#1 Burger King: Chick tax
Burger King znany jest z wykorzystywania eksperymentów społecznych w swoich kampaniach reklamowych. W jednym z nich poruszył kwestię tzw. różowego podatku (pink tax), czyli zjawiska wyższych cen za ten sam towar, tylko dlatego, że jest opakowany w bardziej „kobiecy” sposób.
#2 KFC: Why make a meal of it for a free kick when you can make a meal of it with a Streetwise 2 for R29.90!
KFC z RPA w swojej mundialowej reklamie nawiązało do jednego z piłkarzy reprezentacji Brazylii, Neymara, który w meczu grupowym z Serbią po sfaulowaniu przez rywala zaczął się turlać po murawie z niesamowitą prędkością.
Zobacz również
#3 Showmax: Podręczne na ulicach Warszawy / Jesteś kobietą? Nie masz prawa czytać tego artykułu
W ramach promocji drugiego sezonu Opowieści podręcznej, na warszawskie ulice wyszły… podręczne, a WP na jeden dzień odebrało kobietom dostęp do wybranych treści, aby przybliżyć realia serialu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
#4 Poszukiwania pytona
7 lipca pod Warszawą znaleziono prawie 6-metrową wylinkę pytona tygrysiego. W mediach podniosła się wrzawa, wszyscy szukali gigantycznego gada. Jak w owe poszukiwania włączyły się marki? A może sam pyton jednak czai się na Facebooku i… w IKEI?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Netflix: Besos kochani
W celu promocji nowego sezonu serialu „Orange is the new black”, Netflix wypuścił spot z udziałem Magdy Gessler, w którym ocenia ona więzienną kuchnię jednej z bohaterek filmu – Galiny „Red” Reznikov.
#6 McCafé: „McCafé. We’re coffee people”
Niedawno McDonald’s wypuścił wzruszającą reklamę, w której pokazuje ojcowską miłość oraz udowadnia, że pracownicy restauracji zrobią wszystko, aby zaspokoić potrzeby klientów. Kreacja miała na celu promocję sieci McCafé.
#7 WoshWosh wspiera jeden z najstarszych zakładów szewskich w Warszawie
Każda, nawet mała firma może pomagać. Startup WoshWosh postanowił pomóc Panu Adamowi, warszawskiemu szewcowi, któremu po 40 latach działalności groziła likwidacja zakładu.
#8 Showmax: „Wszystko czego dziś chcę”
W ramach promocji serialu kryminalnego „Rojst”, Showmax przygotował nostalgiczny teledysk z Moniką Brodką, Andrzejem Sewerynem i Piotrem Fronczewskim.
#9 Netflix: Recomoji
Z okazji międzynarodowego dnia emoji Netflix wprowadził Recomoji. Dzięki nowemu rozwiązaniu, algorytm dopasuje film bądź serial dostosowany do Waszego aktualnego nastroju na podstawie przesłanego emoji.
#10 Podlaskie. Zasil się naturą
Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna w swojej najnowszej kampanii podbiła serca Internautów pięknymi zdjęciami przyrody, zachęcającymi do zwolnienia tempa życia i wyciszenia się poza miejską dżunglą.
#11 Polskie Standardy Płatności: BLIK BLIK przelew na telefon w mig
W lipcu wystartowała kampania reklamowa Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. Do udziału w spocie zaproszono rapera MC Silk.
#12 Banki Żywności: Kupuj samotne banany
Banki Żywności zwracają uwagę na problem marnowania żywności, zwłaszcza tej nieidealnej i samotnych, ostatnich sztuk.
#13 Zbombardowanie Google: Donald Trump w topie wyników dla słowa „idiot”
Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa „idiot”, na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania otrzymujemy grafiki przedstawiające prezydenta USA, Donalda Trumpa. Na czym dokładnie polega tzw. googlebombing i ile osób i czasu potrzeba, by go przeprowadzić? Jak marketerzy i marki mogą się przed nim zabezpieczyć? O tym przeczytacie w artykule Zbombardowanie Google: zdjęcia Donalda Trumpa w topie wyników dla słowa „idiot”
#14 The Times: How to beat Sweden
W dniu meczu Szwecja – Anglia w ćwierćfinale mistrzostw świata na okładce angielskiego dziennika The Times ukazał się wzorowany na instrukcji składania mebli z Ikei przewodnik, jak pokonać przeciwnika.
#15 Odpowiedzialnie nad Wisłą: wymień odpady na butelkę wody
W ramach programu „Dzielnica Wisła” w Warszawie nad Wisłą stanęły dwa automaty, w których można wymienić plastikowe butelki typu PET i puszki po napojach na butelkę wody mineralnej Żywiec Zdrój.
#16 MŚ 2018: vive la France
Za nami mundialu 2018, nowym mistrzem świata w piłce nożnej została Francja. Jak marki zareagowały na finałowy mecz i skomentowały jego wynik?
#17 The Order of Yoni
28 lipca odbyła się premiera piwa The Order of Yoni – jak twierdzi producent – pierwszego w historii i jedynego na świecie wytrawnego piwa szampańskiego warzonego na bazie bakterii z… wagin dwóch modelek. Jak pomysł i przyszłość marki oceniają stratedzy?
#18 PEPSI: Wyzwanie Smaku
W ramach tegorocznej edycji Wyzwania Smaku Pepsi, oprócz licznych eventów, w sklepach pojawiła się także limitowana edycja puszek w klimacie vintage z Michaelem Jacksonem i Britney Spears.
#19 100 tys. zł za hejtera
Hejt niestety stał się zjawiskiem niezwykle powszechnym w sieci i dotknąć może każdego. Tym razem mowa nienawiści dosięgneła polską instagramerkę Laurę Reiss, która zdecydowała się na dość radykalny krok i wyznaczyła nagrodę w wysokości 100 tys. złotych za wskazanie hejtera.
#20 Stabilo Boss „Highlight the Remarkable”
Wszyscy znają zwrot „Za każdym wielkim mężczyzną stoi wspaniała kobieta”. Stabilo Boss rozpoczęło kampanię „Highlight the Remarkable”, w której zwraca uwagę na wyjątkowe kobiety i ich historie.
#21 Discover Cracow: „Nie pitol że widziałeś wszystko”
W ramach kampanii „Nie pitol że widziałeś wszystko” zachęcającej do odwiedzin stolicy Małopolski stworzone zostały reklamy billboardowe i plakaty w środkach komunikacji miejskiej z małopolskimi regionalizmami.
#22 Schronisko w Korabiewicach: Pies zawsze pomaga
W radiowym bloku reklamowym dominują reklamy leków. Wykorzystali to twórcy kampanii „Pies zawsze pomaga”, tworząc spoty naśladujące różne typy reklamy medycznej.
#23 McDonald’s: MacCoin
Z okazji 50-lecia Big Maca McDonald’s wprowadza na rynek kolekcjonerską walutę – MacCoina, którą będzie można zapłacić za burgery Big Mac na całym świecie.
#24 IKEA: Toybox
IKEA po raz kolejny zaskakuje. Tym razem marka stworzyła aplikację mobilną, dzięki której zamienicie pusty karton po meblach w zamek, rekina lub rakietę.
#25 Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań: „Trzeba mieć jaja?”
Na początku lipca na wiatach przystankowych w Poznaniu pojawiły się plakaty z pytaniem „Trzeba Mieć Jaja?”. Akcja zorganizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań miała na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym.
#26 Muzeum Powstania Warszawskiego: Jesteśmy, jeśli pamiętasz
Z okazji 74. rocznicy Powstania Warszawskiego, Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowało niezwykły spot, w którym przypomina o walczących bohaterach.
#27 Łódź: Szlak „Zaczytanych ławek”
Na ulicy Piotrkowskiej w Łodzi stanęły bajecznie kolorowe ławki w kształcie książek, zaprojektowane przez znanych malarzy i artystów ze świata mediów, muzyki, filmu czy literatury. Celem szlaku „Zaczytanych ławek” jest promocja czytelnictwa.
fot. Jacek Sitkiewicz-Sitek