Przedstawiamy zbiór najciekawszych artykułów, raportów oraz polecajek z ostatnich 7 dni, które pojawiły się na NowymMarketingu, ale także poza naszym portalem. Zachęcamy do przeczytania i życzymy miłej lektury!
- Decathlon odświeżył logo, tożsamość oraz portfolio. Czy to dobry przykład przeprowadzenia rebrandingu marki? O to zapytaliśmy ekspertów.
- Sprawdź w tekście Martyna Kotwieja, jakie nieoczywiste znaki towarowe marek udało się zarejestrować.
- Jak przygotować skuteczne badania marketingowe? Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji badawczej? Jak uniknąć błędów i nadinterpretacji oraz wyciągać trafne wnioski? Między innymi o tym rozmawiamy z Janiną Bąk w videocaście Sales & Marketing Power by Pluxee.
- Relacją z technologicznej części konferencji SXSW 2024 podzieliła się Zuzanna Śleszyńska, creative director i co-founder w Lettly.
- W drugim webinarze z serii Q&A z NowymMarketingiem gościem był dr Adam Zemełka, psycholog biznesu i kognitywista. Nasz gość opowiedział o neuronauce w praktyce, czyli m.in. o tym, jak trafić z przekazem reklamowym oraz szeroko pojętą komunikacją do przebodźcowanych klientów.
- W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Piotrem Szeleszczukiem, dyrektorem marketingu w Decathlonie. Nasz gość opowiedział o rebrandingu marki, planach sponsorskich oraz o tym, jak firma dba o odpowiedzialny i zrównoważony rozwój.
- Komisja Europejska wszczyna oficjalne postępowanie przeciwko chińskiej platformie zakupowej AliExpress. Chodzi o możliwe naruszenie zapisów o usługach cyfrowych.
- Komisja Europejska zaleca działania mające na celu zwalczanie podrabiania towarów i lepszą ochronę praw własności intelektualnej.
- Australisjkim kierowcom taksówek oraz samochodów wynajmowanych udało się wygrać z Uberem. Firma będzie musiała wypłacić 179 mln dolarów rekompensaty.
Porcja inspiracji
- Z okazji przypadającego 21 marca Światowego Dnia Zespołu Downa, powstała kampania „Assume That I Can”, której celem jest położenie kresu uprzedzeniom i wspierania potencjału każdej osoby z zespołem Downa.
- Po ogłoszonej w czerwcu 2023 współpracy Porsche Polska i liderki światowego rankingu WTA, przyszedł czas na pierwszą kampanię marketingową marki z udziałem Igi Świątek. Pod hasłem „Bądź zmianą, pozostań sobą” polska tenisistka promuje nową, elektryczną odsłonę bestsellerowego dla Porsche modelu Macan.
- Organizacja Breast Cancer Now stworzyła kampanię „Gallery of Hope”, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat ważności kontynuowania badań raka piersi. W akcji wzięły udział osoby, które zmagają się z wtórnym zachorowaniem.
Zobacz również
- Jak hiszpańskie miasto Dénia postanowiło walczyć z brudem? Powstał magazyn „Brutea”, stworzony na bazie katalogu szwedzkiej sieci sklepów IKEA.
- Na zlecenie organizacji Humanitarian Maritime Rescue, powstała gra, której głównym celem jest ratowanie życia. Mowa o „Ocal flotę” (ang. „Save The Fleet”) stworzonej przez Ogilvy Madrid. Zyski z jej sprzedaży wspierają pomoc osobom uciekającym drogą morską z terenów objętych konfliktem.
- Powstała „Alcoholic Vodka”, czyli pierwsza wódka, która w graficzny sposób ostrzega przed alkoholikiem w każdym z nas. Projekt butelki zawiera listę wszystkich śmiertelnych chorób wynikających z nadużywania alkoholu.
- W kampanii zatytułowanej „Little Reminders” Asics zachęca do odnalezienia dziecięcej radości w aktywności fizycznej. W rolach influencerów występują najmłodsi, którzy podpowiadają, jak się ruszać, żeby czuć się dobrze.
- A co, gdyby Frida Kahlo i Vincent van Gogh. spotkali się w gośćmi MoMA i usłyszeli, że ich obrazy nie podobają się publiczności? Tegoroczną edycję konkursu AICP Awards promuje humorystyczny filmik „Museum-Worthy”, w którym takie rzeczy są możliwe.
- ZaWodnicy 357 to wiosenna akcja Społeczności Radia 357, poprzez którą włącza się w ogólnopolską Operację Czysta Rzeka. Patroni, słuchacze i zespół Radia 357 będą sprzątali brzegi rzek, jezior i stawów. Akcja główna odbędzie się na 357. kilometrze Wisły – w Kazimierzu Dolnym.
- Auchan uruchamia w pełni interaktywną, zdigitalizowaną gazetkę. To pierwsze wśród handlowych sieci spożywczych na polskim rynku rozwiązanie z dynamicznym contentem i możliwością zakupów online.
- Hellman’s przy pomocy Google Cloud przygotowały narzędzie AI, które ma zapobiegać marnowaniu żywności. Dzięki Meal Reveal będzie można zeskanować produkty w lodówce i otrzymać gotowy przepis na posiłek.
- Balenciaga prezentuje bransoletkę z taśmy klejącej. Może kosztować 3000 euro.
Raporty, rankingi, poradniki
- Opublikowany został ranking The WARC Media 100, czyli zestawienie najlepszych na świecie kampanii, agencji oraz marek dla mediów, które zostały wyróżnione w 2023 roku. Sprawdź, kto znalazł się w czołówce.
- Polakom podoba się walka cenowa wśród dyskontów. Ponad 55 proc. rodaków chce jej zaostrzenia, żeby zrobić tańsze zakupy na święta. Według badania „Świąteczne Wydatki Polaków. Edycja 2024” UCE RESEARCH i Grupy Offerista, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej między dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy.
- Kolejna odsłona gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Tym razem analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w lutym 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.
- Blisko 9 na 10 użytkowników adblocków na różne sposoby dopuszcza komunikację marketingową [RAPORT]
- Z raportu firmy doradczo technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat realny z cyfrowym, lecz tylko jedna trzecia faktycznie z nich korzysta.
- Dlaczego twój dziadek łapie się na promocje w Biedronce, a ty… może już nie? Agencja badań marketingowych Openfield, znana ze swojej dociekliwości, postanowiła sprawdzić, na przykładzie akcji SMS-owej przeprowadzonej przez Biedronkę, jak bardzo taka kampania może być efektywna i jakie można z niej wyciągnąć wnioski.
- Infuture.institute dokonał analizy wszystkich raportów dotyczących trendów na 2024, które znalazły się w bazie udostępnionej przez Culture Concierge.
- Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, na temat których marek polscy konsumenci słyszeli najwięcej pozytywnych opinii w roku 2023.
Konkursy
- Rusza premierowa odsłona konkursu Storymakers od endorfina events. Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
PS #PolecajkiNM cz.2: podsumowanie raportów trendowych, Decathlon o rebrandingu marki i relacja z konferencji SXSW 2024
PS2 #PrzeglądTygodnia [9-15.03.2024]: rebranding Decathlonu, kontrowersyjna kampania WWF, Douglas angażuje wirtualną influencerkę
Sprawdź zbiór 10 najciekawszych tematów ze świata marketingu z tygodnia 9-15 marca 2024 roku.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing