TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Outdoor na przełomie 2018/2019

Outdoor na przełomie 2018/2019
Które kampanie outdoorowe okazały się najciekawsze w 2018 r.? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku?
O autorze
3 min czytania 2019-01-23

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEATŠKODA
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
>>> Mobile marketing na przełomie 2018/2019
>>> Reklama internetowa na przełomie 2018/2019
>>> Kreacja na przełomie 2018/2019

Outdoor na przełomie 2018/2019 podsumowują Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu, AMS oraz Bartosz Barański i Waldemar Kruk, Zarząd Instytutu Badań Outdooru.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grażyna Gołębiowska
dyrektor marketingu, AMS

3 najciekawsze akcje/kampanie outdoorowe z 2018 roku w Polsce

  1. Kampania Innogy – reklama na pojazdach komunikacji miejskiej, wyjątkowo spójna z przekazem reklamowym – i to dosłownie. Powierzchnie reklamowe Busback zostały dobrane tak, aby kampania „Docenisz prąd prosto z natury” była w stu procentach zrealizowana na autobusach elektrycznych i hybrydowych. Outdoor potrafi być kontekstowy 🙂
  2. Kampania Audi – na nośnikach dynamic backlight w obu dostępnych na rynku formatach 18 i 32 mkw. klient zaprojektował świetną kreację. Na nośniku zostały pokazane zapalające się światła z tyłu i z przodu samochodu – dokładnie tak, jak dzieje się to przy otwieraniu i zamykaniu jednego z modeli Audi.
  3. Kampania jogurtów Landliebe – najbardziej zróżnicowana multiformatowa kampania roku. Wykorzystano billboardy, backlighty, dynamic backlight, premium citylight, cityscrolle oraz reklamę na bankomatach. Zasięg murowany!

3 wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na outdoor

Trzy w jednym, czyli: (1) udostępnienie udziałowcom Instytutu Badań Outdooru danych opisujących ich nośniki, co umożliwiło (2) dalsze kroki w kierunku implementacji wyników badań do ofert handlowych, aby wreszcie (3) zaprezentować rynkowi w grudniu 2018 r. – w przypadku AMS – nową politykę handlową i nowy cennik na 2019 rok.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku

  1. Zmiana modelu planowania i zakupu OOH – odejście od sprzedaży nośników w oparciu o ich lokalizację na rzecz sprzedaży bazującej na dotarciu do określonej widowni tych nośników. Planowanie z wykorzystaniem wskaźników mediowych, zapewniające porównywalność outdooru z innymi mediami.
  2. Przekonanie samorządów do nowoczesnej i przyjaznej reklamy digital. Obecnie ta forma reklamy kojarzona jest z dużymi, mocno świecącymi ledami, które popsuły jej wizerunek i odstraszyły samorządy od reklamy cyfrowej jako takiej. Aby ten niekorzystny trend odwrócić, trzeba pokazywać dobre przykłady zastosowania nowoczesnego i przyjaznego digitalu, który współgra z tkanką miejską, a nie jest dla niej elementem obcym. Tak rozumianą cyfryzację AMS realizuje na przykład w ramach projektu „Digital Kraków”. Jesteśmy przekonani, że dzięki takim działaniom samorządy będą w znacznie szerszym stopniu dopuszczać ten rodzaj reklamy w uchwałach krajobrazowych, podobnie jak jest to w największych europejskich i światowych metropoliach.
  3. Powrót do dialogu i współpracy samej branży OOH w Polsce. W ostatnich latach nastąpiło duże spolaryzowanie poglądów dotyczących koncepcji rozwoju OOH. Część środowiska chce za wszelką cenę pozostawić outdoor w kształcie z końca XX wieku. AMS proponuje rozwiązania znane z rynków rozwiniętych. Będziemy starać się przekonywać do tej koncepcji jak największą liczbę graczy.

Nowinki technologiczne a outdoor w 2019 roku

To trendy, które od wielu lat kształtują rzeczywistość OOH w krajach o ugruntowanej gospodarce rynkowej – trend eko, systemowa digitalizacja przekazu oraz uporządkowanie przestrzeni publicznej w duchu smart city. Szczególnie chodzi tu o najnowsze rozumienie pojęcia smart city jako miasta, które oprócz wysokiej technologii wykorzystuje twórcze zaangażowanie mieszkańców, umożliwiając im dialog i skuteczną komunikację.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Bartosz Barański, Waldemar Kruk
Zarząd Instytutu Badań Outdooru

3 wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na outdoor

  1. Zakończenie etapu założycielskiego projektu Outdoor Track realizowanego przez Instytut Badań Outdooru Sp. Z o.o.
  2. Zaprezentowanie przez AMS, Clear Channel i Ströera (udziałowców IBO) własnych koncepcji wykorzystania wyników badań widowni outdooru.
  3. Zmiany w IBO:
    – sprzedaż przez Clear Channel udziałów w IBO,
    – zmiana we władzach spółki (zakończenie misji przez dotychczasowego prezesa Pawła Tyszkiewicza i powołanie do zarządu Bartosza Barańskiego i Waldemara Kruka).

3 najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku

  1. Przestawienie się rynku na bardziej nowoczesny sposób planowania i kupowania OOH w oparciu o nowy standard pomiaru widowni OOH.
  2. Pełna implementacja przez AMS, Ströera i Clear Channel wyników Outdoor Track do indywidualnych polityk handlowych tych firm.
  3. Wpisanie badań OOH w kontekst stworzony w związku z ideą powołania wspólnego dla wszystkich mediów JIC-a, którego projektem zajmują się IAA wraz z KRRiT.

Nowinki technologiczne a outdoor w 2019 roku

  1. Powstanie pierwszej wspólnej platformy autoryzacyjnej pozwalającej klientom analizować wyniki dla łączonych kampanii firmy biorących udział w projekcie OT.
  2. Rozwój digitalizacji OOH.
  3. Big data jako motor napędowy nowych produktów OOH.