Marki na przełomie 2018/2019: AMICA

Marki na przełomie 2018/2019: AMICA

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka AMICA? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEATŠKODA, ANSWEAR, PiątnicaBlaBlaCar, NeoNail
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży gastronomicznej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży kultury i sztuki na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> Wideo marketing na przełomie 2018/2019
>>> E-commerce na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
>>> Mobile marketing na przełomie 2018/2019

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2018 dla marki AMICA opowiada Paweł Rydz, dyrektor marketingu, AMICA.

Największy sukces marki AMICA w 2018 roku

Wypracowanie nowej strategii komunikacji marki AMICA w Polsce bazując na najnowszych badaniach, analizach działań i trendów rynkowych, a także skuteczna egzekucja zmiany wizerunku poprzez kampanię wizerunkową opartą o nową grupę docelową i nowe narzędzia.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Zmierzenie się z deficytami marki wynikającymi z braku konsekwencji działań w poprzednich latach, a także konsekwentne aktywności w myśl nowej strategii AMICA FOR LIVING, w której umiejscawiamy markę w codzienności każdego gospodarstwa domowego.

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

  1. Badania etnograficzne – dzięki nim wchodzimy do superligi graczy ceniących i wsłuchujących się w oceny użytkowników końcowych z poczuciem najważniejszego testu.
  2. Kampania dot. lodówek wolnostojących (lipiec-wrzesień) – nowe podejście bazujące na funkcjach parasolowych i dokładnym rozpisaniu mapy komunikacji.
  3. Kampania wizerunkowa AMICA FOR LIVING – nowe otwarcie dla marki AMICA, nowe narzędzie, nowa platforma komunikacyjna na bardzo wyróżniającym się formacie dla nowej grupy docelowej.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Kampania wizerunkowa – bardzo dobrze ocenione narzędzie (SPOT), które znakomicie odebrane zostało w nowej grupie docelowej marki i efektywność związana z zaplanowaniem emisji w mediach

Mierniki efektywności marketingowych

Po pierwsze cykliczne OMNIBUSY, ale z nowości od 2018 r. wdrożyliśmy badanie MDS (siła marki), które oprócz Polski zaadoptowaliśmy już na dwa z naszych rynków zagranicznych. Dodatkowo, prowadzimy badania ilościowe i jakościowe analizujące przygotowany spot wizerunkowy w 2018 roku i to samo narzędzie zastosujemy do planowanej kampanii produktowej od wiosny 2019 r. To najważniejsze z badań.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Bez rewolucji – mix złożony z szerokozasięgowego ATL (tv linearna, vod), online (wiele aktywności i modeli komunikacji), jak również geotargetowany OUTDOOR (OOH) – nowością było kino w listopadzie br. , co wnikliwie analizujemy.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Oprócz wyżej wymienionego mixu, dołączone zostanie radio oraz nowoczesne nośniki DOOH, planowane na najważniejsze wdrożenia produktowe (wiosna/jesień).

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Odpowiem niestandardowo – po pierwsze: mobile – skrócenie możliwości komunikacji z potencjalnym klientem/odbiorcą do urządzenia, które każdy dorosły ma w zasięgu dłoni i swoich palców i używa średnio 3-4 h dziennie.

Po drugie – etnografia – nie ma nic bardziej autentycznego, niż szukanie insightów od konsumentów używających Twoich sprzętów w realnym świecie i raportujących z wykonania zadań na bieżąco. Idziemy tą drogą, gdyż realnie i autentycznie szukamy wskazówek od użytkowników, dzięki czemu zmieniliśmy naszą strategię.

Budżet na działania digitalowe

W dużym uogólnieniu 50/50 w zestawieniu online/tv. Choć to zależy od konkretnych kategorii sprzętów oferowanych na rynku przez AMICA. Niektóre wykorzystują wyłącznie online, niektóre zaś (piekarniki, okapy – czyli sprzęt grzejny) wspierane są całym mixem mediów.

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

W ramach zespołu marketingu AMICA współpracujemy z różnymi agencjami interaktywnymi i konkretne działania prowadzą zespoły wewnętrzne.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Stabilna, o dużej aktywności pro klienckiej – sporo zapytań o możliwość współpracy projektowej ad hoc.

Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok

  1. Kontynuacja spójnej komunikacji na bazie nowej platformie komunikacyjnej z br. (AMICA. For living).
  2. Skuteczne wdrożenie produktowe na wiosnę, wsparte i efektywnie zakomunikowane na rynku za pomocą mediów i nowych narzędzi (spot, bb) w zgodzie z nową strategią marki.
  3. Dalsze wsparcie naszych regionalnych brandów (Hansa, GRAM, CDA) poprzez wspólne projekty i kooperację.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij