#1 Casa De Carne
„Casa De Carne” to krótkometrażowy film autorstwa Dustina Browna, który w 2018 roku zdobył statuetkę Tarshis Short Film Awards. W materiale pokazano fikcyjną restaurację, w której klienci sami muszą zabić zwierzę, zanim trafi ono na ich talerze. Celem akcji było pokazanie cierpienia przez jakie przechodzą zwierzęta na rzecz branży spożywczej i gastronomicznej.
#2 New Balance: The Runaway
New Balance otworzyło w Londynie swój pierwszy pub pod nazwą „The Runaway”, w którym klienci za piwo mogą zapłacić za pomocą przebiegniętych kilometrów.
Zobacz również
#3 Burger King kpi z McDonalda
28 stycznia br. pisaliśmy o tym, że McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie. Zaistniałą sytuację postanowił w swój sposób skomentować Burger King. Szwedzki oddział marki wprowadził do swojego menu serię „The Not Big Mac’s” (ang. To nie Big Maki), która obejmuje m.in. takie burgery, jak: The Burger Big Mac Wished It Was (Burger, którym chciałby być Big Mac), The Like Big Mac, But Actually Big (Prawie jak Big Mac, ale o wiele większy) oraz The Anything But Big Mac (Wszystko, tylko nie Big Mac).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#4 Pornhub na walentynki
Każdy ma swój własny pomysł na spędzenie walentynkowego wieczoru. Pornhub właśnie zrobił ukłon w stronę tych, którzy nie wyobrażają sobie go w inny sposób niż w towarzystwie aktorek z branży porno. Z okazji tegorocznych walentynek, serwis oferuje darmową wersję premium dla wszystkich użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 River Island: This Is Family
River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców. Swoją kampanią marka pragnie walczyć ze stereotypem rodziny, w której to kobieta jest matką, a mężczyzna ojcem. Brand pokazuje, że rodzicami równie dobrze mogą być dwaj mężczyźni, czy dwie kobiety.
#6 Lidl: #KupujęNieMarnuję
W wybranych Lidlach w Polsce wprowadzono specjalną półkę z produktami z krótkim terminem przydatności, przecenionymi nawet o 70%. Projekt w duchu zero waste jest na razie w fazie testowej.
#7 Mindme.pl i ACBS Polska: #Normalna sprawa
#NormalnaSprawa to ogólnopolska kampania MindMe.pl pod patronatem Stowarzyszenia ACBS Polska oraz inicjatywy Zdrowa Głowa na rzecz zwalczania stygmatyzacji leczenia zaburzeń psychicznych, w której udział wzięli m.in. Piotr Bucki, Arlena Witt, Hania Sywula i Magda Hajkiewicz.
#8 Nike: Dream Crazier
Nike po raz kolejny inspiruje kobiety do pokonywania wyzwań i osiągania sukcesów. W nowym spocie marka pokazuje ważne momenty z życia znanych sportsmenek, jak Serena Williams, Simone Biles, czy Ibtihaj Muhammad.
#9 P&G: #ShareTheLoad
Nowy spot P&G pokazuje, jak ważne jest by matki wpajały swoim synom od najmłodszych lat obowiązki domowe, bo potem będzie miało to ogromne skutki w dorosłym życiu.
#10 McDonald’s wyśmiewa Balenciagę
Internauci zauważyli, że nietypowe buty marki Balenciaga na pierwszy rzut oka przypominają opakowanie do frytek McDonalda. Sieć fast-foodowa szybko podchwyciła tę myśl.
#11 Wrocławscy aktywiści przerobili homofobiczny billboard
Aktywiści z Wrocławskiej Grupy Nieznanych zmienili przekaz homofobicznego billboardu, który sugerował, że homoseksualiści częściej chorują na AIDS. W efekcie zmienili mowę nienawiści w mowę miłości.
#12 Swatch: Pigcasso
Czegoś takiego jeszcze nie było – marka Swatch do zaprojektowania limitowanego zegarka zaprosiła… świnię! Jest to jednak nietypowe zwierzę, bo już od jakiegoś czasu maluje obrazy, w efekcie czego doczekało się pseudonimu Pigcasso.
#13 Martin Stankiewicz: Pościele moich byłych
Popularny youtuber Martin Stankiewicz stworzył film „Pościele moich byłych”, który jest kolejną produkcją przygotowaną na potrzeby kampanii marki IKEA. Tym razem tematem filmu jest sypialnia.
