>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEAT, ŠKODA, ANSWEAR, Piątnica, BlaBlaCar, NeoNail
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży gastronomicznej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży kultury i sztuki na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> Wideo marketing na przełomie 2018/2019
>>> E-commerce na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
>>> Mobile marketing na przełomie 2018/2019
O roku 2018 dla marki AMICA opowiada Paweł Rydz, dyrektor marketingu, AMICA.
Zobacz również
Największy sukces marki AMICA w 2018 roku
Wypracowanie nowej strategii komunikacji marki AMICA w Polsce bazując na najnowszych badaniach, analizach działań i trendów rynkowych, a także skuteczna egzekucja zmiany wizerunku poprzez kampanię wizerunkową opartą o nową grupę docelową i nowe narzędzia.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku
Zmierzenie się z deficytami marki wynikającymi z braku konsekwencji działań w poprzednich latach, a także konsekwentne aktywności w myśl nowej strategii AMICA FOR LIVING, w której umiejscawiamy markę w codzienności każdego gospodarstwa domowego.
Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku
- Badania etnograficzne – dzięki nim wchodzimy do superligi graczy ceniących i wsłuchujących się w oceny użytkowników końcowych z poczuciem najważniejszego testu.
- Kampania dot. lodówek wolnostojących (lipiec-wrzesień) – nowe podejście bazujące na funkcjach parasolowych i dokładnym rozpisaniu mapy komunikacji.
- Kampania wizerunkowa AMICA FOR LIVING – nowe otwarcie dla marki AMICA, nowe narzędzie, nowa platforma komunikacyjna na bardzo wyróżniającym się formacie dla nowej grupy docelowej.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Kampania wizerunkowa – bardzo dobrze ocenione narzędzie (SPOT), które znakomicie odebrane zostało w nowej grupie docelowej marki i efektywność związana z zaplanowaniem emisji w mediach
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Mierniki efektywności marketingowych
Po pierwsze cykliczne OMNIBUSY, ale z nowości od 2018 r. wdrożyliśmy badanie MDS (siła marki), które oprócz Polski zaadoptowaliśmy już na dwa z naszych rynków zagranicznych. Dodatkowo, prowadzimy badania ilościowe i jakościowe analizujące przygotowany spot wizerunkowy w 2018 roku i to samo narzędzie zastosujemy do planowanej kampanii produktowej od wiosny 2019 r. To najważniejsze z badań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku
Bez rewolucji – mix złożony z szerokozasięgowego ATL (tv linearna, vod), online (wiele aktywności i modeli komunikacji), jak również geotargetowany OUTDOOR (OOH) – nowością było kino w listopadzie br. , co wnikliwie analizujemy.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Oprócz wyżej wymienionego mixu, dołączone zostanie radio oraz nowoczesne nośniki DOOH, planowane na najważniejsze wdrożenia produktowe (wiosna/jesień).
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Odpowiem niestandardowo – po pierwsze: mobile – skrócenie możliwości komunikacji z potencjalnym klientem/odbiorcą do urządzenia, które każdy dorosły ma w zasięgu dłoni i swoich palców i używa średnio 3-4 h dziennie.
Po drugie – etnografia – nie ma nic bardziej autentycznego, niż szukanie insightów od konsumentów używających Twoich sprzętów w realnym świecie i raportujących z wykonania zadań na bieżąco. Idziemy tą drogą, gdyż realnie i autentycznie szukamy wskazówek od użytkowników, dzięki czemu zmieniliśmy naszą strategię.
Budżet na działania digitalowe
W dużym uogólnieniu 50/50 w zestawieniu online/tv. Choć to zależy od konkretnych kategorii sprzętów oferowanych na rynku przez AMICA. Niektóre wykorzystują wyłącznie online, niektóre zaś (piekarniki, okapy – czyli sprzęt grzejny) wspierane są całym mixem mediów.
Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?
W ramach zespołu marketingu AMICA współpracujemy z różnymi agencjami interaktywnymi i konkretne działania prowadzą zespoły wewnętrzne.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Stabilna, o dużej aktywności pro klienckiej – sporo zapytań o możliwość współpracy projektowej ad hoc.
Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok
- Kontynuacja spójnej komunikacji na bazie nowej platformie komunikacyjnej z br. (AMICA. For living).
- Skuteczne wdrożenie produktowe na wiosnę, wsparte i efektywnie zakomunikowane na rynku za pomocą mediów i nowych narzędzi (spot, bb) w zgodzie z nową strategią marki.
- Dalsze wsparcie naszych regionalnych brandów (Hansa, GRAM, CDA) poprzez wspólne projekty i kooperację.