>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Lidl
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Avon
>>> Marki na przełomie 2018/2019: OLX
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Semilac
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Bank BGŻ BNP Paribas
>>> Marki na przełomie 2018/2019: LOT
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Credit Agricole
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Grupa Domodi
>>> Marki na przełomie 2018/2019: SEAT
>>> Marki na przełomie 2018/2019: ANSWEAR
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
O roku 2018 dla marki ŠKODA Polska opowiada Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu ŠKODA Polska.
Zobacz również
Największy sukces marki ŠKODA w 2018 roku
Naszym ogromnym tegorocznym sukcesem jest to, że już po raz dziesiąty z rzędu możemy cieszyć się mianem lidera sprzedaży samochodów na polskim rynku. Stało się to m.in. dzięki zaufaniu klientów, którzy cenią sobie oferowane przez markę systemy bezpieczeństwa i nowoczesne technologie podnoszące komfort jazdy. To dla nas powód do dumy i potwierdzenie, że nasze starania by jak najlepiej zrozumieć oczekiwania naszych klientów nie pozostają niezauważone. Misją marki ŠKODA jest oferowanie tego, co najlepsze najszerszemu gronu użytkowników, takie wyniki jak tegoroczny, motywują nas do tego, by stale to robić.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku
W 2018 roku postawiliśmy sobie cel, by utrzymać pozycję lidera rynku. To bardzo trudne zadanie, które wymagało od nas dużego nakładu pracy. Cieszymy się, że udało nam się zrealizować założenia, a nasz wysiłek został doceniony. To ogromny powód do dumy dla całego zespołu ŠKODY. Przy bardzo dużej lojalności naszych klientów, cieszyliśmy się jednocześnie znaczącym napływem nowych kierowców sięgających po nasze samochody.
Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku
Może zabrzmieć to nieskromnie, jednak z dużym przekonaniem przyznaję, że trudno jest wskazać tylko trzy ciekawe przedsięwzięcia, które zrealizowaliśmy w mijającym roku. Bardzo pozytywnie zaskoczył nas odbiór reklamy nowej FABII, którą realizowaliśmy w trybie live. To pierwsze takie przedsięwzięcie w Polsce, a na świecie pierwsze w branży motoryzacyjnej. Chcieliśmy podkreślić, że innowacje mamy w swoim DNA i dlatego sięgnęliśmy po format, który do tej pory był niewykorzystany. Nie spodziewaliśmy się, że to przedsięwzięcie odbije się w mediach aż tak szerokim echem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ponadto organizowaliśmy szybkie randki dla singielek z wielkich miast, które poznawanie nowych osób mogły połączyć z jazdą próbną ŠKODĄ Citigo. Podczas akcji liczba jazd próbnych wzrosła o 40% a sprzedaż ponad 4-krotnie. Podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu stworzyliśmy specjalne miasteczko, gdzie 150 tysięcy odwiedzających Targi mogło zapoznać się z naszymi rozwiązaniami technologicznymi z zakresu bezpieczeństwa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W połowie roku, zainspirowani przełomowymi momentami w życiu naszych klientów, wystartowaliśmy z nową kampanią „Wszystko, co ważne”. To tylko część z działań, które udało nam się w tym roku przeprowadzić i z których jesteśmy bardzo dumni.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Bardzo dobre rezultaty przyniosła przeprowadzona przez nas w tym roku kampania brandowa.
Mierniki efektywności działań marketingowych
Chcąc coraz lepiej odpowiadać na potrzeby komunikacyjne naszych konsumentów, monitorowaniu efektywności prowadzonych przez nas działań, poświęcamy wiele czasu. Korzystamy z modelu atrybucji, który pozwala określić nam, do którego punktu kontaktu na ścieżce przypisana jest konwersja.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku
Podążając za trendami, najważniejsze kanały naszej komunikacji marketingowej w 2018 roku zamknęły się w obszarze rozwiązań digitalowych. To właśnie tam nasi konsumenci i potencjalni klienci spędzają dziś najwięcej czasu, coraz częściej korzystając z narzędzi mobile. Jako marka, która chce pozostać blisko swoich odbiorców, nie mogło nas tam zabraknąć.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Planujemy dalszy rozwój w obszarze digital, koncentrując się coraz mocniej na mobile. Śledzimy trendy i zdajemy sobie sprawę z tego, że zapotrzebowanie na komunikację, z którą można zapoznać się łatwo i szybko, najlepiej za pomocą urządzeń przenośnych, będzie rosnąć. Ponadto będziemy skupiać się na budowaniu jak najlepszych doświadczeń naszych klientów na wielu płaszczyznach.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Z dużą ciekawością przyglądamy się temu, jak zmieniają się potrzeby konsumentów. Podglądamy również to, jak reagują na nie inni i sami szukamy skutecznych rozwiązań. W dyskusjach, które prowadzimy wewnątrz marki, dużo miejsca poświęcamy trendowi „mobile experience”. Pamiętamy, jak jeszcze niedawno mówiliśmy „mobile first”, a dziś coraz częściej zamienia się to w „mobile only”. Żyjemy coraz szybciej, chcemy być w kilku miejscach na raz, robić wiele rzeczy jednocześnie, dlatego nie powinno nas dziwić, że pewne zachowania przenoszą się teraz do urządzeń mobilnych. Pytanie, w jaki sposób będziemy na to odpowiadać.
Budżet na działania digitalowe
Znaczna część z naszego budżetu komunikacyjnego przeznaczona jest na działania digitalowe. W nadchodzącym roku nie będziemy wprowadzać dużych zmian, jednak na pewno część środków zostanie przesunięta. To naturalny efekt podejmowanych przez nas działań i celów marketingowych.
Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?
W sukces marki ŠKODA zaangażowanych jest wiele osób. Mamy nie tylko doświadczony zespół specjalistów, który pracuje w ramach struktury ŠKODY, ale współpracujemy także z agencjami, które nas dobrze rozumieją. To agencje, które mają wieloletnie doświadczenie, tak jak my lubią wyzwania i w swojej codziennej pracy są przede wszystkim kreatywne. Działania realizujemy z Isobarem, PHD Rocket, CPC Brand Consultants, Golden Submarine i Q&A Communications.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
W minionym roku mieliśmy okazję nie tylko tworzyć, ale także obserwować wiele ciekawych kampanii i działań marketingowych. Widząc, jak polskie marki wychwytują trendy i w jaki sposób wykorzystują je w swojej komunikacji, uważamy w rodzimym rynku drzemie duży potencjał. To, czego nam jeszcze brakuje, to odrobina odwagi, której nam wszystkim życzymy.
Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok
Naszym najważniejszym celem w 2019 roku będzie utrzymanie pozycji lidera na rynku i stałe budowanie zaufania wśród naszych odbiorców. Chcemy podtrzymywać i stale uwiarygadniać nasz wizerunek. Jesteśmy blisko naszych klientów i sprawia nam to dużą satysfakcję, dlatego nie chcemy tego zmieniać. Nie zapominamy także o premierach modeli, które pojawią się na rynku w 2019 roku. Nowy SUPERB, fantastyczna SCALA, kontynuacja ofensywy w segmencie SUV poprzez wprowadzenie nowego crossovera… Czeka nas sporo komunikacyjnych wyzwań