#1 Allegro: Ksiazkipanazenona.pl
Od kilku miesięcy 81-letni poznaniak wyprzedawał na Rynku Jeżyckim kolekcję zgromadzonych książek, by zgromadzić potrzebne środki na leczenie raka prostaty. Allegro, Fundacja Allegro All For Planet i „Głos Wielkopolski” postanowiły mu pomóc, wystawiając na aukcję jego książki i tworząc specjalną stronę www.ksiazkipanazenona.pl.
#2 IKEA: GRATULERA
Z okazji 75 urodzin IKEA przygotowała kolekcję GRATULERA, która składa się z wybranych najbardziej cenionych i lubianych produktów z ostatnich sześciu dekad. Każdy produkt, został starannie wyselekcjonowany z bogatych archiwów marki. Design pozostał ten sam, natomiast niektóre z produktów zostały dostosowane do dzisiejszych wymagań klientów, zwłaszcza pod kątem wygody i komfortu.
Zobacz również
#3 Biedronka: Gang Słodziaków
Pamiętacie furorę, jaką zrobił Gang Świeżaków Biedronki? Teraz dyskont prezentuje kolejną akcję lojalnościową – „Gang Słodziaków”, w ramach której klienci, robiąc zakupy, będą mogli za darmo zdobyć sześciu pluszowych, kulistych bohaterów oraz niezwykłą książkę opisującą ich barwne przygody.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#4 Live Riga: tenisistka Jelena Ostapenka
W spocie Live Riga gwiazda światowego tenisa, Jelena Ostapenko (zwana w rodzinnym mieście Aloną) zaprasza widzów na wycieczkę po stolicy Łotwy i pokazuje atrakcje swojego rodzinnego miasta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 IKEA: Smakowicie wyglądające meble
IKEA w swojej ofercie posiada nie tylko meble, ale również produkty spożywcze. Przygotowując reklamę tabliczek czekolady, marka wpadła na pomysł, by wykorzystać to, z czym najbardziej się wszystkim kojarzy – czyli z meblami.
#6 Adar: Hejt
Polska firma spedycyjna Adar postanowiła zwrócić uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny. W spocie „Hejt” użyto autentycznych wypowiedzi, których autorami są osoby niemające podstawowej wiedzy na temat branży transportowej.
#7 Aperol: Aperol-ivery
Aby pomóc uroczyście świętować przypadający 13 sierpnia dzień prosecco, marka Aperol przygotowała akcję Aperol-ivery, dzięki której można było zamówić dostawę dwóch darmowych kieliszków Spritza pod same drzwi.
#8 Netflix: Orange is part of the rainbow
Netflix został partnerem tegorocznego Marszu Równości i Poznań Pride Week. W związku z tym na jednej z kamienic w centrum miasta powstał tęczowy mural z bohaterką serialu „Orange Is the New Black”. Bohaterki serialu przygotowały też specjalny spot, w którym pozdrawiają Poznań. Pozdrowienia ukazały się także na fanpage’u serialu.
#9 IKEA: Marketing miejsc
IKEA, mimo globalnej działalności, stara się jak najmocniej personalizować swoje sklepy i podbić serca lokalnej społeczności. W nowym markecie w Madrycie umieszczono animowany plan sklepu ze wskazówkami dla klientów. W Indiach wprowadzono dostawy elektrorikszami. Z kolei w Polsce w markecie w Poznaniu i Katowicach rozmieszczono informacje w lokalnej gwarze, a otwarciu nowego sklepu w Bydgoszczy towarzyszyła kampania promocyjna w Toruniu, dopasowana kontekstowo do grodu Kopernika.
#10 Fenplast: Metal proof
Marka Fenplast postanowiła udowodnić, że ich okna są w stu procentach dźwiękoszczelne i przeprowadziła eksperyment podczas heavy metalowego festiwalu. Przy jednej z festiwalowych scen postawiono pokój obudowany oknami firmy, w którym znajdowało się kilka łóżeczek z niemowlętami.
#11 10 dowodów: „Seksistowska świnia atakuje kobietę”
10 sierpnia na fanpage’u 10 dowodów pojawiły się plakaty oraz spoty z udziałem Jacka Braciaka. W filmikach aktor wystąpił w roli seksistowskiej świni pokazującej przemoc psychiczną wobec kobiet. Z kolei 21 sierpnia poznaliśmy szczegóły kampanii społecznej, zatytułowanej „Alkohol kobiety traktuje gorzej” z udziałem aktora Jacka Braciaka i Anny Dereszowskiej oraz 10 dowodów na to, że alkohol traktuje kobiety gorzej.
#12 Snickers: Kup jednego w cenie dwóch
Snickers postanowił sprawdzić uwagę swoich klientów tworząc baner z napisem „Kup jednego Snickersa w cenie dwóch” i tym samym udowodnić, że pod wpływem głodu robimy głupie rzeczy.
#13 TU PIJESZ BEZ SŁOMKI
Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland rozpoczęli wspólną akcję TU PIJESZ BEZ SŁOMKI. Jej celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.
#14 Tomaszów Mazowiecki: The heat is coming
W związku z tegorocznymi upałami podczas lata, Tomaszów Mazowiecki przygotował mrożący krew w żyłach spot, w którym pokazuje, że jest miastem, gdzie nie trzeba bać się upałów.
#15 HISTORY: „Piękny wiek”
23 sierpnia ruszyła kampania „Piękny wiek” telewizji HISTORY z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Do projektu zaproszono siedmiu stulatków z całej Polski, zaś akcja skupiała się na celebrowaniu ważnych momentów z najnowszej historii Polski, pokazanych przez pryzmat życia zwykłych-niezwykłych Polaków.
#16 Aerie: #AerieREAL
Marka bieliźniana Aerie stworzyła kampanię zatytułowaną #AerieREAL, do której zaprosiła 57 „nieidealnych” modelek. Niektóre z nich mają widoczne rozstępy, blizny, znamiona – mimo wszystko, żadne zdjęcie nie zostało wyretuszowane. W kampanii wystąpiły też kobiety, które są niepełnosprawne. Cała akcja została stworzona zgodnie z nurtem #BodyPositive.
#17 Restauracja Different
W maju 2018 roku w Warszawie została otwarta pierwsza restauracja w Polsce, w której znakomite jedzenie nie tylko jest spożywane w całkowitych ciemnościach, ale dodatkowo serwowane jest przez niewidomych kelnerów.
#18 Vilnius: The G-spot of Europe
Wilno postanowiło promować się w Europie w niekonwencjonalny sposób – promocja opiera się na haśle „Vilnius: the G-spot of Europe” („Wilno: Punkt G Europy”) w parze z zabawnym sloganem: „Nobody knows where it is, but when you find it, it’s amazing” („Nikt nie wie, gdzie leży, ale jak go znajdziesz, jest niesamowicie”). Kampanii towarzyszy też dwuznaczny spot.
#19 ProVeg Polska: Wyślij krowy na wakacje
Z okazji światowego dnia mleka roślinnego, który był obchodzony 22 sierpnia, ProVeg Polska wystartowała z kampanią społeczną, w ramach której promowała etyczne, zdrowe i przyjazne środowisku alternatywy dla mleka pochodzenia zwierzęcego.
#20 Greenpeace: Don’t suck the life from our oceans
Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę. Seria szokujących zdjęć stworzonych w ramach akcji miała za zadanie zachęcenie zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw do ponownego przemyślenia wykorzystywania przez nich plastikowych produktów.