Marki na przełomie 2018/2019: Agata

Marki na przełomie 2018/2019: Agata
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka Agata? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?
O autorze
4 min czytania 2019-01-29

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEATŠKODA
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
>>> Mobile marketing na przełomie 2018/2019
>>> Reklama internetowa na przełomie 2018/2019
>>> Kreacja na przełomie 2018/2019

O roku 2018 dla marki Agata opowiada zespół marketingu salonów Agata: Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu, Angelika Anusiewicz-Bochenek, zastępca dyrektora ds. marketingu, Krzysztof Wadas, zastępca dyrektora ds. marketingu.

Największy sukces marki Agata w 2018 roku

Za duży sukces uważamy serię spotów reklamowych z udziałem naszej ambasadorki – Małgorzaty Sochy. Reklamy są pełne humoru i spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem, czego chyba najlepszym dowodem jest fakt, że użyte przez nas w jednym ze spotów sformułowanie „dynksy, tentegi i tegesy” trafiło do języka potocznego i jest teraz w użyciu, co najlepiej można zaobserwować w sieci. Dzięki spójnej komunikacji i konsekwentnym działaniom, świadomość marki Agata znacząco wzrosła, co pozytywnie wpłynęło na nasze wyniki sprzedażowe.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Dużym wyzwaniem było dla nas dostosowanie się do zmieniających się uregulowań prawnych. Chodzi oczywiście o wyłączenie z handlu wybranych niedziel. Naszym celem było stworzenie komunikacji, która z jednej strony w jasny sposób poinformuje klientów, kiedy nasze salony są dla nich otwarte, a z drugiej – będzie wspierać sprzedaż. W przemyślany sposób zintensyfikowaliśmy nasze działania marketingowe, dzięki czemu utrzymaliśmy dobre wyniki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3 najciekawsze akcje w 2018 roku

Wspólnie z Kantar Millward Brown przeprowadziliśmy badanie opinii „Jaka szafa, taki dom”, które miało zweryfikować, czy istnieje korelacja między tym, jak się ubieramy, a tym, jak aranżujemy swoje wnętrze. Wyniki badania były dla nas bardzo ciekawym insightem i pokazały, na co Polacy zwracają uwagę przy wyborze mebli oraz jakie style wnętrzarskie cieszą się największą popularnością. Prezentacja wyników badania miała miejsce podczas specjalnego eventu prasowego, który rozpoczął się od pokazu mody inspirowanego stylami wnętrzarskimi. Spotkanie z udziałem niezależnych ekspertów i zaprzyjaźnionej pary blogerów współprowadziła Małgorzata Socha, ambasadorka naszej marki. Wszystkie elementy wydarzenia, od wystroju przestrzeni, przez catering, po giftpacki dla dziennikarzy, wspierały przekaz związany z różnorodnością stylów.

W ten sposób zapoczątkowaliśmy komunikację łączącą świat mody ze światem wnętrz, co miało swoje odbicie w wielu działaniach komunikacyjnych naszej marki w mijającym roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród wielu różnych działań wspierających promowaną przez nas ideę na szczególną uwagę zasługuje projekt specjalny, realizowany we współpracy z Wirtualną Polską. W oryginalnym formacie long form powstała strona internetowa www.jakaszafatakidom.wp.pl, na której znajduje się szereg artykułów o tematyce poradnikowej i lifestylowej. Materiały poruszają tematykę preferencji Polaków w zakresie aranżacji wnętrz i najchętniej wybieranych stylów ubioru. Wraz z WP zrealizowaliśmy również specjalny odcinek internetowego formatu „Ona vs. On”, w którym para bohaterów robiąc zakupy w salonie Agata, opowiada o tym, czym kierujemy się przy wyborze mebli i dekoracji do domów oraz jaki ma to związek z naszym strojem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ubiegłym roku inspirowaliśmy Polaków również dzięki programowi telewizyjnemu „No i ładnie” z udziałem Małgorzaty Sochy. Cykl metamorfoz wnętrz, emitowany w Dzień Dobry TVN, spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Aktorka, a prywatnie pasjonatka aranżacji wnętrz, pomagała bohaterom każdego odcinka odmienić ich mieszkanie, wsłuchując się w potrzeby lokatorów i proponując rozwiązania aranżacyjne zgodne z ich stylem. Widzowie mieli okazję obserwować cały proces, od planowania po realizację, oraz towarzyszące mu emocje, zarówno po stronie ambasadorki, jak również bohaterów. Do programu zgłaszają się osoby w różnym wieku i o zróżnicowanych potrzebach. Cieszymy się, że dzięki szerokiej ofercie mebli i akcesoriów do dekoracji w naszych salonach możemy na te potrzeby skutecznie odpowiadać.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Wciąż zaskakuje nas rosnąca liczba osób, które inspirują się programem „No i ładnie”, a następnie szukają podobnych rozwiązań w swoich domach. Widać, że Polacy potrzebują pozytywnych bodźców i inspiracji do zmian, dlatego warto pokazywać, jak zmiana wystroju wnętrz może wpłynąć na nasze samopoczucie. Program z udziałem naszej ambasadorki jest formatem, który się z pewnością sprawdza.

