Outdoor na przełomie 2018/2019

Outdoor na przełomie 2018/2019
Które kampanie outdoorowe okazały się najciekawsze w 2018 r.? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku?
O autorze
3 min czytania 2019-01-23

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEATŠKODA
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
>>> Mobile marketing na przełomie 2018/2019
>>> Reklama internetowa na przełomie 2018/2019
>>> Kreacja na przełomie 2018/2019

Outdoor na przełomie 2018/2019 podsumowują Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu, AMS oraz Bartosz Barański i Waldemar Kruk, Zarząd Instytutu Badań Outdooru.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grażyna Gołębiowska
dyrektor marketingu, AMS

3 najciekawsze akcje/kampanie outdoorowe z 2018 roku w Polsce

  1. Kampania Innogy – reklama na pojazdach komunikacji miejskiej, wyjątkowo spójna z przekazem reklamowym – i to dosłownie. Powierzchnie reklamowe Busback zostały dobrane tak, aby kampania „Docenisz prąd prosto z natury” była w stu procentach zrealizowana na autobusach elektrycznych i hybrydowych. Outdoor potrafi być kontekstowy 🙂
  2. Kampania Audi – na nośnikach dynamic backlight w obu dostępnych na rynku formatach 18 i 32 mkw. klient zaprojektował świetną kreację. Na nośniku zostały pokazane zapalające się światła z tyłu i z przodu samochodu – dokładnie tak, jak dzieje się to przy otwieraniu i zamykaniu jednego z modeli Audi.
  3. Kampania jogurtów Landliebe – najbardziej zróżnicowana multiformatowa kampania roku. Wykorzystano billboardy, backlighty, dynamic backlight, premium citylight, cityscrolle oraz reklamę na bankomatach. Zasięg murowany!

3 wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na outdoor

Trzy w jednym, czyli: (1) udostępnienie udziałowcom Instytutu Badań Outdooru danych opisujących ich nośniki, co umożliwiło (2) dalsze kroki w kierunku implementacji wyników badań do ofert handlowych, aby wreszcie (3) zaprezentować rynkowi w grudniu 2018 r. – w przypadku AMS – nową politykę handlową i nowy cennik na 2019 rok.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku

  1. Zmiana modelu planowania i zakupu OOH – odejście od sprzedaży nośników w oparciu o ich lokalizację na rzecz sprzedaży bazującej na dotarciu do określonej widowni tych nośników. Planowanie z wykorzystaniem wskaźników mediowych, zapewniające porównywalność outdooru z innymi mediami.
  2. Przekonanie samorządów do nowoczesnej i przyjaznej reklamy digital. Obecnie ta forma reklamy kojarzona jest z dużymi, mocno świecącymi ledami, które popsuły jej wizerunek i odstraszyły samorządy od reklamy cyfrowej jako takiej. Aby ten niekorzystny trend odwrócić, trzeba pokazywać dobre przykłady zastosowania nowoczesnego i przyjaznego digitalu, który współgra z tkanką miejską, a nie jest dla niej elementem obcym. Tak rozumianą cyfryzację AMS realizuje na przykład w ramach projektu „Digital Kraków”. Jesteśmy przekonani, że dzięki takim działaniom samorządy będą w znacznie szerszym stopniu dopuszczać ten rodzaj reklamy w uchwałach krajobrazowych, podobnie jak jest to w największych europejskich i światowych metropoliach.
  3. Powrót do dialogu i współpracy samej branży OOH w Polsce. W ostatnich latach nastąpiło duże spolaryzowanie poglądów dotyczących koncepcji rozwoju OOH. Część środowiska chce za wszelką cenę pozostawić outdoor w kształcie z końca XX wieku. AMS proponuje rozwiązania znane z rynków rozwiniętych. Będziemy starać się przekonywać do tej koncepcji jak największą liczbę graczy.

Nowinki technologiczne a outdoor w 2019 roku

To trendy, które od wielu lat kształtują rzeczywistość OOH w krajach o ugruntowanej gospodarce rynkowej – trend eko, systemowa digitalizacja przekazu oraz uporządkowanie przestrzeni publicznej w duchu smart city. Szczególnie chodzi tu o najnowsze rozumienie pojęcia smart city jako miasta, które oprócz wysokiej technologii wykorzystuje twórcze zaangażowanie mieszkańców, umożliwiając im dialog i skuteczną komunikację.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Bartosz Barański, Waldemar Kruk
Zarząd Instytutu Badań Outdooru

3 wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na outdoor

  1. Zakończenie etapu założycielskiego projektu Outdoor Track realizowanego przez Instytut Badań Outdooru Sp. Z o.o.
  2. Zaprezentowanie przez AMS, Clear Channel i Ströera (udziałowców IBO) własnych koncepcji wykorzystania wyników badań widowni outdooru.
  3. Zmiany w IBO:
    – sprzedaż przez Clear Channel udziałów w IBO,
    – zmiana we władzach spółki (zakończenie misji przez dotychczasowego prezesa Pawła Tyszkiewicza i powołanie do zarządu Bartosza Barańskiego i Waldemara Kruka).

3 najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku

  1. Przestawienie się rynku na bardziej nowoczesny sposób planowania i kupowania OOH w oparciu o nowy standard pomiaru widowni OOH.
  2. Pełna implementacja przez AMS, Ströera i Clear Channel wyników Outdoor Track do indywidualnych polityk handlowych tych firm.
  3. Wpisanie badań OOH w kontekst stworzony w związku z ideą powołania wspólnego dla wszystkich mediów JIC-a, którego projektem zajmują się IAA wraz z KRRiT.

Nowinki technologiczne a outdoor w 2019 roku

  1. Powstanie pierwszej wspólnej platformy autoryzacyjnej pozwalającej klientom analizować wyniki dla łączonych kampanii firmy biorących udział w projekcie OT.
  2. Rozwój digitalizacji OOH.
  3. Big data jako motor napędowy nowych produktów OOH.