Suszonki miesiąca: top 26 kreacji października 2018

Suszonki miesiąca: top 26 kreacji października 2018
Codziennie przedstawiamy ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dla przypomnienia i nutki inspiracji, przygotowaliśmy przegląd najpopularniejszych kreacji, które obiegły Internet w październiku.
O autorze
3 min czytania 2018-11-01

#1 Pan tu nie stał: PTNS PROJEKT

Seria PTNS PROJEKT to jesienno-zimowa propozycja odzieży, akcesoriów i dodatków do użytku domowego łódzkiej firmy Pan tu nie stał. Pierwsza kolekcja z serii powstała we współpracy z Muzeum Sztuki w Łodzi i czerpie z dziedzictwa sztuki awangardowej oraz twórczości artystów XX i XXI wieku takich jak: Bruno Jasieński, Kazimierz Malewicz, Karol Hiller, Jadwiga Sawicka oraz Liam Gillick.

#2 Aviva: Wiem, czym oddycham

Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 Interaktywne lustro w salonie Nike w Galerii Wroclavia

Już teraz nie trzeba wychodzić kilka razy z przymierzalni po inny rozmiar ubrania czy pasujący dodatek. W salonie Nike w Galerii Wroclavia możemy znaleźć interaktywne lustro, które pozwala wchodzić w interakcje z klientami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#4 Marks & Spencer: Kolekcja dla niepełnosprawnych dzieci

Marks & Spencer wypuścił kolekcję odzieży na jesień-zimę 2018/2019 zaprojektowaną dla niepełnosprawnych dzieci. Odzież z kolekcji posiada dodatkowe udogodnienia ułatwiające jej zakładanie i ściąganie, tak aby odpowiadała na potrzeby dzieci poruszających się o kulach, wózku inwalidzkim czy też dzieci z porażeniem mózgowym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#5 Wydawnictwo W.A.B: Praca marzeń

Wydawnictwo W.A.B z okazji premiery powieści „Lissy” Luki D’Andrei oferowało pracę marzeń. Do zadań testera kryminałów i thrillerów należały m.in. tygodniowy pobyt w górach i lektura jednej ksiązki dziennie.

#6 Dawid Podsiadło: Zielony kiosk

19 października br. przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie pojawił się zielony kiosk z hasłami „Muzyka, prasa, bilety, Podsiadło”. Stoisko było częścią promocji nowej płyty Dawida Podsiadło. Co więcej, sam artysta sprzedawał w kiosku swoje płyty fanom.

#7 x-kom: Kampania w serwisie Pornhub

Pod koniec października br. x-kom ruszył z pierwszą polską kampanią w serwisie Pornhub. Działania miały na celu walkę z dyskryminacją osób leworęcznych.

#8 Rak’n’Roll: Coś do nich mam!

Z okazji Dnia Zdrowia Piersi Rak’n’Roll wystartował z nową kampanią „Coś do nich mam!”, w ramach której zachęcał kobiety do regularnego badania swoich piersi. By im to ułatwić, Fundacja stworzyła bota BOOBlabla, który umówi na dofinansowane badanie USG piersi w gabinetach w całej Polsce.

#9 Eobuwie: Skaner 3D

Eobuwie.pl zaprezentowało nową usługę, dobierającą klientom buty w oparciu o indywidualne skany 3D stóp.

#10 Melbourne Advertising and Design Club: Oto Grant

Melbourne Advertising and Design Club stworzył „idealnego” człowieka do pracy w branży kreatywnej. Grant ma m.in. przystosowane plecy do wielogodzinnych spotkań z klientami oraz dodatkową wątrobę, by móc przyswajać duże ilości alkoholu.

#11 Całodobowy i bezobsługowy sklep Bio Family w Poznaniu

Bio Family w Poznaniu to bezobsługowy i całodobowy supermarket. Wdrożenie usługi Open 24/7 umożliwia klientom robienie codziennych zakupów przez 365 dni w roku – w nocy, każde święto i wszystkie niedziele wolne od handlu.

