>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEAT, ŠKODA, ANSWEAR, Piątnica, BlaBlaCar
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> Wideo marketing na przełomie 2018/2019
>>> E-commerce na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
O roku 2018 dla marki NeoNail opowiada Joanna Wojtuń-Witkowska, marketing manager NeoNail.
Zobacz również
Największy sukces marki NeoNail w 2018 roku
To był kolejny rok wzrostu sprzedaży oraz intensywnych działań prokonsumenckich naszej marki. Stawiamy w swojej działalności na innowacyjne produkty i bezpośredni kontakt z klientkami. Rozmawiamy z nimi i wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom.
Te działania przynoszą wymierne efekty. NeoNail ugruntował pozycję na rynku – nasza strona internetowa jest najczęściej odwiedzanym e-sklepem w kategorii lakierów hybrydowych (źródło: Similarweb rok 2018). Co ciekawe również na portalu allegro.pl jesteśmy liderem sprzedaży w naszej branży.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku
To zdecydowanie utrzymanie pozycji lidera w obszarze innowacji produktowych. Chcemy zaskakiwać ofertą i dlatego w naszym portfolio jest najwięcej produktów w kategorii manicure i pedicure w koszyku semi premium. Rozwijamy naszą ofertę dzięki innowacyjnej polityce NPD, która pozwala na poszerzanie asortymentu zgodnie z najnowszymi światowymi trendami oraz potrzebami konsumentek.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Konsekwentnie budujemy też siłę brandu. NeoNail jest jedną z najczęściej wybieranych przez Polki marką lakierów hybrydowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku
To był dla nas absolutnie przełomowy i ekscytujący rok. Po pierwsze poszerzyliśmy współpracę z ambasadorami marki i przeprowadziliśmy szereg akcji marketingowych z ich udziałem. Zaangażowanie do współpracy Julii Wieniawy, Joanny Krupy, Dawida Wolińskiego i Kasi Sokołowskiej doskonale sprawdziło się między innymi przy tworzeniu ambasadorskich kolekcji lakierów hybrydowych. Launche kolekcji Colors of Freedom by Julia Wieniawa, Illuminate by Kasia Sokołowska, Thermo Color by Dawid Woliński odbiły się szerokim echem w branży beauty, a Polki pokochały kolory zaproponowane przez naszych ambasadorów.
NeoNail to marka, która zawsze chce być blisko kobiet, dlatego dbamy o to, aby cały czas dostarczać naszym konsumentkom nowe inspiracje. Naszym wspólnym świętem manicure hybrydowego były pokazy Nail Show, podczas których mistrzynie świata w zdobieniu paznokci pokazały najnowsze trendy w stylizacji.
Natomiast od 3 grudnia w sprzedaży jest Diamonds Collection – jedyna na rynku kolekcja lakierów hybrydowych, która została stworzona razem z fankami manicure. Nasza niestandardowa akcja pod hasłem „Moja Kolekcja NeoNail: Ty mówisz – my słuchamy” kolejny raz potwierdziła otwartość i innowacyjność naszej marki. Po raz pierwszy w historii to klientki decydowały o tym jak będzie wyglądać kolekcja, uczestniczyły w procesie jej tworzenia i tym samym kreowały trendy w świecie manicure hybrydowego.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Stworzenie aplikacji lojalnościowej Klub NeoNail. Aplikacja w zaledwie 24 godziny po uruchomieniu weszła na drugie miejsce w zestawieniu App Store w kategorii „Styl życia” w Polsce. Mamy 160 000 aktywnych użytkowniczek aplikacji, które łącznie skorzystały z jej funkcji ponad 1 000 000 razy.
Jesteśmy też dumni z prokonsumenckiej kampanii Moja Kolekcja NeoNail. Nasze klientki udowodniły, że chcą nie tylko kupować, ale być częścią świata marki i uczestniczyć we współtworzeniu i promowaniu produktów. W trzech etapach akcji wzięło udział prawie 40 000 osób.
