>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- W tekście autorstwa Anny Zaborowskiej dowiesz się czym jest „encja” i jak może Ci pomóc budować lepsze teksty, a także sprawniej komunikować się z AI i pisać dobre prompty.
- Najnowsze badania „Bezpieczeństwo urządzeń i logowania” BIK wskazują, że aż co 10 Polak używa jednego hasła do wszystkich swoich urządzeń, aplikacji i kont. Inne dane pokazują, że częstą metodą na przechowywanie haseł w pracy są karteczki samoprzylepne. Z kolei RIFFSEC bada popularność słowa „dupa” jako ochrony kont. Zobacz najciekawsze statystyki związane z bezpieczeństwem w internecie.
- Meta wprowadza udoskonalone narzędzia generatywnej AI dla reklamodawców – możliwość generowania obrazów i tekstów. Pojawią się także dodatkowe opcje i usługi biznesowe napędzające rozwój biznesu na platformach Meta. Jakie? O tym przeczytasz w artykule.
- Jak wydawać AI polecenia, by uzyskać doskonałe rezultaty? Poznaj najlepsze prompty pod SEO! Przeczytaj krótki poradnik od Mateusza Malinowskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Wiesz, po co tak naprawdę tworzone są marki? Odpowiedzi szukaj w tekście Anny Wołoszyn-Kusio.
- W naszej serii #OdKulis przedstawiliśmy kampanię „W skrócie” od Fundacji Edukacji Społecznej. Jak chronić się przed zakażeniem wirusem HIV? Kogo dotyczy ryzyko infekcji? Ilu Polaków jest dziś świadomych zarażenia? To m.in. na te pytania postanowiła odpowiedzieć fundacja. O akcji opowiedziała dr Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, prezes zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.
- W ramach tego samego cyklu, przy okazji miesiąca walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych udało nam się porozmawiać o tym, jak wyglądało tworzenie kampanii „Teraz mnie widzisz?” od Fundacji Avalon. Co okazało się zaskoczeniem, a co największym wyzwaniem? Sprawdź.
- Przedstawiamy kolejną bohaterkę naszego cyklu „Influencer z misją”. Tym razem na pytania odpowiedziała Paulina Ihnatowicz, która opowiada swojej społeczności m.in. o zdrowym odżywianiu.
- – Chcę kształtować rzeczywistość, tworzyć nową wartość oraz wyznaczać strategiczny kierunek rozwoju marki i firmy – na pytania z cyklu „Marketingowa 11″ odpowiedziała Eliza Godzimirska, dyrektorka marketingu w Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
- Firma Nike wypuściła właśnie na rynek must have dla fanów campingu. Nike ISPA Metamorph Poncho to produkt, w którym ponczo łączy się z torbą i namiotem.
- Nokia 3210 to telefon komórkowy, który zdefiniował pokolenie. Teraz, 25 lat po premierze, wyprodukowana przez Human Mobile Devices (HMD) legendarna Nokia powraca w nowych kolorach.
Kampanie warte uwagi
- mBank S.A. rozpoczął kampanię regionalną na platformie muzycznej Spotify. W komunikacji wykorzystano język śląski.
- Sounds Right to inicjatywa zapoczątkowana przez Muzeum ONZ, w ramach której podjęto współpracę z platformą Spotify. W ten sposób powstała playlista „Feat. NATURE”, na której znajdziesz największe międzynarodowe przeboje w specjalnych remiksach z odgłosami natury.
- Z okazji Światowego Dnia Walki z Anoreksją (6 maja) wystartowała kampania pt. „Dieta (Nie)Życia”, w ramach której stworzono m.in. 12-odcinkowy podcast dotyczący budowania świadomości społecznej na temat tej choroby.
- Wykonanie jednego prostego zdjęcia z wykorzystaniem lampy błyskowej może uratować życie dzieci. Agencja MullenLowe SSP3 Meksyk w kampanii „Flash Test” wzmacnia świadomość na temat „siatkówczaka”, czyli najczęściej wykrywanego raka u dzieci poniżej piątego roku życia.
- Fundacja Malachite Minds we współpracy z amerykańską fundacją Matter of Trust rozwija projekt HairChange. W ramach akcji zachęca do przesyłania włosów i sierści czworonogów, z których powstaną maty czyszczące Bałtyk.