#12 Teatr Dormana w Będzinie: Banery wyborcze

Teatr Dormana w Będzinie bezskutecznie apelował do miejscowych polityków o usunięcie swoich banerów wyborczych sprzed placówki. W ramach odsieczy zawiesił własne plakaty z bajkowymi postaciami, którzy głoszą zabawne hasła.

 

#13 Uber Eats: Książka Harukiego Murakamiego

11 października br. w aplikacji Uber Eats można było zamówić najnowszą powieść japońskiego prozaika Harukiego Murakamiego. Książka była dostępna w aplikacji przed wprowadzeniem jej do oficjalnej sprzedaży w księgarniach i będzie kosztowała symboliczną złotówkę.

#14 IKEA: Last Straw

2 października br. odbyło się otwarcie wystawy IKEI „Last Straw”, która jest symbolicznym pożegnaniem marki z plastikowymi słomkami. Szwedzki koncern zapowiedział zaprzestanie ich używania w swoich marketach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

#15 Burger King: Nightmare King

Burger King wprowadził na Halloween burgera, po którym częściej śnią się koszmary.

#16 Spotify dla studentów

Czego potrzebują studenci? Nutelli! Spotify dla studentów przekonuje do subskrypcji opcji premium, oferując niezbędne każdemu studentowi rzeczy, np. kilogramowy słój Nutelli.

#17 Burger King: Blank Whooper

Burger King na przykładzie swojego kultowego burgera Whoopera pokazał, jak mogłoby to w praktyce wyglądać, gdyby wszystkie decyzje były podejmowane przez inną osobę.

#18 Johnnie Walker: White Walker

Marka szkockiej whisky Johnnie Walker, we współpracy z HBO, stworzyła limitowaną edycję kultowego alkoholu, White Walker, która jest inspirowana bohaterami serialu „Gra o Tron” – Białymi Wędrowcami.

#19 Capgemini: Open for Open Minds

Capgemini przygotowało nietypową kampanię employer brandingową zatytułowaną „Open for Open Minds”. W ramach akcji w 5 miastach w Polsce pojawiły się banery oraz billboardy, których celem jest zwrócenie uwagi potencjalnych kandydatów przez grę słowem.

#20 Piątnica: Skąd brać energię?

Krzysztof Gonciarz, na zaproszenie marki Piątnica, w ramach działań promujących jogurt Skyr „islandzki po naszemu” odwiedził Podlasie i dzieli się swoimi mikrozachwytami, czyli małymi powodami do radości.

#21 Coca-Cola: Odwrócone logo

Coca-Cola już od 80 lat istnieje w Australii i produkuje tam swoje kultowe napoje. Z tej okazji marka postanowiła odwrócić swoje logo do góry nogami.

#22 McDonald’s: Dyslexia Billboard

W reklamach outdoorowych oraz w kartach menu McDonald’s celowo poprzestawiano litery, by pokazać, jak czują się osoby, które cierpią na dysleksję.

#23 Special Patrol Group: #ObalicReklamy

Na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie pojawiły się karykatury popularnych plakatów znanych marek. To działanie subvertisingowej grupy Special Patrol Group, która walczy z konsumpcjonizmem.

#24 River Island: Labels Are For Clothes, Not People

River Island zaprezentowało nową kampanię na sezon jesień-zima 2018, stworzoną ku pochwale różnorodności. W roli modeli wystąpili dorośli z niepełnosprawnościami i rzadkimi chorobami, oraz osoby w rozmiarze plus size.

#25 BMW: Mona Lisa

Intelligent Personal Assistant, pierwszy asystent głosowy BMW, sprawił, że Mona Lisa przemówiła i odpowiadała nawet na najdziwniejsze pytania, które jej zadano.

#26 Mogę! #ZatrzymaćSMOG: Antysmogowy Tramwaj

W połowie października br. po ulicach Katowic, Chorzowa, Świętochłowic, Bytomia, Rudy Śląskiej, Zabrza, Gliwic, Sosnowca i Będzina jeździł wyjątkowy, antysmogowy tramwaj. Pojazd jest częścią kampanii „Mogę! #ZatrzymaćSMOG” realizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.