Suszonki roku – top 45 najpopularniejszych kreacji 2019

Suszonki roku – top 45 najpopularniejszych kreacji 2019

Odpowiedź sieci IKEA na komputer Apple, wizerunki bezdomnych czworonogów na butelkach czy rzeźba umierającego konia – to m.in. te kreacje były jednymi z najpopularniejszych suszonek w 2019 roku.

#1 Pugedon: Karma za butelkę 

Turecka firma Pugedon stworzyła urządzenie, które jednocześnie dba o nasze środowisko i pomaga bezpańskim psom – automat, który za wrzucenie plastikowej butelki, wysypie czworonogom karmę.

#2 IKEA: Apple Mac Pro

IKEA, znana ze świetnego real time marketingu, i tym razem postanowiła w nietypowy sposób zareklamować swój produkt, korzystając z rozgłosu innej marki – zasugerowała, że najnowszy komputer Apple'a wygląda jak... tarka do warzyw.

#3 Forum Przestrzenie: Dżok 

W połowie września 2019 roku krakowska klubokawiarnia Forum Przestrzenie ruszyła z niezwykłą akcją, której celem było zachęcenie społeczeństwa do adopcji psów – na etykietach polskiej lemoniady pojawiły się wizerunki bezdomnych czworonogów.

#4 New Balance: The Runaway 

New Balance otworzyło w Londynie swój pierwszy pub pod nazwą „The Runaway”, w którym klienci za piwo mogą zapłacić za pomocą przebiegniętych kilometrów.

#5 Fundacja Viva!: Rzeźba umierającego konia

W niedzielę 18 sierpnia 2019 roku oczom turystów zmierzających do Morskiego Oka w pewnym momencie na trasie ukazał się nietypowy zaprzęg z rzeźbą umierającego konia – był to element akcji Fundacji Viva!, która miała na celu zwrócenie uwagi na cierpienie zwierząt.

#6 Benefit: Kate Grant 

Firma kosmetyczna Benefit do swojej zeszłorocznej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.

#7 Opakowania z liści bananowca w Tajlandii 

Tajlandzki supermarket Rimping oferuje swoim klientom produkty zapakowane w liście bananowca. W ten sposób firma chce ograniczyć wykorzystywanie plastiku.

#8 Casa De Carne 

„Casa De Carne” to krótkometrażowy film autorstwa Dustina Browna, który w 2018 roku zdobył statuetkę Tarshis Short Film Awards. W materiale pokazano fikcyjną restaurację, w której klienci sami muszą zabić zwierzę, zanim trafi ono na ich talerze. Celem akcji było pokazanie cierpienia przez jakie przechodzą zwierzęta na rzecz branży spożywczej i gastronomicznej.

#9 Pływający kosz do zbierania odpadów w Gdańsku

Opracowany w Australii Seabin, czyli pływający kosz, który zbiera śmieci i olejowy osad z powierzchni wody, od połowy maja 2019 roku pracuje w gdańskiej marinie. W ten sposób miasto chce walczyć z plagą plastiku w Bałtyku.

#10 B.: Pszczoła influencerka

Takiej influencerki jeszcze nie było – pszczoła o imieniu B. za pomocą konta na Instagramie zwraca uwagę na problem wymierania pszczelich rodzin.

#11 Pornhub: Dirtiest Porn Ever

W sierpniu 2019 roku Pornhub ruszył z kampanią, która miała na celu ochronę naszego środowiska – w jej ramach stworzono film zatytułowany „Dirtiest Porn Ever”, za którego każde wyświetlenie platforma przekaże darowiznę na rzecz organizacji Ocean Polymers, zajmującej się oczyszczaniem oceanów z plastiku.

#12 Skyn: Baby Blocker

Producent prezerwatyw Skyn stworzył darmową wtyczkę do przeglądarki Chrome, która blokuje widok zdjęć dzieci na Facebooku – zamiast tego pojawiają się fotografie jedzenia lub luksusowych aut.

#13 Greenpeace: EarthApp

Rosyjski oddział Greenpeace postanowił wykorzystać ogromną popularność aplikacji FaceApp, która postarzała twarze użytkowników – organizacja w podobny sposób pokazała, jak drastycznie zmieni się nasz świat za kilkanaście lat, jeśli zignorujemy problem globalnego ocieplenia.

#14 Galeria Łomianki: Punkt Adopcji Roślin

W Galerii Łomianki powstał Punkt Adopcji Roślin, w którym każdy może oddać niechciany kwiat bądź zabrać jeden z pozostawionych i stworzyć dla niego nowy dom.

#15 Netflix: „Nasza planeta”

W ramach promocji serialu Netfliksa „Nasza planeta” w Warszawie pojawił się specjalny mural, jednak został on przykryty plastikowymi butelkami. Miało to na celu zwrócenie uwagi na rosnący problem zanieczyszczania Ziemi odpadami.