Mierniki efektywności marketingowych
Jesteśmy organizacją, w której duży nacisk kładzie się na analizę danych i pracę na KPI. Efektywność działań marketingowych sprawdzamy dwutorowo. Prowadzimy regularne badania wskaźników marki, badania wizerunku, analizy konkurencji.
Największy nacisk kładziemy na aktywność w social mediach. Efektywność w mediach digitalowych mierzymy korzystając z narzędzi Facebooka, Google’a i innych. Skupiamy się na konwersjach i zaangażowaniu.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku
Młoda grupa docelowa wymusza na nas odejście od standardowych kanałów komunikacji. Wyzwaniem i kluczem do sukcesu jest mix kanałów, który pozwala na bezpośrednie dotarcie do fanek manicure hybrydowego oraz budowanie brand experience. Pracujemy z topowymi celebrytami, influencerami, blogerami w Polsce. Działania w TV, prasie drukowanej, eventach, targach w Polsce i zagranicą wzbogacamy kampaniami 360 stopni oraz innowacyjnymi narzędziami digitalowymi.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Lubimy eksperymentować i testować nowe rozwiązania. W komunikacji w 2019 roku obok eventów i akcji konsumenckich, działań atl będziemy inwestować w nowe technologie. Duży nacisk położymy na rozwój programu lojalnościowego oraz social media, by w pełni wykorzystywać jego potencjał (real time marketing, personalizację komunikacji, precyzyjność targetowania).
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
W przypadku specyfiki branży beauty kluczowe trendy w 2019 roku będą dotyczyły budowania brand experience oraz word of mouth marketingu.
W rzeczywistości nadmiaru bodźców, reklam, informacji, którymi bombardowany jest współczesny konsument wygra ten marketer, który stworzy spersonalizowany przekaz, wsparty marketingiem doświadczeń oraz sprytnie wykorzystanym automation marketingiem.
Budżet na działania digitalowe
W ciągu ostatnich 2-3 lat systematycznie zwiększamy udział budżetu digitalowego, w tym również budżetów dedykowanych na produkcję contentu. W przypadku rynku beauty wideo, sesje zdjęciowe, content edukacyjny to kosztowny must have.
Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?
Ostatni rok upewnił nas w przekonaniu, iż najlepsze efekty uzyskujemy tworząc koncepcje kreatywne „in house”. Mamy silny, oparty o zróżnicowane kompetencje dział marketingu. Posiadamy bardzo duże doświadczenie związane z produkcją reklam, content wideo, współpracy z ambasadorami, influencerami. Wierzymy, iż kluczem do sukcesu jest doskonała znajomość branży, konsumenta i pasja. To połączenie pozwala tworzyć innowacyjne kampanie marketingowe i budować bardzo silny wizerunkowo brand, jakim jest NeoNail.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Mam wrażenie, iż wszyscy zaczęliśmy powtarzać pewne schematy i utarte ścieżki w komunikacji z konsumentami, zwłaszcza na rynku beauty. Bardzo trudno o niestandardowe kampanie, innowacyjne pomysły na wykorzystanie znanych twarzy, budujące zasięgi kampanie influencerskie, które byłyby oparte o świeże pomysły.
W 2019 roku chcielibyśmy zaskakiwać, emocjonować i budować wiarygodny przekaz, który będzie wychodzić poza mało zróżnicowane działania graczy na rynku hybryd w Polsce.
Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok
Nie spoczywamy na laurach. Będziemy rozwijać struktury i umacniać pozycję lidera w zakresie sprzedaży lakierów hybrydowych przede wszystkim poprzez pogłębianie lojalności i przyciąganie nowych użytkowniczek marki.
Istotna jest też sieć dystrybucji, która ciągle się powiększa nie tylko w Polsce, ale również zagranicą. Jesteśmy w niemalże wszystkich krajach Unii Europejskiej, a naszym celem jest dalsze wzmacnianie pozycji na rynkach zagranicznych.