagranie na FB obejrzało blisko 3 miliony widzów. Równie dobrze radzi sobie na YouTubie i TikToku. Czytaj więcej >>>
- Burger King w kampanii „Bundles of Joy” prezentuje młode mamy, które na pierwszy posiłek po porodzie wybrały burgera. Inspiracją do projektu były badania forum Mumsnet przeprowadzone na 20 tys. brytyjskich matek. 39% z nich uznało, że właśnie burger idealnie nadaje się na pierwszy posiłek po narodzinach dziecka. Czytaj więcej >>>
- 19 września ruszyła nowa odsłona kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę LGBT+Ja, która koncentruje się na promowaniu postaw sojuszniczych wobec młodych osób LGBT+. Kampania „on/jego” ma na celu zwrócenie uwagi na kluczową rolę akceptacji i wsparcia emocjonalnego dla młodych osób, które mierzą się z wyzwaniami związanymi z odkrywaniem i wyrażaniem swojej tożsamości. Poznaj szczegóły >>>
- „Dziwny pan ze stocka” w kampanii Gorąco Polecam. Smaki z piekarni. Sprawdź szczegóły >>>
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- „Witamy w Melbourne”: kampania Specsavers wprowadza zamieszanie na lotnisku w Sydney. Poznaj szczegóły >>>
- Marka YES przekonuje, że męski świat stanowi idealne dopełnienie kobiecego. Przykładem na to ma być kolekcja YESxZalewski, której oficjalna premiera odbędzie się 9 października 2024 roku. To pierwszy raz, kiedy YES tworzy biżuterię dla mężczyzn. Poznaj szczegóły >>>
- Otwarto DyslexicU, czyli pierwszy internetowy Uniwersytet Dyslektycznego Myślenia. Zajęcia są bezpłatne, a można na nich zdobyć umiejętności pożądane dziś przez pracodawców i wrodzone dla wielu dyslektyków. Poznaj szczegóły >>>
- Mieszkańcy Ełku, jako pierwsi w Polsce, będą mogli zagłosować na projekty w Budżecie Obywatelskim poprzez wybrane bankomaty w mieście, dzięki wspólnej inicjatywie Urzędu Miasta oraz partnerów technologicznych – Mastercard i Planet Cash. Poznaj szczegóły >>>
- GetResponse wprowadza platformę do monetyzacji treści, umożliwiając twórcom przekształcanie wiedzy w źródło dochodu. Czytaj więcej >>>
- G2A.COM zdobywa prestiżowe nagrody na eCommerce Awards 2024 w Londynie. Poznaj szczegóły >>>
- Najnowszy raport AI Chamber „Roli AI w MŚP” pokazuje, że już 9 na 10 przedsiębiorstw w CEE staosuje AI oraz Machine Learning. Ponadto niemal 63% badanych MŚP postrzega AI jako wsparcie, a 15% widzi w tej technologii konkurencję. Poznaj szczegóły >>>
#PolecajkiNM cz. 25
Sprawdź kolejną porcję #PolecajekNM, a w nich między innymi Ogilvy 75, czyli 75 lat ikonicznych kampanii z okazji 75-lecia agencji, raport „CEO Sustainability Guide”, relacja z Meta Connect 2024, hotel dla komórek i… grzejnowar. Przeczytaj >>>