#16 Sea Shepherd: duszące się folią zwierzęta

Organizacja ratująca życie morskich zwierząt przygotowała mocną kampanię, w której w dosadny sposób pokazało, co powoduje plastik wyrzucany do zbiorników wodnych.

#17 Volvo: torby ze starych banerów i pasów bezpieczeństwa

Firma Karlik, dealer aut marki Volvo, wspiera trend upcyklingu pełną parą! Po wprowadzeniu biżuterii pARTs stworzonej ze zużytych części Volvo, w ubiegłym roku poznański dealer stworzył kolekcję toreb powstających ze starych banerów reklamowych i pasów bezpieczeństwa zezłomowanych aut.

#18 Dawid Podsiadło wystawia swój kiosk na aukcję WOŚP

Pamiętacie nietypowy, zielony kiosk Dawida Podsiadło, który pojawił się 19 października 2018 roku przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie? W 2019 roku trafił on na aukcję WOŚP. Jak się okazało, ostatecznie to firma ANSWEAR.com wylicytowała go za ponad 30 tys. złotych, a następnie dała mu drugie życie.

#19 The North Face: torby ze starych namiotów

Marka The North Face wpadła na świetny pomysł recyklingowania swoich starych, żółtych namiotów – stworzyła z nich torby oraz plecaki.

#20 Lexington: NEIGH-SMR 

W ramach promocji amerykańskiego miasta Lexington w stanie Kentucky, które uchodzi za światową stolicę konną, przygotowano nietypowy film ASMR przedstawiający konia pałaszującego jabłko oraz marchewkę.

#21 Burger King kpi z McDonalda

28 stycznia 2019 roku pisaliśmy o tym, że McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie. Zaistniałą sytuację postanowił w swój sposób skomentować Burger King. Szwedzki oddział marki wprowadził do swojego menu serię „The Not Big Mac’s” (ang. To nie Big Maki), która obejmuje m.in. takie burgery, jak: The Burger Big Mac Wished It Was (Burger, którym chciałby być Big Mac), The Like Big Mac, But Actually Big (Prawie jak Big Mac, ale o wiele większy) oraz The Anything But Big Mac (Wszystko, tylko nie Big Mac).

#22 Amerykański programista został fikcyjnym influencerem, by jeść za darmo w restauracjach

Pewien programista z Nowego Jorku stworzył w stu procentach zautomatyzowane konto na Instagramie, które zrobiło z niego influencera. Wszystko po to, by otrzymywać darmowe posiłki w restauracjach.

 

#23 Biurowy #GretaThunbergChallenge

W listopadzie 2019 roku na Twitterze furorę robił tzw. biurowy challenge z Gretą Thunberg – w ramach akcji obok plastikowych sztućców i kubków ustawiane są zdjęcia młodej aktywistki, które mają zmusić pracowników do dwukrotnego zastanowienia się nad użyciem tych jednorazowych przedmiotów.

#24 IKEA: Lagom

Brytyjski oddział marki IKEA stworzył całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chce zachęcić swoich klientów do upcyklingu.

#25 Reakcje marek na narodziny royal baby

6 maja 2019 roku na świat przyszło pierwsze dziecko księcia Harry’ego i księżnej Meghan. Jak można było się spodziewać, wydarzenie to nie zostało przeoczone przez marki na całym świecie – tutaj znajdziecie najciekawsze kreacje marek w odpowiedzi na narodziny royal baby.

#26 Tyskie: Bar w windzie 

Tyskie udowadnia, że nawet tak codzienne miejsce jak winda może być początkiem nowej znajomości. Akcja zrealizowana przez markę to część kampanii „Przejdźmy na TY”, która zachęca do dbania o bliskie relacje, otwartości i poznawania się.

#27 OLX: W sieci nie bądź chamem

Znany ze świetnych kreacji reklamowych portal OLX i tym razem nie zawiódł – by zwrócić uwagę na stosowanie dobrych manier nie tylko w życiu codziennym, ale też i w internecie, firma stworzyła serię spotów ze znanym polskim aktorem Januszem Chabiorem. Tutaj sprawdzicie, jak akcja powstawała #OdKulis. 

#28 Pornhub na walentynki

Każdy ma swój własny pomysł na spędzenie walentynkowego wieczoru. Pornhub w ubiegłym roku zrobił ukłon w stronę tych, którzy nie wyobrażają sobie go w inny sposób niż w towarzystwie aktorek z branży porno. Z okazji walentynek, serwis oferował darmową wersję premium dla wszystkich użytkowników.

#29 Diesel: Kampania na cześć utraty followersów

Niektóre marki przeżywałyby „katusze”, gdyby nagle z ich profilu w mediach społecznościowych ubyło kilkanaście tysięcy followersów. Jednak nie w przypadku brandu Diesel, który stworzył specjalną kampanię celebrującą utratę pewnych obserwujących.

#30 Swatch: Pigcasso

Czegoś takiego jeszcze nie było – marka Swatch do zaprojektowania limitowanego zegarka zaprosiła… świnię! Jest to jednak nietypowe zwierzę, bo już od jakiegoś czasu maluje obrazy, w efekcie czego doczekało się pseudonimu Pigcasso.

