Burger King: „70 years later the fire’s still burning”
70. rocznica powstania sieci restauracji fast food Burger King zainspirowała zespół marketingowy do stworzenia kampanii pokazującej, że płomień miłości może płonąć równie mocno bez względu na wiek. W materiałach widzimy zakochaną parę seniorów w trakcie miłosnych uniesień. Sytuacjom towarzyszy jedzenie z Burger Kinga.
Zobacz również
SEXEDPL: „Mówiłem jej, że ma przestać”
Kampania edukacyjna, która dotyczy przemocy wobec mężczyzn to kwietniowa propozycja fundacji SEXEDPL. „Mówiłem jej, że ma przestać”. Dzięki spotom fundacja promuje Antyprzemocową Linię Pomocy (720 720 020).
Schronisko na Paluchu: „Niewidzialne psy”
Czy psy z czarną sierścią są rzadziej wybierane do adopcji? Okazuje się, że tak! Schronisko na Paluchu w kwietniu ruszyło z akcją „Niewidzialne psy”, prezentującą czarne czworonogi w całkiem nowym świetle. Cel? Przekonanie przyszłych właścicieli, że czarne merdające ogonki też zasługują na miłość i są piękne!
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Audika: mural, który mierzy natężenie hałasu
Firma Audika postanowiła unaocznić problem związany z nadmiernym poziomem hałasu i stworzyła mural w centrum Warszawy. Poza wizerunkiem słowika i hasłem „W hałasie nie usłyszysz śpiewu słowika”, instalacja zawiera również specjalny czujnik, dzięki któremu każdy przechodzień może sprawdzić, w jak dużym hałasie żyje na co dzień. Akcja ma związek z Międzynarodowym Dniem Świadomości Zagrożenia Hałasem.
L’Oréal : „Worth It Resume”
Marka kosmetyczna w kampanii na LinkedInie pokazuje, że kluczowym elementem udanej kariery są niepowodzenia. W akcję „Worth It Resume” zaangażowały się aktorki i liderki biznesowe, m.in. Eva Longoria, Andie MacDowell, Helen Mirren, Jane Fonda, Aja Naomi King, Kate Winslet. Jej celem jest głośne mówienie o znaczeniu porażek i ich pozytywnym wpływie na rozwój.
Dove: „The Code”
Oto koleiny krok w stronę naturalności. Marka Dove w kwietniowej kampanii ogłosiła, że nie wykorzysta AI do przedstawiania kobiet w swoich reklamach. To ważna i potrzebna deklaracja, której towarzyszyła akcja zatytułowana „The Code”.
Heineken® i Bodega: „The Boring Phone”
Co zrobić, aby przypomnieć społeczeństwu o tym, jak ważne jest budowanie więzi międzyludzkich? Pozbawić ich dostępu do aplikacji mobilnych i internetu! Na taki pomysł wpadły marki Heineken® i Bodega, które wspólnie promują The Boring Phone, czyli nudny telefon wyposażony jedynie w podstawowe funkcje.
Fundacja OddBalls: „To znak, żebyś sprawdził twoje jądra”
Co się dzieje, gdy na Moście Westminsterskim pojawiają się cienie w charakterystycznym kształcie męskich narządów płciowych? To znak, że fundacja OddBalls zachęca do regularnych badań jąder! Właśnie ten niecodzienny widok mogli w kwietniu podziwiać Brytyjczycy. Nie zabrakło też banerów i znaków. Cel jest prosty: uświadomienie, kogo się da, na temat Miesiąca Świadomości Raka Jąder.
„Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo
W związku z, przypadającym w maju, miesiącu walki z dyskryminacją osób z niepełnosprawnością, wiele firm i organizacji już w końcówce kwietnia zdecydowało się na rozpoczęcie działań w tym zakresie. Tak powstała kampania „Osoba z_”, zwracająca uwagę na wykluczenie OzN m.in. z przestrzeni online. Akcji towarzyszy m.in. premiera spektaklu pt. „Łabędzie”.
x-kom: Michał Sikorski twarzą kampanii promującej prezenty komunijne
Sieć sklepów z elektroniką zaprosiła do współpracy Michała Sikorskiego, aktora znanego m.in. z roli ojca Jakuba w netflixowym hicie „1670″. Artysta wystąpił w akcji promującej produkty z x-kom jako idealne wybory na prezenty z okazji pierwszej komunii świętej. Efekt? Jest z przymrużeniem oka, na wesoło i, co najważniejsze: charakterystycznie.
SEXEDPL: „Młodym już dziękujemy”
Michał Żebrowski wziął udział w profrekwencyjnej kampanii fundacji SEXEDPL. Wszystko w związku z kwietniowymi wyborami samorządowymi. O tym, jak ważna jest rola młodych obywateli w wybieraniu władz miast i wsi opowiada m.in. klip pt. „Młodym już dziękujemy”, który można oglądać w sieci.
The Solar Priceboard: tablica, która zasila energią słoneczną pakistańskie sklepy z lodami
Firma Unilever wprowadziła do użytku specjalną tablicę, która dzięki energii pochodzącej z promieni słonecznych zasila… sklepy z lodami w Pakistanie. To ekologiczne rozwiązanie nie tylko pomaga naturze, ale przede wszystkim chroni pakistańskich sprzedawców przed starami wynikającymi z częstych przerw w dostawie prądu na terenie Pakistanu
Agencja Fire Comunicação e Marketing: „50k Flowers”
„To nie są przeprosiny. To wołanie o pomoc”, takim hasłem o problemie przemocy wobec kobiet w Brazylii głośno mówi tamtejsza Agencja Fire Comunicação e Marketing. Tak powstała akcja „50k Flowers”, w której każdy z 50 tys. kwiatów symbolizuje jedną kobietę doświadczającej przemocy każdego dnia.
Nestlé: „Niezapomniane przepisy”
Jak pomóc chorym na Alzheimera odzyskać wspomnienia? Badania pokazują, że kluczowe znaczenie mają w tym przypadku… rozmowa z bliskimi i wspólne posiłki. „Niezapomniane przepisy” to akcja mająca o tym przypominać, a przy okazji promować przepisy, które osoby starsze znają z dzieciństwa.
Fundacja Zdrowego Postępu: „Alicja w krainie mam”
To konto na Instagramie śledzi już ponad 3,5 tys. osób i chociaż mogłoby się wydawać, że to kolejny profil mówiący o macierzyństwie, to prawda jest nieco inna. „Alicja w krainie mam” mam powstała, aby promować kwestie związane ze zjawiskiem depresji okołoporodowej, a cały profil prowadzi… chatbot.
Coca-Cola: „Recycle Me”
Co można zrobić, aby chronić naturę wokół nas? Na przykład zgniatać i segregować śmieci! To łatwe, a efekty tych działań są naprawdę pozytywne. Właśnie o roli recyclingu przypomina Coca Cola w kwietniowej akcji „Recycle Me”. Na plakatach i billboardach m.in. w Nowym Jorku można podziwiać zgniecione logo marki.
Heinz: różowy sos Barbiecue
Z okazji trwających właśnie obchodów 65. rocznicy stworzenia lalki Barbie, marka sosów i przetworów Heinz połączyłą siły z Mattel i stworzyła różowy sos BBQ. A w zasadzie Barbiecue, bo tak właśnie nazywa się ten wyjątkowy produkt dla miłośników grilla i Barbie.
Pedigree: orkiestra z ogonem
Marka karm i przysmaków dla psów Pedigree wpadła na pomysł rodem z bajek i postanowiła stworzyć… orkiestrę dyrygowaną przez psi ogon. A dokładnie rzecz biorąc: psie ogonki, bo zwierzaki w rolach dyrygentów zmieniały się regularnie. Tak powstały kompozycje zatytułowane m.in. „Symfonia Arii no. 2: Zapach grilla, zabawka w kształcie brokuła, psie smaczki Pedigree”, w których muzycy Polskiej Orkiestry Radiowej grali tak, jak… pokazywała im psia kita.
Puma i FENTY: sneakersy Creeper Phatty Earth Tone Kultowe
Z okazji przypadającego 22 kwietnia marki Puma i FENTY zaprezentowały nowy model butów Creeper. Obuwie jest promowane w ramach kampanii, która odwołuje się do bliskości natury i sztuki kamuflażu. Efekt? Zdjęcia, na których możemy oglądać modeli „wkomponowanych” w środowisko naturalne.
Carrefour: koszyki–niespodzianki
12 kwietnia w 20 wybranych sklepach sieci Carrefour w całej Polsce pojawiły się koszyki–niespodzianki wypełnione towarami typu non-food. Wartość każdego zaczynała się od 600 zł, a cena takiego koszyka wynosiła jedynie 150 zł. Haczyk? Kupujący mogli zapoznać się z jego zawartością dopiero po dokonaniu zakupu. Akcja ma być organizowana cyklicznie.
Prada: Scarlett Johansson i Jonathan Glazer w reklamie torby Galleria
Jeśli promować najnowszy model torebki sygnowany przez Pradę, to tylko z topowymi artystami z Hollywood. W reklamie opublikowanej w sieci w kwietniu br. możemy więc podziwiać Scarlett Johansson, która wystąpiła w materiale wyreżyserowanym przez Jonathana Glazera. Efekt? Jest magicznie, nastrojowo i uczuciowo, a wszystko częściowo utrzymane w czerni i bieli. Z klasą, jak na Pradę przystało.
PS Suszonki miesiąca: top 20 kreacji kwietnia 2021
PS2 NMInsights: Kantar Creative Effectiveness Awards 2024. Konsumenci wybrali najlepsze reklamy na świecie