Mattel: Ewa Swoboda z własną lalką i tytułem Barbie Role Model
Firma Mattel, właściciel marki Barbie, uhonorowała dziewięć sportsmenek z całego świata tytułem Barbie Role Model i unikatowymi lalkami wzorowanymi na ich wizerunku. Wśród wyróżnionych kobiet znalazła się czołowa polska sprinterka – Ewa Swoboda.
Zobacz również
Decathlon: PEThletes, czyli proteza dla niepełnosprawnych psów
Decathlon znalazł sposób, by pomóc w codzienności niepełnosprawnych pupili. Marka stworzyła PEThletes, czyli protezę ułatwiającą poruszanie się psom, które utraciły ruch tylnych łap. Proteza jest wykonana z butelek PET.
Fundacja Zwolnieni z Teorii: „Otwarci na zmianę”
Fundacja Zwolnieni z Teorii rozpoczęła kampanię społeczną „Otwarci na zmianę”, w której zachęca do dyskusji na temat przyszłości polskiej szkoły. W ramach akcji, do matury z języka polskiego przystąpił Prymus – model AI zasilony wiedzą z podstawy programowej. Rozwiązał egzamin w pół godziny.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich: „Co za różnica?”
Wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Działania mają na celu walkę z samotnością wśród seniorów.
Zalando i Katarzyna Nosowska: „Najlepiej Ci w byciu sobą”
Ambasadorką akcji została artystka i piosenkarka Katarzyna Nosowska, która zachęca do celebrowania autentyczności poprzez modę. Kampania Zalando przekonuje, że warto odpuścić rzeczy, które nam nie pasują i wybrać tego, co dla nas naprawdę ważne.
Fundacja Veritas i dr Joanna Wojsiat: „Jak ruchem zmieniać umysł”
Dlaczego ruch jest tak ważny dla naszego samopoczucia? Jakie korzyści płyną z aktywności fizycznej uprawianej regularnie? Czy warto cofnąć się „do korzeni”, aby w ten sposób odnaleźć równowagę psychiczną? M.in. na te pytania odpowiada dokument pt. „Jak ruchem zmieniać umysł” bezpłatnie dostępny na YouTubie.
Nowa strategia marki Poznań – opinie na temat logo
15 maja br. zaprezentowano nową strategię komunikacji marki Poznań. W redakcji NowegoMarketingu zapytaliśmy, co sądzą o niej eksperci i przedstawiciele miasta. Opiniami podzieliło się pięcioro rozmówców.
Apple: „Crush!”
Marka Apple w spocie „Crush!” zaprezentowała nowego iPad’a Pro. Kampania wzbudziła jednak wiele kontrowersji. Przekonaj się, dlaczego i sprawdź, czy Ciebie też poruszy reklama technologicznego giganta.
ALDI: „Śląskie pachnie truskawkami”
„Świeża” kampania ALDI zachęca do tego, aby sięgać po owoce w swojej diecie. Mieszkańcy Katowic, Chorzowa, Bytomia i Sosnowca od maja podczas oczekiwania na autobus, czują zapach truskawek. Na przystankach zostały zamontowane specjalne urządzenia aromatyzujące, które pozwolą na utrzymanie zapachu nawet do 2 miesięcy. Ale to nie wszystko! Istotna jest również oprawa graficzna, z Farmerem ALDIKIEM w roli głównej.
The Ordinary rezygnuje ze współpracy z celebrytami
Marka kosmetyczna The Ordinary chce, by jej komunikacja była prosta i opierała się na nauce. W związku z tym rezygnuje ze współpracy z celebrytami w kampaniach reklamowych.
Fundacja Głód(nie)Nażarty i PsychoMedic: „Dieta (Nie)Życia”
Z okazji Światowego Dnia Walki z Anoreksją (6 maja) wystartowała kampania pt. „Dieta (Nie)Życia”, w ramach której stworzono m.in. 12-odcinkowy podcast dotyczący budowania świadomości społecznej na temat tej choroby.
