Suszonki miesiąca: top 30 kreacji lutego 2019

Suszonki miesiąca: top 30 kreacji lutego 2019

Codziennie przedstawiamy ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dla przypomnienia i nutki inspiracji, przygotowaliśmy przegląd najpopularniejszych kreacji, które obiegły Internet w lutym.

#1 Casa De Carne

„Casa De Carne” to krótkometrażowy film autorstwa Dustina Browna, który w 2018 roku zdobył statuetkę Tarshis Short Film Awards. W materiale pokazano fikcyjną restaurację, w której klienci sami muszą zabić zwierzę, zanim trafi ono na ich talerze. Celem akcji było pokazanie cierpienia przez jakie przechodzą zwierzęta na rzecz branży spożywczej i gastronomicznej.

#2 New Balance: The Runaway

New Balance otworzyło w Londynie swój pierwszy pub pod nazwą „The Runaway”, w którym klienci za piwo mogą zapłacić za pomocą przebiegniętych kilometrów.

#3 Burger King kpi z McDonalda

28 stycznia br. pisaliśmy o tym, że McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie. Zaistniałą sytuację postanowił w swój sposób skomentować Burger King. Szwedzki oddział marki wprowadził do swojego menu serię „The Not Big Mac’s” (ang. To nie Big Maki), która obejmuje m.in. takie burgery, jak: The Burger Big Mac Wished It Was (Burger, którym chciałby być Big Mac), The Like Big Mac, But Actually Big (Prawie jak Big Mac, ale o wiele większy) oraz The Anything But Big Mac (Wszystko, tylko nie Big Mac).

#4 Pornhub na walentynki

Każdy ma swój własny pomysł na spędzenie walentynkowego wieczoru. Pornhub właśnie zrobił ukłon w stronę tych, którzy nie wyobrażają sobie go w inny sposób niż w towarzystwie aktorek z branży porno. Z okazji tegorocznych walentynek, serwis oferuje darmową wersję premium dla wszystkich użytkowników.

#5 River Island: This Is Family

River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców. Swoją kampanią marka pragnie walczyć ze stereotypem rodziny, w której to kobieta jest matką, a mężczyzna ojcem. Brand pokazuje, że rodzicami równie dobrze mogą być dwaj mężczyźni, czy dwie kobiety.

#6 Lidl: #KupujęNieMarnuję

W wybranych Lidlach w Polsce wprowadzono specjalną półkę z produktami z krótkim terminem przydatności, przecenionymi nawet o 70%. Projekt w duchu zero waste jest na razie w fazie testowej.

#7 Mindme.pl i ACBS Polska: #Normalna sprawa

#NormalnaSprawa to ogólnopolska kampania MindMe.pl pod patronatem Stowarzyszenia ACBS Polska oraz inicjatywy Zdrowa Głowa na rzecz zwalczania stygmatyzacji leczenia zaburzeń psychicznych, w której udział wzięli m.in. Piotr Bucki, Arlena Witt, Hania Sywula i Magda Hajkiewicz.

#8 Nike: Dream Crazier

Nike po raz kolejny inspiruje kobiety do pokonywania wyzwań i osiągania sukcesów. W nowym spocie marka pokazuje ważne momenty z życia znanych sportsmenek, jak Serena Williams, Simone Biles, czy Ibtihaj Muhammad.

#9 P&G: #ShareTheLoad

Nowy spot P&G pokazuje, jak ważne jest by matki wpajały swoim synom od najmłodszych lat obowiązki domowe, bo potem będzie miało to ogromne skutki w dorosłym życiu.

#10 McDonald’s wyśmiewa Balenciagę

Internauci zauważyli, że nietypowe buty marki Balenciaga na pierwszy rzut oka przypominają opakowanie do frytek McDonalda. Sieć fast-foodowa szybko podchwyciła tę myśl.

#11 Wrocławscy aktywiści przerobili homofobiczny billboard

Aktywiści z Wrocławskiej Grupy Nieznanych zmienili przekaz homofobicznego billboardu, który sugerował, że homoseksualiści częściej chorują na AIDS. W efekcie zmienili mowę nienawiści w mowę miłości.

#12 Swatch: Pigcasso

Czegoś takiego jeszcze nie było – marka Swatch do zaprojektowania limitowanego zegarka zaprosiła… świnię! Jest to jednak nietypowe zwierzę, bo już od jakiegoś czasu maluje obrazy, w efekcie czego doczekało się pseudonimu Pigcasso.

#13 Martin Stankiewicz: Pościele moich byłych

Popularny youtuber Martin Stankiewicz stworzył film „Pościele moich byłych”, który jest kolejną produkcją przygotowaną na potrzeby kampanii marki IKEA. Tym razem tematem filmu jest sypialnia.

#14 KFC poucza Theresę May

W związku z tym, że wokół Brexitu wciąż jest dużo zamieszania i politycy brytyjscy nie mogą dojść do porozumienia, KFC UK postanowiło dobrodusznie doradzić Theresie May w kwestii zawierania umów.

#15 Evian x Virgil Abloh

W grudniu 2018 roku marka Evian ogłosiła, że Virgil Abloh dołączył do zespołu jako kreatywny doradca do spraw zrównoważonego projektowania. Efektem współpracy jest limitowana butelka wielokrotnego użytku, którą zaprojektował Abloh.

#16 Mothercare: Proud Body Mums

Najnowsza kampania marki Mothercare stworzona w duchu body positive zachęca mamy do akceptacji swojego poporodowego ciała.

#17 Husqvarna: Timber

W ramach tegorocznych walentynek Husqvarna ruszyła z własnym serwisem randkowym – Timber. Portal dopasowuje miłośników drzew do najpiękniejszych drzew na całym świecie.

#18 Nightfood: Lody, które można jeść przed snem

Istne spełnienie marzeń – lody marki Nightfood nie tyle nie zaszkodzą nam, gdy zjemy je późnym wieczorem, ale nawet pomogą nam w zaśnięciu.

#19 (Nie)widzialna nastoletnia depresja 

Tylko w 2017 roku w Polsce 730 młodych osób podjęło próbę samobójczą, a aż 116 z nich zakończyło się śmiercią. To statystyki, które obrazują skalę problemu, jakim jest depresja wśród nastolatków. Dlatego podczas 13. edycji kampanii Forum Przeciw Depresji ponownie podjęto temat nastoletniej depresji.

#20 Freestyler 2019

Z okazji 20-lecia premiery słynnego teledysku do piosenki „Freestyler” grupy Bomfunk MC's, sieć telefoniczna YUGO postanowiła stworzyć jego remake.

#21 IKEA: Łodzie do oczyszczania Tamizy

IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które zostaną wykorzystane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych w nadchodzących tygodniach.

#22 WoshWosh: Zbiórka damskiej biznesowej odzieży i butów

Salon WoshWosh rusza z kolejną akcją – tym razem będzie zbierał obuwie, które po lekkiej renowacji zostanie przekazane młodym kobietom objętym Ogólnopolskim Programem Pomocy Pierwsza Praca.

#23 IKEA: Zasłony, które oczyszczają dom

W przyszłym roku IKEA wprowadzi do swojej oferty prawdziwie innowacyjny produkt – zasłony, które będą oczyszczały powietrze w naszym domu.

#24 Amsterdamski butik Tommy’ego Hilfigera

W amsterdamskim butiku marki Tommy Hilfiger klienci oprócz zwykłych zakupów mogą wypić kawę w kawiarni znajdującej się wewnątrz sklepu oraz spersonalizować wybrany przez siebie produkt.

#25 Ekologiczne słomki i sztućce z pestek awokado

To kolejna alternatywa dla plastikowych jednorazówek. Meksykańska firma Biofase produkuje biodegradowalne słomki i sztućce z pestek awokado.

#26 Reebok: #OutOfLine

Najnowsza kampania marki Reebok na rynek rosyjski została stworzona pod hasłem #OutOfLine i celebrowała siłę kobiet. Internautom jednak nie spodobał się napis na jednym zdjęciu, który rzekomo miał odwołanie do seksu oralnego.

#27 Diesel: Be A Followers

W swojej najnowszej kampanii na sezon wiosna-lato 2019, marka Diesel w ironiczny sposób przedstawia influencerów i przekonuje, że życie jest o wiele łatwiejsze, gdy jest się tylko „followersem”.

#28 Chińska agencja telewizyjna Xinhua wprowadza pierwszą w pełni wirtualną prezenterkę

Chińska agencja telewizyjna Xinhua postanowiła wdrożyć pierwszą w pełni wirtualną prezenterkę, opartą na sztucznej inteligencji.

#29 Mural Coca-Coli w Warszawie

Na ścianie kamienicy przy ul. Targowej 15 w Warszawie pojawił się mural przedstawiający kultową butelkę Coca-Coli. Jego autorem jest Piotr Młodożeniec, polski artysta sztuk wizualnych.

#30 PetMe: aplikacja do adopcji psów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

PetMe to aplikacja australijskiego schroniska PetRescue. Za pomocą sztucznej inteligencji dobiera psy do adopcji, na podstawie zdjęć czworonogów zamieszczonych na Instagramie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij