Przed Tobą najciekawsze teksty, które w ostatnim tygodniu pojawił się na portalu NowyMarketing (i nie tylko). Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową i co rozgrzewało do czerwoności sektor startupów. Miłej lektury!
- Łukasz Kosuniak odpowiada na pytanie o to, czego potrzebuje founder, aby prowadzić skuteczne działania w zakresie marketingu B2B. Ta rozmowa to prawdziwy must have, jeśli chodzi o rzetelną wiedzę i przykłady poparte wieloletnim doświadczeniem.
Zobacz również
- Światowy Dzień Książki 2024 stał się okazją, aby porozmawiać o tym, co czytają Kuba Biel, Karol Dziedzic, Łukasz Kosuniak, Bartek Kotowicz, Edyta Kowal, Ania Ledwoń-Blacha i inni marketingowi eksperci.
- Poznaj projektantów, którzy inspirują i projekty, które zachwycają. Sprawdź, które nazwiska wdają się najgorętsze uczestnikom Polish Graphic Design Extra Large Talks 2024 i w jaki sposób wyróżnić własny projekt wśród konkurencji.
- Małgorzata Libront z Puckiego Hospicjum im. św. Ojca Pio opowiada o akcji „Nieśmiertelne gesty”, w której chodzi o budowaniu bliskości. Jak mówić na tematy trudne, ale potrzebne? W jaki sposób uświadamiać społeczeństwo, że raz zbudowane relacje z bliskimi przetrwają nawet śmierć? „Nieśmiertelne gesty” to akcja, obok której nie sposób przejść obojętnie.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
- Konferencja „Marketing w kulturze 2024” oczyma redakcji NowegoMarketingu. Sprawdź, co zwróciło naszą uwagę w szczególny sposób i dlaczego organizatorzy wydarzenia zasłużyli na naprawdę duże brawa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Oto kolejna odsłona cyklu #NMInsights. Których podcastów nie możesz przegapić, jeśli marketing i e-commerce to Twój konik? Sprawdź nasz przegląd i dowiedz się, jakie są polskie podcasty o tej tematyce warte słuchania i koniecznie zasubskrybuj materiały od Michała Sadowskiego czy Artura Jabłońskiego na internetowych platformach streamingowych już dziś.
- „Kto dokładnie widzi spoty na mieście?” – pyta Agnieszka Maszewska, autorka artykułu, w którym przeczytasz, jak zaplanować kampanię typu DOOH i na co zwrócić uwagę, aby inni… zwrócili uwagę na Twoje reklamy.
- #InfluencerZMisją to cykl, który powraca na łamy NowegoMarketingu po przerwie. Tym razem o współpracę z agencjami i markami, początki kariery i wiele więcej pytamy Martynę Kaczmarek. Poznaj influencerkę, której misją jest szerzenie idei self-love.
- Czego potrzeba do unowocześnienia marketingu? Na przykład AI z ludzkim pierwiastkiem! Właśnie o tym w swoim najnowszym tekście na łamach NowegoMarketingu pisze Angelika Gifford, która w publikacji wspomina jeszcze m.in. o tym, jak ważne są ciągła personalizacja i udoskonalanie tworzonych treści.
- Poznaj Cropink i sprawdź, jak szybko tworzyć kreatywne reklamy produktowe. Narzędzie łączy nieograniczoną wyobraźnię z podejściem data-driven, dzięki czemu świetnie sprawdza się na przykład podczas współpracy z nawet najbardziej wymagającym klientem.
- Ogłoszono pierwsze w historii wybory Miss AI, które odbędą się w ramach konkursu WAICA. Oceniane będą nie tylko wygląd i „inteligencja” wirtualnych kandydatek, ale także stopień zaawansowania i liczba nowoczesnych rozwiązań zastosowanych do ich wygenerowania. W jury wydarzenia, obok żywych jurorów, zasiądą również wirtualne influencerki.
- Meta ogłasza wprowadzenie modelu językowego open source Llama 3 do ogólnego użytku. W ten sposób Mark Zuckerberg sprawia, że korzystanie z Facebooka czy Instagrama ma się stać jeszcze bardziej intuicyjne. Czy tak będzie? Zobaczymy już niebawem, a na razie możemy zaobserwować m.in. zmiany w layoucie aplikacji.