The Or i fundacja CALM: kartki bez stereotypów na Dzień Ojca
Agencja kreatywna The Or oraz organizacja charytatywna CALM zaangażowały artystów do akcji, której celem jest przedefiniowanie stereotypowego przekazu, który często znajduje się na kartkach z życzeniami z okazji Dnia Ojca, obchodzonego w Wielkiej Brytanii w trzecią niedzielę czerwca.
Annie Leibovitz: „Picture of Health”
W ramach akcji „Picture of Health” słynna fotografka – Annie Leibovitz, wykonała portrety parasportowców. Wśród zaproszonych na sesję znalazła się m.in. polska mistrzyni paraolimpijska, Róża Kozakowska. Celem kampanii jest prezentacja różnych definicji zdrowia.
LEGO: makieta kortu tenisowego na urodziny Igi Świątek
31 maja 2024 roku cały sportowy świat śpiewał „100 lat” Idze Świątek. Do urodzinowych życzeń dołączyła firma LEGO, która w prezencie podarowała tenisistce makietę kortu stworzoną z kilkunastu tysięcy elementów. Nie zabrakło na niej elementów nawiązujących m.in. do bliskich Igi, a także do jej zainteresowań.
Francuska poczta: znaczek pocztowy, który pachnie… jak bagietka
Znaczek pocztowy o zapachu świeżo wypiekanej bagietki to propozycja francuskiej poczty. Akcja miała związek z dniem świętego Honoratusa – patrona m.in. piekarzy. Wcześniej La Poste miała już w sprzedaży znaczki pachnące m.in. czekolady czy lawendy.
Komputronik: skok ze spadochronem za lajki
Sieć sklepów z elektroniką, Komputronik, zdecydowała się na przeprowadzenie nietypowej akcji socialowej. Na swoim profilu na Facebooku, 6 maja 2024 r., pojawił się post, pokazujący, że czasem lepiej nie żartować z szefową. W rezultacie może się okazać, że… trzeba będzie skoczyć ze spadochronem.
McDonald’s: The Meal, czyli Happy Meal bez uśmiechu
Dzieci czują nie tylko radość – przekonuje McDonald’s. Aby to podkreślić, z okazji Tygodnia Świadomości Zdrowia Psychicznego w Wielkiej Brytanii z opakowań zestawów Happy Meal usunięto charakterystyczny symbol uśmiechniętej buźki. W ten sposób w ofercie czasowo pojawił się The Meal, którego opakowanie każde dziecko mogło ozdobić dowolną naklejką z symbolem różnych, nie tylko pozytywnych emocji.
IKEA: „Miłość zaczyna się w domu”
Dom to nie tylko cztery ściany i dach, ale przede wszystkim poczucie przynależności, bezpieczeństwa i akceptacji. W 2024 roku, z okazji przypadającego 17 maja Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii (IDAHOBIT), IKEA przypomniała, że miłość zaczyna się w domu. Wszystko to przy okazji promocji tęczowych toreb na zakupy.
IKEA: zwierzaki prezentują kolekcję dla czworonogów w sieci
Do promocji kolekcji UTSÅDD w social mediach IKEA postanowiła zaangażować psich i kocich influencerów. W ten sposób zwierzaki prezentowały, wybrane w internetowym głosowaniu produkty, a mediach społecznościowe sklepu rozgrzały się do czerwoności.
Wedel: „Wgryź się w to, co lubisz”
Wedel zmienia wartości firmy, a do stworzenia nowych firma zaangażowała 1300 pracowników. Symbolem akcji są przedmioty wykonane w sumie z 18 kg czekolady, a hasło: „Wgryź się w to, co lubisz” ma pokazywać, że Wedel chce jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, a także wspierać realizację celów biznesowych poprzez codzienne zachowania i postawy wedlowskiej załogi.
Homebase: „Home Needs More”
Brytyjskie sklepy Homebase prowadzą kampanię OOH, wykorzystując kierunek padania światła słonecznego. W tym celu stworzono billboardy, na których umieszczono nazwy gatunków różnych kwiatów, w zależności od tego, w którą stronę świata skierowana jest reklama. „Jeśli twój ogród skierowany jest na północ, jak ten billboard, te kwiaty się w nim sprawdzą” – czytamy w przykładowym haśle.
