>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEAT, ŠKODA
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
>>> Mobile marketing na przełomie 2018/2019
>>> Reklama internetowa na przełomie 2018/2019
>>> Kreacja na przełomie 2018/2019
Zobacz również
Outdoor na przełomie 2018/2019 podsumowują Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu, AMS oraz Bartosz Barański i Waldemar Kruk, Zarząd Instytutu Badań Outdooru.
Grażyna Gołębiowska #PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
dyrektor marketingu, AMS
3 najciekawsze akcje/kampanie outdoorowe z 2018 roku w Polsce
- Kampania Innogy – reklama na pojazdach komunikacji miejskiej, wyjątkowo spójna z przekazem reklamowym – i to dosłownie. Powierzchnie reklamowe Busback zostały dobrane tak, aby kampania „Docenisz prąd prosto z natury” była w stu procentach zrealizowana na autobusach elektrycznych i hybrydowych. Outdoor potrafi być kontekstowy 🙂
- Kampania Audi – na nośnikach dynamic backlight w obu dostępnych na rynku formatach 18 i 32 mkw. klient zaprojektował świetną kreację. Na nośniku zostały pokazane zapalające się światła z tyłu i z przodu samochodu – dokładnie tak, jak dzieje się to przy otwieraniu i zamykaniu jednego z modeli Audi.
- Kampania jogurtów Landliebe – najbardziej zróżnicowana multiformatowa kampania roku. Wykorzystano billboardy, backlighty, dynamic backlight, premium citylight, cityscrolle oraz reklamę na bankomatach. Zasięg murowany!
3 wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na outdoor
Trzy w jednym, czyli: (1) udostępnienie udziałowcom Instytutu Badań Outdooru danych opisujących ich nośniki, co umożliwiło (2) dalsze kroki w kierunku implementacji wyników badań do ofert handlowych, aby wreszcie (3) zaprezentować rynkowi w grudniu 2018 r. – w przypadku AMS – nową politykę handlową i nowy cennik na 2019 rok.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3 najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku
- Zmiana modelu planowania i zakupu OOH – odejście od sprzedaży nośników w oparciu o ich lokalizację na rzecz sprzedaży bazującej na dotarciu do określonej widowni tych nośników. Planowanie z wykorzystaniem wskaźników mediowych, zapewniające porównywalność outdooru z innymi mediami.
- Przekonanie samorządów do nowoczesnej i przyjaznej reklamy digital. Obecnie ta forma reklamy kojarzona jest z dużymi, mocno świecącymi ledami, które popsuły jej wizerunek i odstraszyły samorządy od reklamy cyfrowej jako takiej. Aby ten niekorzystny trend odwrócić, trzeba pokazywać dobre przykłady zastosowania nowoczesnego i przyjaznego digitalu, który współgra z tkanką miejską, a nie jest dla niej elementem obcym. Tak rozumianą cyfryzację AMS realizuje na przykład w ramach projektu „Digital Kraków”. Jesteśmy przekonani, że dzięki takim działaniom samorządy będą w znacznie szerszym stopniu dopuszczać ten rodzaj reklamy w uchwałach krajobrazowych, podobnie jak jest to w największych europejskich i światowych metropoliach.
- Powrót do dialogu i współpracy samej branży OOH w Polsce. W ostatnich latach nastąpiło duże spolaryzowanie poglądów dotyczących koncepcji rozwoju OOH. Część środowiska chce za wszelką cenę pozostawić outdoor w kształcie z końca XX wieku. AMS proponuje rozwiązania znane z rynków rozwiniętych. Będziemy starać się przekonywać do tej koncepcji jak największą liczbę graczy.
Nowinki technologiczne a outdoor w 2019 roku
To trendy, które od wielu lat kształtują rzeczywistość OOH w krajach o ugruntowanej gospodarce rynkowej – trend eko, systemowa digitalizacja przekazu oraz uporządkowanie przestrzeni publicznej w duchu smart city. Szczególnie chodzi tu o najnowsze rozumienie pojęcia smart city jako miasta, które oprócz wysokiej technologii wykorzystuje twórcze zaangażowanie mieszkańców, umożliwiając im dialog i skuteczną komunikację.
Bartosz Barański, Waldemar Kruk
Zarząd Instytutu Badań Outdooru
3 wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na outdoor
- Zakończenie etapu założycielskiego projektu Outdoor Track realizowanego przez Instytut Badań Outdooru Sp. Z o.o.
- Zaprezentowanie przez AMS, Clear Channel i Ströera (udziałowców IBO) własnych koncepcji wykorzystania wyników badań widowni outdooru.
- Zmiany w IBO:
– sprzedaż przez Clear Channel udziałów w IBO,
– zmiana we władzach spółki (zakończenie misji przez dotychczasowego prezesa Pawła Tyszkiewicza i powołanie do zarządu Bartosza Barańskiego i Waldemara Kruka).
3 najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2019 roku
- Przestawienie się rynku na bardziej nowoczesny sposób planowania i kupowania OOH w oparciu o nowy standard pomiaru widowni OOH.
- Pełna implementacja przez AMS, Ströera i Clear Channel wyników Outdoor Track do indywidualnych polityk handlowych tych firm.
- Wpisanie badań OOH w kontekst stworzony w związku z ideą powołania wspólnego dla wszystkich mediów JIC-a, którego projektem zajmują się IAA wraz z KRRiT.
Nowinki technologiczne a outdoor w 2019 roku
- Powstanie pierwszej wspólnej platformy autoryzacyjnej pozwalającej klientom analizować wyniki dla łączonych kampanii firmy biorących udział w projekcie OT.
- Rozwój digitalizacji OOH.
- Big data jako motor napędowy nowych produktów OOH.