- Jak będzie wyglądała przyszłość? Tego nie wiemy, ale możemy podejrzewać, co będzie motorem do jej rozwoju. Mowa o AR, czyli rozszerzonej rzeczywistości. Właśnie o tym, czyli powiązaniach pomiędzy tym, co przed nami, a AR, pisze w swoim najnowszym tekście Michał Głowala z DDB Warszawa.
A teraz czas na garść inspiracji, czyli kampanie, które w mijającym tygodniu zwróciły naszą uwagę w szczególny sposób.
- W jaki sposób sztuczna inteligencja może przyczynić się do nagłaśniania tematu depresji poporodowej? Okazuje się, że to łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Na Instagramie powstało konto prowadzone przez młodą mamę, która w rzeczywistości jest… chatbotem. Alicja w krainie mam to coś więcej niż tylko kampania społeczna mająca uświadomić Polaków na temat baby blues.
- Co łączy Armię Zbawienia i wieszaki? Przeprowadzona w jednym z hoteli w Sao Paulo akcja charytatywna pokazuje, że naprawdę wiele. Wieszaki Zbawienia to inicjatywa zrealizowana w jednym z hoteli Sheraton, którego goście mogli pozostawić nieużywane części garderoby dla potrzebujących.
- W Irlandii otwarto pierwsze wirtualne muzeum pubów. Akcja prowadzona przez Heinekena ma na celu uchronienie legendarnych lokali od zapomnienia. Jest też okazją dla turystów i mieszkańców do tego, aby dowiedzieć się więcej o ich ulubionych barach.
- „Niezapomniane przepisy” od Nestlé, czyli jak pomóc chorym na Alzheimera odzyskać wspomnienia? Marka kojarzona przede wszystkim z płatkami śniadaniowymi przekonuje, że wspólne posiłki mają wielką moc i mogą nawet pomóc w odtworzeniu wspomnieć w umysłach osób mierzących się z Alzheimerem.
- Coca-Cola zachęca do zgniatania puszek i bycia bardziej eko, a wszystko w kampanii prezentującej słynne logo marki w…zgniecionej formie. „Recycle me” to akcja mająca na celu przypomnienie, jak ważna jest dbałość o planetę, ograniczenie produkcji odpadów i ich właściwe segregowanie.
- Przekonaliśmy się, kto został twarzą komunijnej kampanii reklamowej sklepu x-kom. To znany m.in. z roli ojca Jakuba w netflixowym serialu 1670 Michał Sikorski. x-kom postanowił zaprezentować swoje produkty w humorystyczny sposób, a młody aktor doskonale sprawdził się w tych działaniach prowadzonych z przymrużeniem oka.
- Audika stworzyła mural, który pomoże mierzyć natężenie hałasu w centrum Warszawy. Wszystko w związku z, przypadającym 25 kwietnia, Międzynarodowym Dniem Świadomości Zagrożenia Hałasem. Niecodzienny mural składa się m.in. z wizerunku słowika, którego śpiew w dużych miastach skutecznie zakłóca nadmiar dźwięków.
- Jak (jeszcze) pomóc Ukrainie? Choćby grając we Fortnite! Na platformie powstała właśnie całkiem nowa plansza, na której odwzorowano m.in. kijowski Plac Niepodległości. Im więcej czasu gracze spędzą na The Donation Map, tym więcej pieniędzy zostanie przekazane na rzecz odbudowy jednej z ukraińskich placówek medycznych. Inicjatywa jest pomysłem inStreamly.
- VTuber, czyli wirtualny influencer, promuje nową odsłonę Pepsi. Marka, która z Pepsi Max zmienia się w Pepsi Zero, zaprosiła do współpracy wygenerowany przy użyciu sztucznej inteligencji chatbot. W ten sposób na platformie Fortnite rozpoczęto działania prowadzone przez avatar, który z dnia na dzień zdobywa kolejnych followersów.
Przegląd ciekawych raportów, podcastów i wydarzeń wartych uwagi znajdziesz w #polecajkachNM.
PolecajkiNM cz. 5: polskie Zetki same o sobie, przewodnik po AI, najlepsze reklamy wybrane przez konsumentów
Na liście polecajek znalazły się, m.in. raport o tym, jakie są polskie Zetki, wyniki konkursu Creative Effectiveness Awards 2024 od Kantar, w którym konsumenci wybrali najlepsze reklamy na świecie czy przewodnik po sztucznej inteligencji od AI IAB Polska dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji pracować z narzędziami AI.
PS2 #PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu z tygodnia 13-19 kwietnia 2024 roku.