#BrukselaToNieKurort
Z początkiem maja 2024 roku wystartowała kampania #BrukselaToNieKurort zachęcająca do świadomego głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Inicjatywa kładzie nacisk na wyzwania, przed którymi stoi obecnie Europa – agresywna Rosja, zmiana klimatu i cyberzagrożenia – a do sprostania którym potrzebne są konkretne umiejętności.
MullenLowe SSP3: „Flash Test”
Wykonanie jednego prostego zdjęcia z wykorzystaniem lampy błyskowej może uratować życie dzieci. Agencja MullenLowe SSP3 Meksyk w kampanii „Flash Test” wzmacnia świadomość na temat „siatkówczaka”, czyli najczęściej wykrywanego raka u dzieci poniżej piątego roku życia.
David Buenos Aires i MACMA: „Machine-Generated”
Argentyńska kampania dotyczy tematu raka piersi u kobiet. W spocie „Machine-Generated” mammograf został pokazany jako maszyna, która generuje możliwość korzystania z życia w pełni. Wideo i materiały graficzne mają zwracać uwagę odbiorców na to, jak ważna w kontekście nowotworów jest profilaktyka.
Trójmiasto: „Wystawa się NIE odbędzie”
Do końca września 2024 roku w Trójmieście można oglądać wystawę mającą przybliżyć miłośnikom sztuki malarstwo utracone podczas II wojny światowej. W przestrzeni miejskiej Gdańska i Gdyni pojawiły się murale przypominające ogłoszenia nt. zaginionych obrazów. Mowa m.in. o „Akcie kobiecym” oraz „Ogierze arabskim”.
Dove Chocolate: „Tłumacz Doświadczeń Mamy”
Celem inicjatywy pt. „Tłumacz Doświadczeń Mamy” jest udowodnienie, jak wiele przydatnych na rynku pracy umiejętności mają kobiety, które po wielu miesiącach opieki nad dzieckiem chcą wrócić do aktywności zawodowej. Akcja została zapoczątkowana przy okazji obchodów Dnia Marki na Wyspach Brytyjskich.
Podravka: „Czy trudno jest Ci przełknąć równy podział obowiązków domowych?”
W marcu br. Vegeta pojawiła się na półkach chorwackich sklepów w opakowaniach zwracających uwagę na równy podział domowych zadań. W maju firma Podravka przyznała, że akcja pt. „Czy trudno jest Ci przełknąć równy podział obowiązków domowych?” nie tylko zwiększyła świadomość na ten temat, ale też przyniosła widoczne zyski.
Cadbury i Alzheimer’s Research UK: „Memory Bar Boxes”
Marka Cadbury oraz organizacja Alzheimer’s Research UK rozdały 4000 pudełek „Memory Bar Boxes” osobom cierpiącym na demencję i ich bliskim. Na opakowaniach odwzorowano design sprzed lat. Wszystko po to, aby pomóc klientom przywołać wspomnienia i zwrócić uwagę społeczeństwa na temat choroby Alzheimera.
TV 2 Denmark i Danish Broadcast Corporation (DR): „Weź odpowiedzialność za kłamliwe treści, które rozpowszechniasz”
Przedstawiciele dwóch głównych kanałów duńskiej telewizji wystąpili przeciwko Facebookowi. Oskarżają socialmediowego giganta o rozpowszechnianie fake newsów i szerzenie dezinformacji. Chodzi o publikowane na platformie reklamy, które wykorzystują wizerunki duńskich dziennikarzy w celu wyłudzenia pieniędzy.
Sztab wyborczy Joego Bidena szuka menedżera ds. memów
Jesienią br. w USA odbędą się wybory prezydenckie. Kampania wyborcza trwa w najlepsze. Jeden z kandydatów, Joe Biden, w jej ramach postanowił zatrudnić do swojego zespołu specjalistę od memów.
PS Suszonki miesiąca: top 21 kreacji kwietnia 2024 [PRZEGLĄD]
Przez cały miesiąc mogliście obserwować ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dziś dla przypomnienia i nutki inspiracji przygotowaliśmy przegląd najlepszych suszonek, które obiegły internet w kwietniu 2024 roku.