#14 KFC poucza Theresę May
W związku z tym, że wokół Brexitu wciąż jest dużo zamieszania i politycy brytyjscy nie mogą dojść do porozumienia, KFC UK postanowiło dobrodusznie doradzić Theresie May w kwestii zawierania umów.
#15 Evian x Virgil Abloh
W grudniu 2018 roku marka Evian ogłosiła, że Virgil Abloh dołączył do zespołu jako kreatywny doradca do spraw zrównoważonego projektowania. Efektem współpracy jest limitowana butelka wielokrotnego użytku, którą zaprojektował Abloh.
#16 Mothercare: Proud Body Mums
Najnowsza kampania marki Mothercare stworzona w duchu body positive zachęca mamy do akceptacji swojego poporodowego ciała.
#17 Husqvarna: Timber
W ramach tegorocznych walentynek Husqvarna ruszyła z własnym serwisem randkowym – Timber. Portal dopasowuje miłośników drzew do najpiękniejszych drzew na całym świecie.
#18 Nightfood: Lody, które można jeść przed snem
Istne spełnienie marzeń – lody marki Nightfood nie tyle nie zaszkodzą nam, gdy zjemy je późnym wieczorem, ale nawet pomogą nam w zaśnięciu.
#19 (Nie)widzialna nastoletnia depresja
Tylko w 2017 roku w Polsce 730 młodych osób podjęło próbę samobójczą, a aż 116 z nich zakończyło się śmiercią. To statystyki, które obrazują skalę problemu, jakim jest depresja wśród nastolatków. Dlatego podczas 13. edycji kampanii Forum Przeciw Depresji ponownie podjęto temat nastoletniej depresji.
#20 Freestyler 2019
Z okazji 20-lecia premiery słynnego teledysku do piosenki „Freestyler” grupy Bomfunk MC’s, sieć telefoniczna YUGO postanowiła stworzyć jego remake.
#21 IKEA: Łodzie do oczyszczania Tamizy
IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które zostaną wykorzystane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych w nadchodzących tygodniach.
#22 WoshWosh: Zbiórka damskiej biznesowej odzieży i butów
Salon WoshWosh rusza z kolejną akcją – tym razem będzie zbierał obuwie, które po lekkiej renowacji zostanie przekazane młodym kobietom objętym Ogólnopolskim Programem Pomocy Pierwsza Praca.
#23 IKEA: Zasłony, które oczyszczają dom
W przyszłym roku IKEA wprowadzi do swojej oferty prawdziwie innowacyjny produkt – zasłony, które będą oczyszczały powietrze w naszym domu.
#24 Amsterdamski butik Tommy’ego Hilfigera
W amsterdamskim butiku marki Tommy Hilfiger klienci oprócz zwykłych zakupów mogą wypić kawę w kawiarni znajdującej się wewnątrz sklepu oraz spersonalizować wybrany przez siebie produkt.
#25 Ekologiczne słomki i sztućce z pestek awokado
To kolejna alternatywa dla plastikowych jednorazówek. Meksykańska firma Biofase produkuje biodegradowalne słomki i sztućce z pestek awokado.
#26 Reebok: #OutOfLine
Najnowsza kampania marki Reebok na rynek rosyjski została stworzona pod hasłem #OutOfLine i celebrowała siłę kobiet. Internautom jednak nie spodobał się napis na jednym zdjęciu, który rzekomo miał odwołanie do seksu oralnego.
#27 Diesel: Be A Followers
W swojej najnowszej kampanii na sezon wiosna-lato 2019, marka Diesel w ironiczny sposób przedstawia influencerów i przekonuje, że życie jest o wiele łatwiejsze, gdy jest się tylko „followersem”.
#28 Chińska agencja telewizyjna Xinhua wprowadza pierwszą w pełni wirtualną prezenterkę
Chińska agencja telewizyjna Xinhua postanowiła wdrożyć pierwszą w pełni wirtualną prezenterkę, opartą na sztucznej inteligencji.
#29 Mural Coca-Coli w Warszawie
Na ścianie kamienicy przy ul. Targowej 15 w Warszawie pojawił się mural przedstawiający kultową butelkę Coca-Coli. Jego autorem jest Piotr Młodożeniec, polski artysta sztuk wizualnych.
#30 PetMe: aplikacja do adopcji psów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
PetMe to aplikacja australijskiego schroniska PetRescue. Za pomocą sztucznej inteligencji dobiera psy do adopcji, na podstawie zdjęć czworonogów zamieszczonych na Instagramie.