- Decathlon znalazł sposób, by pomóc w codzienności niepełnosprawnych pupili. Marka stworzyła PEThletes, czyli protezę ułatwiającą poruszanie się psom, które utraciły ruch tylnych łap. Proteza jest wykonana z butelek PET.
- Ruszyła wystawa mająca przybliżyć miłośnikom sztuki malarstwo utracone podczas II wojny światowej. W przestrzeni miejskiej Gdańska i Gdyni pojawiły się murale przypominające ogłoszenia nt. zaginionych obrazów. Mowa m.in. o „Akcie kobiecym” oraz „Ogierze arabskim”.
- Ruszyła „świeża” kampania ALDI Polska, zachęcająca do tego, aby sięgać po owoce w swojej diecie. Mieszkańcy Katowic, Chorzowa, Bytomia i Sosnowca od maja, podczas oczekiwania na autobus, czują zapach truskawek.
- W marcu br. Vegeta pojawiła się na półkach chorwackich sklepów w opakowaniach zwracających uwagę na równy podział domowych zadań. Dziś firma Podravka przyznaje, że akcja pt. „Czy trudno jest Ci przełknąć równy podział obowiązków domowych?” nie tylko zwiększyła świadomość na ten temat, ale też przyniosła widoczne zyski.
Raporty, podcasty, wydarzenia
- IAB publikuje wyniki najnowszego, corocznego raportu AdEx, według którego 2023 roku rynek reklamowy online utrzymał dwucyfrowe tempo rozwojowe. Dzięki czemu wartość całego segmentu wyniosła 7,8 mld zł. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski można wyciągnąć z tej publikacji IAB.
- Które narodowości są najbogatsze? Gdzie zamieszkać, żeby móc cieszyć się stabilnością finansową i bez obawy o przyszłość móc spełniać marzenia? Na te pytania odpowiada Wskaźnik Bogactwa Narodów 2024, który został opublikowany przez Warsaw Enterprise Institute. Wniosek? Pandemia negatywnie wpłynęła na stan posiadania wielu z nas.
- Gość Oskara Lipińskiego, Łukasz Wichłacz, to prawdziwy praktyk i duża inspiracja. Biznes rozpoczął od garażu i palety włoskiej kawy w 2013 roku, a dziś jego firma, Coffeedesk, zatrudnia 160 osób i osiąga 100 mln przychodu rocznie. Jak mu się to udało? Jakie zasady wyznaje i jak prowadzi ogólnopolski biznes zdalnie, z Kołobrzegu? Tego dowiesz się z podcastu.
- W kolejnym odcinku Kanału Strategicznego Wojtek Walczak i Tomek Domański rozmawiają z Kamilą Cichocką, dyrektorką marketingu firmy Microsoft o tym, jakie zmiany przeszła ta międzynarodowa korporacja na przestrzeni ostatnich lat.
- Do 15 maja można przesyłać zgłoszenia w ramach Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie, a łączna pula nagród wynosi ponad 30 000 zł. W jury konkursu zasiądzie m.in. Marcin Małecki, redaktor naczelny Nowego Marketingu. Zgłoś się już dziś!
- W dniach 15-18 maja odbędzie się konferencja SEO Vibes Poland.W tym roku wystąpi na niej ponad 25 czołowych ekspertów z całego świata, m.in. Fery Kaszoni, Liraz Postan, Mads Singers czy Christopher Hofman Laursen. Podczas wykładów, warsztatów i mastermindów prelegenci zaprezentują najświeższe trendy w digital marketingu, które będą przydatne zarówno dla dyrektorów marketingu, właścicieli firm, jak i specjalistów SEO i content marketerów.
Więcej ciekawych raportów, podcastów i wydarzeń wartych uwagi znajdziesz w #PolecajkachNM.
PS #PrzeglądTygodnia [20-26.04.2024]: wybory Miss AI, Vtuber Pepsi, mural mierzący natężenie hałasu
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 20 a 26 kwietnia 2024 roku.
PS2 Suszonki miesiąca: top 21 kreacji kwietnia 2024 [PRZEGLĄD]
Przez cały miesiąc mogliście obserwować ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dziś dla przypomnienia i nutki inspiracji przygotowaliśmy przegląd najlepszych suszonek, które obiegły internet w kwietniu 2024 roku.