#1 Burger King odpowiada na wpis Kanyego Westa
Kanye West zadeklarował na Twitterze, że jego ulubioną restauracją jest McDonald’s. Burger King odpowiedział mu na to w typowy dla siebie sposób, co docenili internauci na całym świecie.
Zobacz również
#2 Marki podejmują się wyzwania #10yearchallenge
Wyzwanie #10yearchallenge zrobiło furorę w mediach społecznościowych. Aktorzy, sportowcy, celebryci, a nawet popularne marki dały się ponieść tej zabawie. Przedstawiamy najciekawsze przykłady #10yearchallenge marek.
#3 Gillette: The Best Men Can Be
Reklama Gillette „The Best Men Can Be” miała na celu zachęcenie mężczyzn do stania się lepszą wersją samego siebie. W efekcie wiele osób zarzuca jej promowanie szkodliwych stereotypów na temat płci męskiej, a nawet atak wymierzony w jej kierunku. Zobaczcie, co na ten temat sądzą eksperci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Studio Yes: Fed up of your job too?
Theresa May stała się bohaterką nowego rekrutacyjnego spotu londyńskiego Studio Yes. Humorystyczna produkcja kierowana jest do osób, które, tak jak brytyjska premier w filmiku, mają już dość swojej pracy.
#5 Tyskie: Bar w windzie
Tyskie udowadnia, że nawet tak codzienne miejsce jak winda może być początkiem nowej znajomości. Akcja zrealizowana przez markę to część kampanii „Przejdźmy na TY”, która zachęca do dbania o bliskie relacje, otwartości i poznawania się.
#6 Ostatnia puszka Pana Prezydenta dla WOŚP
Po śmierci śp. Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicz użytkownicy Facebooka hojnie przekazywali datki do „ostatniej puszki Pana Prezydenta dla WOŚP” w internetowej zbiórce pieniędzy. Początkowo celem było zebranie 1000 złotych, ostatecznie zaś udało się zebrać prawie 16 mln złotych.
#7 AMS: Jedz ostrożnie
Kampania „Jedz ostrożnie” miała zachęcać do zmian w odżywianiu osób otyłych. Tymczasem, jak zarzuca jej wielu, niesie negatywny przekaz i wręcz wprowadza osoby z zaburzeniami odżywiania w kompleksy. Co na temat kampanii sądzą eksperci?
#8 Rekordowe jajko z Instagrama
Pamiętacie słynne zdjęcie jajka, które stało się najpopularniejszą fotografią na Instagramie? 25 stycznia pisaliśmy, że zaczęło ono pękać. Wszyscy podejrzewali, że jest to element jakiejś akcji marketingowej, lecz dopiero 2 lutego wszystko wyszło na jaw. Okazało się, że za akcją stoi platforma streamingowa Hulu, zaś jej celem jest nagłośnienie problemów związanych ze zdrowiem psychicznym.
#9 Kobiety na mury: Kora
W centrum Warszawy w ramach akcji „Kobiety na mury” powstał mural upamiętniający Korę. Dzieło z wizerunkiem artystki będzie zmieniało się wraz z porami roku. Partnerem akcji jest Bank BGŻ BNP Paribas.
#10 Dawid Podsiadło wystawić swój kiosk na aukcję WOŚP
Pamiętacie nietypowy, zielony kiosk Dawida Podsiadło, który pojawił się 19 października 2018 roku przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie? W tym roku trafił on na aukcję WOŚP. Jak się okazało, ostatecznie to firma ANSWEAR.com wylicytowała go za ponad 30 tys. złotych.
#11 Żabka i sklepy bez kas
Żabka w ramach współpracy z AiFi połączy nowoczesną technologię sensor fusion oraz sztuczną inteligencję, aby umożliwić klientom zupełnie nowe doświadczenie zakupowe. Celem współpracy jest stworzenie konceptu sklepu convenience umożliwiającego zakupy z pominięciem kas.
#12 Carrefour będzie sprzedawać produkty w opakowaniach zwrotnych
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych.
#13 Aeromexico: DNA Discounts
Linie lotnicze Aeromexico przygotowały nietypową promocję na loty do Meksyku – im więcej dana osoba ma w sobie krwi meksykańskiej, tym większą zniżkę otrzymuje. Oferta skierowana jest głównie do mieszkańców południowych stanów USA, którzy pałają największą niechęcią do Meksykanów.
#14 Mamaginekolog dla WOŚP
Influencer marketing naprawdę ma moc. Mamaginekolog stworzyła dwa ebooki, ze sprzedaży których cały dochód miał zostać przeznaczony na konto WOŚP. W dwa dni trwania akcji udało się zebrać 1 milion złotych.
#15 Zalando wprowadziło duże metki
Zalando postanowiło położyć kres zwrotom ubrań, które były już używane i wprowadziło duże metki o wymiarach 10×15 cm z dodatkowym napisem „nie usuwaj tej etykiety”.
#16 McDonalds: Kula śnieżna w Lublinie
5 dni budowy, 4 dźwigi, 13 metrów wysokości. Takiej konstrukcji jeszcze w Polsce nie było. A wszystko po to, żeby stworzyć zimę idealną. Na zamówienie Drwala.
#17 Bosch: #LikeABosch
W nowym spocie Bosch podkreśla swoje kompetencje w dziedzinie Internet of Things. Za pomocą humoru udowadnia też, że każdy z nas może być panem dosłownie każdej sytuacji.
#18 Benefit: Kate Grant
Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.
#19 Reklama ciasteczek Oreo oskarżona o oswajanie dzieci z nekrofilią
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.
#20 IKEA: Tonight is to sleep
W swoim nowym spocie IKEA postanowiła zamienić typowy nocny klub w miejsce, w którym każdy z nas zazna dobrego snu. Tym samym marka, zwraca uwagę na to, jak ważny i potrzebny jest sen.
#21 Anglojęzyczne marki w polskim wydaniu
Wiele marek znanych w Polsce, także tych powstałych w naszym kraju, działa pod obcojęzycznymi nazwami. A jakby przetłumaczyć je na język polski? Czy będą brzmieć i wyglądać równie zachęcająco?
#22 #tag – instafriendly kawiarnia w centrum Warszawy
Pojawił się nowy adres dla cyfrowych twórców na gastronomicznej i kreatywnej mapie Warszawy. W samym centrum stolicy znajdziecie pachnącą świeżością, instafriendly kawiarnię #tag.
#23 Fiji Water Girl i Złote Globy
To wcale nie Julia Roberts, Lady Gaga czy Nicole Kidman były gwiazdami czerwonego dywanu tegorocznych Złotych Globów. Furorę w sieci zrobiła tzw. wodzianka marki FIJI, która pojawiła się na prawie każdym zdjęciu z gwiazdami filmowymi.
#24 Nike: Adapt BB
Nike zaprezentował nowy model obuwia Adapt BB z systemem samowiązania i możliwością sterowania za pomocą iPhone’a. Buty mają wejść do sklepów marki na całym świecie 17 lutego br.
#25 Promocja serialu „Sex Education”
Netflix ponownie zaskakuje promocją jednego ze swoich seriali w Polsce. W krótkim wideo aktorzy znani z serialu „Sex Education” próbują poprawnie wymówić słowa takie jak siusiak czy jaja i odgadnąć ich znaczenie.
#26 #Artyściprzeciwnienawiści
Doda, Natalia Kukulska, Magda Gessler, Kasia Nosowska czy Maffashion to tylko kilka gwiazd, które włączyły się do akcji #artysciprzeciwnienawisci. W ramach tej inicjatywy zostanie zorganizowany koncert w Trójmieście w walce z hejtem, w którym wezmą udział polscy artyści.
#27 Samsung: Refrigerdating
Samsung zaprezentował nową usługę „Refrigerdating”, dzięki której użytkownicy robiąc zdjęcie zawartości swojej lodówki mogą nawiązać kontakt z innymi, którym spodobało się to, co ma się w lodówce.
#28 Noizz: VS życie
Ruszyła nowa akcja portalu NOIZZ i Fundacji DKMS „VS życie”. Celem inicjatywy jest zachęcanie do rejestracji jako potencjalny dawca szpiku.
#29 ANSWEAR.com: Sztywniutko
„Jest Sztywniutko!” – w sklepie internetowym Answear.com pojawiła się oryginalna kolekcja inspirowana serialem HBO „Ślepnąc od świateł”. Do wyboru bluzy lub t-shirty z charakterystycznym napisem.
#30 Kampania Łódź Airport
Nowa wizerunkowa kampania Łódź Airport nawiązuje do znanej w całej Polsce wojny łódzkich kibiców piłkarskich na dowcipne graffiti, dobitnie sugerując, że każdy Łodzianin może polecieć do różnych miast na całym świecie z lokalnego, łódzkiego lotniska.
#31 Aviva: Tu praca Ci służy
„Nudną pracę w Avivie wykonuje ponad 20 robotów. Poszukujemy specjalistów, którzy wykonają tę fajną” – tak przez cały styczeń Aviva zachęcała do aplikowania do pracy w swoim biurze w Warszawie.
#32 W Warszawie pojawił się chodnik „zjadający” smog
Dzięki współpracy z ZDM i partnerami naukowymi firma Skanska zbudowała przy Rondzie Daszyńskiego chodnik, który redukuje szkodliwe substancje z powietrza.