#31 River Island: This Is Family  

W ubiegłym roku River Island wypuściło kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców. Swoją kampanią marka pragnęła walczyć ze stereotypem rodziny, w której to kobieta jest matką, a mężczyzna ojcem. Brand pokazywał też, że rodzicami równie dobrze mogą być dwaj mężczyźni, czy dwie kobiety.

#32 Mercedes-Benz: Bertha Benz

Z okazji zeszłorocznego Dnia Kobiet, Mercedes-Benz postanowił złożyć hołd partnerce biznesowej i żonie Carla Benza – Berthcie Benz, która odegrała kluczową rolę w historii niemieckiego przedsiębiorstwa.

#33 Wrocławscy aktywiści przerobili homofobiczny billboard

Aktywiści z Wrocławskiej Grupy Nieznanych zmienili przekaz homofobicznego billboardu, który sugerował, że homoseksualiści częściej chorują na AIDS. W efekcie zmienili mowę nienawiści w mowę miłości.

#34 McDonald’s wyśmiewa Balenciagę

Internauci zauważyli, że nietypowe buty marki Balenciaga na pierwszy rzut oka przypominają opakowanie do frytek McDonalda. Sieć fast-foodowa szybko podchwyciła tę myśl.

#35 P&G: #ShareTheLoad 

Spot P&G zatytułowany #ShareTheLoad pokazywał, jak ważne jest, by matki wpajały swoim synom od najmłodszych lat obowiązki domowe, bo potem będzie miało to ogromne skutki w dorosłym życiu.

#36 Burger King odpowiada na wpis Kanyego Westa

Kanye West zadeklarował na Twitterze, że jego ulubioną restauracją jest McDonald’s. Burger King odpowiedział mu na to w typowy dla siebie sposób, co docenili internauci na całym świecie.

#37 Martin Stankiewicz: Pościele moich byłych

Popularny youtuber Martin Stankiewicz stworzył film „Pościele moich byłych”, który był kolejną produkcją przygotowaną na potrzeby kampanii marki IKEA. Tym razem tematem filmu była sypialnia.

#38 Gillette: The Best Men Can Be

Reklama Gillette „The Best Men Can Be” miała na celu zachęcenie mężczyzn do stania się lepszą wersją samego siebie. W efekcie wiele osób zarzuca jej promowanie szkodliwych stereotypów na temat płci męskiej, a nawet atak wymierzony w jej kierunku. Zobaczcie, co na ten temat sądzą eksperci.

#39 Studio Yes: Fed up of your job too?

Theresa May stała się bohaterką rekrutacyjnego spotu londyńskiego Studio Yes. Humorystyczna produkcja kierowana była do osób, które, tak jak brytyjska premier w filmiku, mają już dość swojej pracy.

#40 Nike: Dream Crazier 

Nike po raz kolejny inspiruje kobiety do pokonywania wyzwań i osiągania sukcesów. W nowym spocie marka pokazuje ważne momenty z życia znanych sportsmenek, jak Serena Williams, Simone Biles, czy Ibtihaj Muhammad.

#41 Królowa Elżbieta II: Specjalista ds. social mediów

Królowa Elżbieta II szuka specjalisty ds. social mediów – takie ogłoszenie pojawiło się w grudniu 2019 roku na oficjalnej stronie poświęconej rodzinie królewskiej. Do głównych zadań takiej osoby będzie należało m.in. budowanie publicznego wizerunku monarchini.

#42 Rozpikselowane zdjęcia zwierząt

Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.

#43 Rekordowe jajko z Instagrama

Pamiętacie słynne zdjęcie jajka, które stało się najpopularniejszą fotografią na Instagramie? 25 stycznia 2019 roku pisaliśmy, że zaczęło ono pękać. Wszyscy podejrzewali, że jest to element jakiejś akcji marketingowej, lecz dopiero kilka dni później wszystko wyszło na jaw. Okazało się, że za akcją stoi platforma streamingowa Hulu, zaś jej celem jest nagłośnienie problemów związanych ze zdrowiem psychicznym.

#44 McDonald's: Hotele dla pszczół na billboardach

To kolejna niesamowita akcja sieci McDonald’s – tym razem szwedzki oddział marki postanowił zainstalować domki dla pszczół w swoich billboardach. W specjalnie zamontowanych drewnianych płytach zostały natomiast wywiercone otwory, by pszczoły mogły się swobodnie przemieszczać.

#45 WWF x Prado: + 1,5ºC zmienia wszystko

1,5 stopnia Celsjusza to z pozoru tak niewiele – lecz nowa akcja organizacji WWF i madryckiego muzeum Prado dobitnie pokazuje, jak błędne jest to stwierdzenie. W jej ramach zmodyfikowano słynne dzieła sztuki, by pokazać możliwe skutki ocieplenia klimatu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij