Suszonki miesiąca: top 30 kreacji grudnia 2018

Suszonki miesiąca: top 30 kreacji grudnia 2018
Codziennie przedstawiamy ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dla przypomnienia i nutki inspiracji, przygotowaliśmy przegląd najpopularniejszych kreacji, które obiegły Internet w grudniu.
O autorze
5 min czytania 2019-01-03

#1 Eksperyment Payless

Ile prawdy jest w tym, że to, co jest droższe jest automatycznie lepsze? Sprawdził to sklep obuwniczy Payless, który w ramach eksperymentu przeobraził się w luksusowy butik.

#2 IKEA: Rekin

Rekin jadący samochodem, trzymający w ręku piwo lub czytający gazetę – w 2018 roku pluszak IKEA podbijał serca internautów i media społecznościowe.

#3 Harry Potter i Dior

Harry Potter w designerskim fraku, Minerwa McGonagall w t-shircie z napisem „We should all be feminists” – na profilu Gryffindior na Instagramie cały Hogwart chodzi w ubraniach od Diora.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#4 IKEA: Czy my się znamy?

Jaka jest najnowsza funkcja Instagrama? A jak się poznali twoi rodzice? Jakie studia skończyła twoja babcia? IKEA w kampanii świątecznej przygotowanej na rynek hiszpański zaprasza nas do gry, podczas której zadawane są pytania. Jej zasady są proste: kto odpowie dobrze – zostaje, kto źle – musi odejść od stołu. Okazuje się, że lepiej znamy nowinki ze świata celebrytów i social mediów niż szczegóły życia swojej najbliższej rodziny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#5 Youtuber Casey Neistat w Warszawie

Amerykański vloger Casey Neistat przyleciał do Warszawy na zaproszenie Polskiej Fundacji Narodowej w ramach projektu „100×100” w stulecie odzyskania przez Polskę Niepodległości. Na jego profilu na YouTubie pojawiła się relacja z tej wizyty.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#6 Volvo: Wypożyczalnia choinek

W grudniu 2018 roku Volvo ruszyło z wyjątkową akcją – u wybranych dealerów marki można wypożyczyć żywą choinkę. Drzewka następnie po Świętach trafią do szkółki leśnej gdzie zostaną ponownie zasadzone i mogą trafić do naszego domu już za rok.

#7 Costa Coffee: Płatność kubkiem wielokrotnego użytku

Pod koniec 2018 roku Costa Coffee UK wprowadziła do swoich kawiarni nowe rozwiązanie – płatność za kawę kubkami wielokrotnego użytku. W ten sposób marka chce walczyć z zanieczyszczeniem środowiska.

#8 Bank BGŻ BNP Paribas: Pomaganie jest fajne! 

Bank BGŻ BNP Paribas został partnerem strategicznym projektu Szlachetna Paczka. Przy tej okazji Bank przygotował kampanię promującą ideę radości płynącej z pomagania w codziennym życiu z udziałem wolontariuszy i beneficjentów Szlachetnej Paczki – Pomaganie jest fajne! Za każdą płatność wykonaną kartą, Bank przekaże 1 grosz na rzecz Szlachetnej Paczki, a w przypadku płatności wykonywanych za pomocą aplikacji mobilnej będą to 2 grosze. Osią działań projektu jest 3 minutowe wideo, współczesną aranżację utworu Ewy Bem pt.: „Podaruj mi trochę słońca” zaaranżował Smolik, a piosenkę w nowym brzmieniu zaśpiewała Natalia Przybysz. 

#9 Ministerstwo Zdrowia: Nie serwuj sobie choroby!

Co trzeci dorosły i co piąte dziecko w Polsce ma nadwagę lub jest otyłe. Utrwalają się też złe nawyki żywieniowe, które później bardzo trudno zmienić. Celem kampanii „Nie serwuj sobie choroby” jest skłonienie Polaków do refleksji i zmian nawyków żywieniowych.

#10 Google: Home Alone Again

Kevin McCallister znowu został sam w domu! Ma 26 lat i dalej musi chronić dom przed parą włamywaczy, lecz teraz pomaga mu w tym asystent Google.

#11 IKEA na Pyszne.pl

W grudniu 2018 roku IKEA nawiązała współpracę z firmą Pyszne.pl, w związku z czym dania z restauracji marki, takie jak popularne klopsiki czy torcik Daim, można zamówić z dostawą do domu. 

#12 Śnieżna kula McDonald’s na Placu Zamkowym w Lublinie

McDonald’s zaprosił mieszkańców Lublina do poszukiwania lepszej strony zimy. W grudniu 2018 roku na Placu Zamkowym pojawiła się niezwykła instalacja – przezroczysta kula z restauracją McDonald’s w śnieżnej scenerii.

#13 Fundacja na rzecz zwierząt Przytul Psa: Mafia dla Psa

Znani aktorzy w więzieniu. Mafia dla Psa powraca z akcją charytatywną. Zbiera pieniądze na siano, aby ogrzać zwierzęta w schroniskach. Udział w akcji wzięli aktorzy: Piotr Cyrwus, Michał Czernecki, Marcin Sztabiński, Bartłomiej Firlet, Bartłomiej Kotschedoff, Wojciech Sadzik oraz Piotr Pacak.

#14 Erste Group: #believeinyourself

Świąteczna kampania Erste Group pokazuje, że nawet drobne gesty mogą diametralnie odmienić czyjeś życie.

#15 Netflix: promocja stand-upu Ellen DeGeneres

W spocie promującym stand-up Ellen DeGeneres, Netflix wykorzystał wątek wizualizacji, odnosząc się tym samym do filmu Łukasza Jakóbiaka, który zwizualizował sobie występ u słynnej komiczki.

#16 Green Caffe Nero: Z własnym kubkiem

W grudniu 2018 roku Green Caffe Nero dołączyło do akcji Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste „Z własnym kubkiem”. Każda osoba, która przyjdzie do lokalu z kubkiem wielokrotnego użytku otrzyma w prezencie kawę za 5 złotych.

#17 Ford: Wyciszona buda dla psów

Wiele psów bardzo źle znosi noc sylwestrową. Głośne fajerwerki wywołują u nich panikę i ataki lęku. Aby zapobiec cierpieniu zwierząt, amerykański producent samochodów stworzył dla nich specjalną budę, do której została wykorzystana technologia wyciszająca hałas.

#18 MediaMarkt: Tytus, Romek i A’Tomek na wagonach warszawskiego metra

W mikołajki 2018 roku, na pierwszej linii metra rozpoczął kursowanie specjalny pociąg świąteczny MediaMarkt. Projekt jest jednym z elementów zeszłorocznej dekoracji świątecznej, przygotowanej przez warszawskie metro i miasto st. Warszawa. Na wagonach, oprócz motywów świątecznych, znaleźli się bohaterowie kampanii MediaMarkt, czyli Tytus, Romek i A’Tomek.

#19 PKN Orlen upamiętnia marki retro

W grudniu 2018 roku PKN Orlen uruchomił stacje paliw pod szyldem CPN i Petrochemia Płock – na warszawskiej Pradze i w Bodzanowie koło Płocka. W ten sposób, w 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów, koncern promuje swoje dziedzictwo i przypomina jedne z najpopularniejszych polskich marek.

#20 Compassion Polska: przeRYBAne

W środę 19 grudnia w Warszawie można było spotkać dużego pluszowego karpia, który m.in. spacerował po głównych ulicach miasta oraz jeździł tramwajem. Karp jest maskotką nowej kampanii „przeRYBAne” organizacji Compassion Polska, która ma na celu zmianę naszego postrzegania tych podwodnych zwierząt.

#21 Reserved: Curated by British Vogue

Kolekcja sylwestrowa Reserved, stworzona we współpracy ze stylistami brytyjskiego Vogue’a od 6 grudnia jest dostępna w wybranych salonach Reserved na całym świecie i online na reserved.com. Linia oddaje klimat słynnego nowojorskiego klubu nocnego Studio 54 i utrzymana jest w stylu glamour lat 70.

#22 Spotify: #2018Wrapped

W grudniu 2018 roku Spotify zaprezentował swoją coroczną kampanię Wrapped, podsumowującą mijający rok, w której przedstawia najdziwniejsze muzyczne nawyki swoich użytkowników.

#23 Greenpeace: The Handmade Gift

Na pierwszy rzut oka spot Greenpeace wygląda jak kolejna świąteczna reklama. Dopiero na końcu wychodzi na jaw, jaki problem tak naprawdę poruszał film – zanieczyszczonego powietrza.

#24 Pomnik serka homogenizowanego w Radomiu

Znany na polskim rynku od 45 lat serek homogenizowany z krówką – symbol Radomia, doczekał się własnej rzeźby w przestrzeni miejskiej.

#25 x-kom: Przekaz podprogowy

Mikołaj nie zawsze trafia w dziesiątkę z wyborem prezentu.  Najprostszym rozwiązaniem byłoby napisanie listu do naszego Mikołaja, ale z różnych przyczyn nie wszyscy mamy śmiałość, aby wprost zasugerować bliskim co chcielibyśmy pod choinką znaleźć. Na Święta 2018 roku x-kom proponował wykorzystanie „przekazu podprogowego”, aby dostać idealny podarunek.

#26 PFN: Jean Reno o Bożym Narodzeniu

Dzielenie się opłatkiem, 12 potraw, miejsce dla niespodziewanego gościa przy wigilijnym stole i Kolędnicy – znany francuski aktor Jean Reno w spocie Polskiej Fundacji Narodowej wcielił się w postać dziadka, który opowiada wnuczce o polskich tradycjach świątecznych.

#27 Filip Chajzer zmobilizował sieci handlowe do pomocy Powstańcom

W swoim wpisie na Facebooku, Filip Chajzer zaapelował do takich sieci jak Żabka czy Auchan, by pomogły Muzeum Powstania Warszawskiego w zorganizowaniu świątecznych paczek dla Powstańców. Odzew firm był natychmiastowy.

#28 Clear Channel: Billboardy wskazujące drogę bezdomnym do najbliższych schronisk

W Sztokholmie pojawiły się 53 billboardy, które wskazują bezdomnym drogę do najbliższych schronisk w momencie, gdy temperatura sięgnie do minus siedmiu stopni.

#29 Wielka Brytania zakazuje seksistowskie reklamy

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority wydała oświadczenie, w którym zakazała publikacji seksistowskich reklam. Wielka Brytania przyjęła też nowe regulacje, które mają skuteczniej chronić dzieci przed zbyt łatwym dostępem do pornografii.

#30 Casa Cubeddu Ristorante da Domenico: Odłóż smartfon do pudełka

Casa Cubeddu Ristorante da Domenico w swoim lokalu umieściła specjalne skrzynki, do których klienci mogą odkładać smartfony. Rozwiązanie to przynosi nie tylko korzyści towarzyskie i zdrowotne, ale również ekonomiczne, bowiem na każdego klienta czeka 10% rabatu.