#PrzeglądTygodnia [20-26.04.2024]: wybory Miss AI, Vtuber Pepsi, mural mierzący natężenie hałasu

#PrzeglądTygodnia [20-26.04.2024]: wybory Miss AI, Vtuber Pepsi, mural mierzący natężenie hałasu
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 20 a 26 kwietnia 2024 roku.
O autorze
4 min czytania 2024-04-26

Przed Tobą najciekawsze teksty, które w ostatnim tygodniu pojawił się na portalu NowyMarketing (i nie tylko). Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową i co rozgrzewało do czerwoności sektor startupów. Miłej lektury!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Małgorzata Libront z Puckiego Hospicjum im. św. Ojca Pio opowiada o akcji Nieśmiertelne gesty”, w której chodzi o budowaniu bliskości. Jak mówić na tematy trudne, ale potrzebne? W jaki sposób uświadamiać społeczeństwo, że raz zbudowane relacje z bliskimi przetrwają nawet śmierć? „Nieśmiertelne gesty” to akcja, obok której nie sposób przejść obojętnie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Oto kolejna odsłona cyklu #NMInsights. Których podcastów nie możesz przegapić, jeśli marketing i e-commerce to Twój konik? Sprawdź nasz przegląd i dowiedz się, jakie są polskie podcasty o tej tematyce warte słuchania i koniecznie zasubskrybuj materiały od Michała Sadowskiego czy Artura Jabłońskiego na internetowych platformach streamingowych już dziś.
Podcasty baner

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • „Kto dokładnie widzi spoty na mieście?” – pyta Agnieszka Maszewska, autorka artykułu, w którym przeczytasz, jak zaplanować kampanię typu DOOH i na co zwrócić uwagę, aby inni… zwrócili uwagę na Twoje reklamy.

  • #InfluencerZMisją to cykl, który powraca na łamy NowegoMarketingu po przerwie. Tym razem o współpracę z agencjami i markami, początki kariery i wiele więcej pytamy Martynę Kaczmarek. Poznaj influencerkę, której misją jest szerzenie idei self-love.

  • Czego potrzeba do unowocześnienia marketingu? Na przykład AI z ludzkim pierwiastkiem! Właśnie o tym w swoim najnowszym tekście na łamach NowegoMarketingu pisze Angelika Gifford, która w publikacji wspomina jeszcze m.in. o tym, jak ważne są ciągła personalizacja i udoskonalanie tworzonych treści.

  • Poznaj Cropink i sprawdź, jak szybko tworzyć kreatywne reklamy produktowe. Narzędzie łączy nieograniczoną wyobraźnię z podejściem data-driven, dzięki czemu świetnie sprawdza się na przykład podczas współpracy z nawet najbardziej wymagającym klientem.

  • Ogłoszono pierwsze w historii wybory Miss AI, które odbędą się w ramach konkursu WAICA. Oceniane będą nie tylko wygląd i „inteligencja” wirtualnych kandydatek, ale także stopień zaawansowania i liczba nowoczesnych rozwiązań zastosowanych do ich wygenerowania. W jury wydarzenia, obok żywych jurorów, zasiądą również wirtualne influencerki.

  • Jak będzie wyglądała przyszłość? Tego nie wiemy, ale możemy podejrzewać, co będzie motorem do jej rozwoju. Mowa o AR, czyli rozszerzonej rzeczywistości. Właśnie o tym, czyli powiązaniach pomiędzy tym, co przed nami, a AR, pisze w swoim najnowszym tekście Michał Głowala z DDB Warszawa.

A teraz czas na garść inspiracji, czyli kampanie, które w mijającym tygodniu zwróciły naszą uwagę w szczególny sposób.

  • W Irlandii otwarto pierwsze wirtualne muzeum pubów. Akcja prowadzona przez Heinekena ma na celu uchronienie legendarnych lokali od zapomnienia. Jest też okazją dla turystów i mieszkańców do tego, aby dowiedzieć się więcej o ich ulubionych barach.

  • Przekonaliśmy się, kto został twarzą komunijnej kampanii reklamowej sklepu x-kom. To znany m.in. z roli ojca Jakuba w netflixowym serialu 1670 Michał Sikorski. x-kom postanowił zaprezentować swoje produkty w humorystyczny sposób, a młody aktor doskonale sprawdził się w tych działaniach prowadzonych z przymrużeniem oka.

  • VTuber, czyli wirtualny influencer, promuje nową odsłonę Pepsi. Marka, która z Pepsi Max zmienia się w Pepsi Zero, zaprosiła do współpracy wygenerowany przy użyciu sztucznej inteligencji chatbot. W ten sposób na platformie Fortnite rozpoczęto działania prowadzone przez avatar, który z dnia na dzień zdobywa kolejnych followersów.

Przegląd ciekawych raportów, podcastów i wydarzeń wartych uwagi znajdziesz w #polecajkachNM.

PolecajkiNM cz. 5: polskie Zetki same o sobie, przewodnik po AI, najlepsze reklamy wybrane przez konsumentów

Na liście polecajek znalazły się, m.in. raport o tym, jakie są polskie Zetki, wyniki konkursu Creative Effectiveness Awards 2024 od Kantar, w którym konsumenci wybrali najlepsze reklamy na świecie czy przewodnik po sztucznej inteligencji od AI IAB Polska dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji pracować z narzędziami AI.

PS2 #PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu z tygodnia 13-19 kwietnia 2024 roku.