Suszonki miesiąca: top 30 kreacji maja 2019

Suszonki miesiąca: top 30 kreacji maja 2019
Codziennie przedstawiamy ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dla przypomnienia i nutki inspiracji przygotowaliśmy przegląd najpopularniejszych kreacji, które obiegły internet w maju br.
O autorze
4 min czytania 2019-06-04

#1 Pływający kosz do zbierania odpadów w Gdańsku

Opracowany w Australii Seabin, czyli pływający kosz, który zbiera śmieci i olejowy osad z powierzchni wody, od połowy maja br. pracuje w gdańskiej marinie. W ten sposób miasto chce walczyć z plagą plastiku w Bałtyku.

#2 Reakcje marek na narodziny royal baby

6 maja br. na świat przyszło pierwsze dziecko księcia Harry’ego i księżnej Meghan. Jak można było się spodziewać, wydarzenie to nie zostało przeoczone przez marki na całym świecie – tutaj znajdziecie najciekawsze kreacje marek w odpowiedzi na narodziny royal baby.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 IKEA: Lagom

Brytyjski oddział marki IKEA stworzył całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chce zachęcić swoich klientów do upcyklingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#4 Opakowania z liści bananowca w Tajlandii

Tajlandzki supermarket Rimping oferuje swoim klientom produkty zapakowane w liście bananowca. W ten sposób firma chce ograniczyć wykorzystywanie plastiku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#5 Skyn: Baby Blocker

Producent prezerwatyw Skyn stworzył darmową wtyczkę do przeglądarki Chrome, która blokuje widok zdjęć dzieci na Facebooku – zamiast tego pojawią się fotografie jedzenia lub luksusowych aut.

#6 IKEA: Wnętrza z „Przyjaciół”, „Simpsonów” i „Stranger Things”

W ramach kampanii zatytułowanej „Real Life” oddział marki IKEA w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odtworzył słynne wnętrza z kultowych już seriali – „Przyjaciół’, „Simpsonów” oraz „Stranger Things” wyłącznie przy użyciu mebli dostępnych w ofercie brandu.

#7 BMW zaczepia markę Mercedes-Benz

W związku z przejściem Dietera Zetsche, wieloletniego prezesa marki Mercedes-Benz, na emeryturę, BMW przygotowało specjalny spot na jego cześć, w którym jednocześnie sugeruje, że od teraz może już spokojnie jeździć autem BMW i8.

#8 Animalife: Karma

W spocie portugalskiej organizacji Animalife, walczącej z porzucaniem zwierząt domowych, pies należący do straży lotniskowej cały czas szczeka i nie pozwala wejść pewnemu pasażerowi na pokład samolotu. Dlaczego? Powód jest zaskakujący.

#9 Sztuka dla niewidomych

Francuski artysta Regis Kern stworzył wydruki 3D przedstawiające reprodukcje słynnych obrazów największych mistrzów malarstwa, po to, by osoby niewidome mogły je poznać.

#10 Burger King: Clown-Free Party

Burger King znany jest ze swoich ciekawych kampanii, w tym z wielu tych, wymierzonych przeciwko swojemu największemu rywalowi – sieci McDonald’s. Tym razem marka ponownie postanowiła zażartować ze swojego konkurenta tworząc kampanię, która porusza kwestię strachu przed klaunami.

#11 Lacoste: Save Our Species

„Save Our Species” to nazwa kampanii marki Lacoste, która w tym roku ma swoją drugą odsłonę. W jej ramach brand zmienia swoje charakterystyczne logo przedstawiające krokodyla na wymierające gatunki zwierząt – m.in. wieloryba, rysia iberyjskiego oraz żabę.

#12 Scena z plastiku na Glastonbury

W ramach akcji organizacji Keep Britain Tidy na brytyjskich plażach i parkach odbyło się wielkie sprzątanie śmieci – te plastikowe odpady zostaną następnie wykorzystane do stworzenia sceny, która pojawi się na tegorocznym festiwalu Glastonbury.

#13 Coca-Cola: Recyklomaty

W ramach globalnej akcji #NeverSettle Coca-Cola we współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia ufunduje miastu 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań szklanych, plastikowych i aluminiowych.

#14 RoślinnieJemy: Bez spiny jem rośliny

Twórcy kampanii RoślinnieJemy stworzyli akcję „Bez spiny jem rośliny”, która ma pomóc konsumentom w znajdowaniu w największych sieciach handlowych ciekawych i łatwych do przyrządzenia roślinnych produktów.

#15 Podlaskie Travel: Podlaski Ekosystem Biznesowy

ŻUber, Kar-Touch ID, Tree-fi – Podlaskie Travel ruszyło z nowym cyklem, zatytułowanym „Podlaski Ekosystem Biznesowy”. Przewrotna komunikacja w mediach społecznościowych budziła emocje i angażowała tysiące internautów.

#16 Władze Warszawy zakazują plastiku

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski wydał rozporządzenie, w którym zakazał używania plastikowych jednorazówek w stołecznym ratuszu, urzędach dzielnicowych i wszystkich jednostkach organizacyjnych miasta.

#17 Netflix: Specjalistka ds. manipulacji

Oferta pracy jakich tysiące na serwisie Pracuj.pl? Nie tym razem. Poszukiwana jest osoba na stanowisko specjalistki ds. manipulacji. Brzmi intrygująco? Okazuje się, że to kolejna kampania Netflixa, streamingowego giganta, który promuje swój najnowszy serial z udziałem nagrodzonej Oscarem Renée Zellweger.

#18 Calvin Klein: I Speak My Truth in #MyCalvins

Najnowsza kampania marki Calvin Klein „I Speak My Truth in #MyCalvins” spotkała się z ogromną falą krytyki ze strony społeczności LGBT m.in. za tzw. queerbaiting, czyli celowe wykorzystywanie sympatii mniejszości seksualnych do zwiększenia oglądalności danej produkcji.

#19 Uber wprowadza tryb ciszy

Uber aktualnie pracuje nad wprowadzeniem nowej funkcji, która wpłynęłaby na komfort przejazdu – już niebawem użytkownicy amerykańskiej wersji aplikacji będą mieli możliwość wybrania tzw. trybu ciszy, który będzie oznaczał „zero rozmów” podczas przejazdu.

#20 Na Filipinach trzeba posadzić drzewo, by ukończyć szkołę

Władze Filipin wpadły na nietypowy pomysł, by walczyć z wylesieniem państwa i jednocześnie zaangażować młodych ludzi w działanie na korzyść naszego środowiska – teraz, aby otrzymać dyplom za ukończenie szkoły, każdy absolwent podstawówki, szkoły średniej oraz studiów będzie musiał posadzić 10 drzew.

#21 Burger King: Happy Meal na każdy nastrój

Burger King nawiązał współpracę z organizacją Mental Health America i stworzył serię zestawów odpowiadających naszym nastrojom i nawiązujących do mcdonaldowych „Happy Mealów”.

#22 McDonald’s: McHive

Wiele szwedzkich restauracji sieci McDonald’s stworzyło na swoich dachach ule, by ratować populację pszczół. Agencja Nord DDB postanowiła dołączyć się do akcji, tworząc ul, który wygląda jak miniaturowa wersja lokalu marki.

#23 Czesne za plastikowe odpady w Indiach

Założyciele Fundacji Akshar, której celem jest eliminacja ubóstwa poprzez wysokiej jakości edukację, stworzyli nietypową szkołę Akshar Forum – by umożliwić uczęszczanie do niej dzieciom i młodzieży z najbiedniejszych rejonów w Indiach, za czesne płaci się plastikowymi odpadami.

#24 Kampania Gucci Beauty

Najnowsza kampania szminek marki Gucci różni się od tych, które dotychczas widzieliśmy – zamiast perfekcyjnego uśmiechu produkty beauty reklamuje niedoskonały zgryz piosenkarki i artystki Dani Miller.

#25 Gra Pokémon Sleep

Twórcy Pokémon Go stworzyli nową grę, w której rozrywka będzie prowadzona w trakcie snu – nagrody zdobywa się m.in. za czas spędzony na spaniu.

 

#26 Lacoste: Life is a Beautiful Sport

W ramach kampanii „Crocodile Inside” marka Lacoste stworzyła poruszający spot, który przedstawia burzliwą kłótnie dwojga zakochanych i jej następstwa. Reklamę podsumowuje hasło „Life is a Beautiful Sport”.

#27 Burger King: The Traffic Jam Whooper

W ramach akcji „The Traffic Jam Whopper” Burger King ogłosił, że będzie dostarczać posiłki kierowcom stojącym w korkach, wprost do ich samochodów – zamówienia rozwozić będą dostawcy na skuterach.

#28 Worki treningowe w Nowym Jorku

W Nowym Jorku w dzielnicach Soho, Chelsea i Washington Square Park pojawiły się żółte worki treningowe z napisem „Public Punching Bag”. Każdy mieszkaniec miasta mógł więc skorzystać z nich do wyładowania swojego stresu oraz frustracji.

#29 #OdKulis: Akcja IKEA Gdańsk „Szafa DOBRA”

W marcu br. IKEA dała drugie życie ubraniom, których już nie potrzebujemy – dzięki akcji „Szafa DOBRA” udało się zebrać 8 ton odzieży, którą następnie przekazano potrzebującym. Przestawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja inicjatywy.

#30 Autonomiczne sklepy Take&GO

Firma technologiczna Surge Cloud ma w planach uruchomienie 21 autonomicznych sklepów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Pierwszy pojawi się w Poznaniu już w czerwcu br.