Marki na przełomie 2018/2019: Piątnica

Marki na przełomie 2018/2019: Piątnica
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka Piątnica? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?
O autorze
3 min czytania 2019-01-10

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEATŠKODA, ANSWEAR
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> Wideo marketing na przełomie 2018/2019
>>> E-mail marketing na przełomie 2018/2019

O roku 2018 dla marki Piątnica opowiada Sylwia Kocon, dyrektor marketingu OSM Piątnica.

Największy sukces marki Piątnica w 2018 roku 

Najbardziej cieszy zawsze uznanie wyrażone przez konsumentów, więc wskażę tu wyróżnienie Superbrands 2018. Piątnica została szóstą najbardziej polecaną przez konsumentów marką w Polsce i jednocześnie zajęła 1. miejsce w kategorii nabiał, potwierdzając silną pozycję w branży mleczarskiej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Najtrudniejszym wyzwaniem było dla nas skoordynowanie dużej liczby działań marketingowych dla kilku kategorii produktowych – nowych wdrożeń, relaunchy oraz komunikacji konsumenckiej. Dzięki skutecznej strategii i odpowiedniemu rozplanowaniu, udało nam się zarówno wprowadzić na rynek nowości, jak i w atrakcyjny sposób odświeżyć znane produkty.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejszą dla nas akcją był start nowej platformy reklamowej „Z Piątnicy, no bo skąd”, obejmującej telewizję, digital, outdoor. Niezwykle ciepło przyjęte przez odbiorców reklamy pozwoliły nam podkreślić lokalne pochodzenie i naturalność produktów. Cieszy nas, że spoty odbierane są nie jako konwencjonalna reklama, lecz pewna opowieść, której bohaterowie stali się bliscy widzom.

Kampanię przygotowaliśmy wspólnie z interaktywną agencją Plej oraz Melting Pot, który odpowiadał za strategię i domem mediowym Five Media, który odpowiadał za zakup mediów.




Bardzo ciekawa była również współpraca z vlogerem Krzysztofem Gonciarzem, którego inspirujący film z lokowaniem naszego jogurtu pt. „Skąd czerpać energię” trafił do wielu młodych ludzi.

Trzecią akcją – a w zasadzie sumą wielu działań, bo mowa o zmianie grafiki opakowań, wprowadzeniu nowych smaków i rozpoczęciu szeroko zakrojonej komunikacji – był relaunch linii serków do smarowania Twój Smak.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Może nie tyle zaskoczyły, bo takie były założenia strategiczne, ale  bardzo nas cieszą efekty synergii działań komunikacyjnych w ramach nowej platformy reklamowej.

Mierniki efektywności marketingowych

W zależności od realizowanego celu – są to wzrosty sprzedażowe, wzrosty świadomości marki oraz wzrosty udziałów rynkowych.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

W tym roku wiodącymi kanałami były telewizja i digital (kampanie na Facebooku, współpraca z influencerami), a także outdoor na rozmaitych nośnikach, w tym w autobusach. Dbamy o to, by komunikację prowadzić na wielu poziomach i optymalnie dopasować narzędzia do celów kampanii.  

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Nie zdradzając zbyt wielu szczegółów, mogę zapowiedzieć, że planujemy wiele ciekawych akcji, które – mam nadzieję – przypadną do gustu konsumentom, zachęcą ich do spróbowania produktów OSM Piątnica i wzmocnią przywiązanie do marki.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Jak pokazują zwycięskie case’y na tegorocznych Cannes Lions, wykorzystanie nowoczesnych technologii (np. wirtualnej rzeczywistości, rozszerzonej rzeczywistości czy pomysłowych interakcji w mediach społecznościowych) pozwala na przyciągnięcie uwagi młodych odbiorców. Jednocześnie otwartość i szczerość w komunikacji oraz odwoływanie się do bliskich każdemu wartości – pozwalają człowiekowi nie zagubić się w tym przesyconym technologią świecie.

Budżet na działania digitalowe

Działania digitalowe są dla nas niezwykle ważne i przeznaczamy na nie istotną część budżetu. W przyszłym roku planujemy jeszcze zwiększyć ich udział w ogólnej puli działań.  

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

Wszelkie działania marketingowe, w tym digitalowe, nadzoruje dział marketingu. Natomiast za poszczególne obszary odpowiadają agencja interaktywna, agencja PR, dom mediowy.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Coraz trudniej zdobyć uwagę polskiego konsumenta, do którego przez cały czas dociera mnóstwo komunikatów, przez co może czuć się on przytłoczony i znużony kolejnymi, podobnymi kampaniami. Z tego względu branża marketingowa stoi przed wielkimi wyzwaniami, ale stale zaskakuje  olbrzymią kreatywnością. Obserwuję duży postęp i ciągły rozwój tej branży w Polsce. Cieszy fakt, że polskie, czasem naprawdę niewielkie agencje, nie ustępują pod względem poziomu dużym agencjom sieciowym.

Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok

Nadrzędnym celem jest budowanie silnej marki Piątnica, a chcemy to realizować poprzez zwiększanie udziałów rynkowych, dalsze budowanie wizerunku marki oraz dostarczanie konsumentom innowacyjnych produktów.