Mierniki efektywności marketingowych

Dużą wagę przywiązujemy do wskaźnika świadomości marki oraz jej postrzegania wśród klientów. Prowadzimy cykliczne badania, na podstawie których wnioskujemy i oceniamy efekty naszych działań marketingowych. Drugim ważnym miernikiem sukcesu jest traffic w salonach sprzedaży oraz, jak w każdej firmie handlowej, wynik sprzedaży.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Wykorzystujemy szerokie spektrum kanałów komunikacji, głównie są to media tradycyjne, takie jak radio i telewizja, oraz media internetowe. Dużo działań prowadziliśmy w digitalu, blogosferze oraz punktach sprzedaży. Inwestowaliśmy również w reklamę zewnętrzną OOH oraz reklamę w magazynach kobiecych i wnętrzarskich.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Zdecydowanie najbardziej obiecujące są trendy z obszaru digital, zarówno z zakresu personalizacji komunikacji, jak również optymalizacji kampanii oraz content marketingu. Ponadto, z roku na rok coraz bardziej stawiamy na customer experience. Zależy nam na budowaniu wartościowych relacji z klientami na każdym etapie procesu zakupowego.

Budżet na działania digitalowe

Budżet na działania digitalowe stanowi znaczącą cześć całkowitego budżetu i z roku na rok rośnie. Jest to spowodowane między innymi tym, że chcemy docierać do konsumentów, którzy rezygnują lub ograniczają użytkowanie telewizji linearnej na korzyść Internetu. Ponadto, konsekwentnie rozwijamy nasz kanał e-commerce. Nie tak dawno zmieniliśmy szatę graficzną serwisu www.agatameble.pl i usprawniliśmy cały proces zakupowy.

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

Za działania marketingowe i digitalowe dotyczące brandu Agata S.A. odpowiada dział marketingu, który liczy 17 osób. Ponadto współpracujemy z agencją PR, agencją kreatywną oraz domem mediowym.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branża marketingowa w Polsce dynamicznie się rozwija i z roku na rok przybywa innowacyjnych rozwiązań w zakresie szeroko rozumianej komunikacji marketingowej, więc nie można narzekać na brak kreatywności ze strony mediów czy agencji reklamowych. Widać, że potrafimy się uczyć jako kraj od światowych gigantów i umiejętnie wdrażamy nowoczesne technologie do działań biznesowych.

3 najważniejsze cele i plany na 2019 rok

Nasze najważniejsze cele to, po pierwsze – utrzymanie na podobnym poziomie co dotychczas trzech najważniejszych wskaźników: tempa wzrostu, frekwencji i świadomości marki w utrudnionych warunkach rynkowych wynikających z niedziel niehandlowych. Będzie to dla nas duże wyzwanie, ale jesteśmy dobrze przygotowani do działań. Po drugie chcemy utrzymać dynamikę rozwoju, wprowadzając na rynek minimum dwa nowe salony wielkopowierzchniowe rocznie. Kolejnym priorytetem jest wzrost aktywności w kanałach digitalowych oraz rozwój działań z zakresu PR.