TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marki na przełomie 2018/2019: Burger King

Marki na przełomie 2018/2019: Burger King
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka Burger King? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?
O autorze
4 min czytania 2019-01-18

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank, Lidl, Avon, OLX, Semilac, Bank BGŻ BNP Paribas, LOT, Credit Agricole, Grupa Domodi, SEATŠKODA, ANSWEAR, PiątnicaBlaBlaCar, NeoNail, Amica
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży modowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży gastronomicznej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży kultury i sztuki na przełomie 2018/2019
>>> Strategia na przełomie 2018/2019
>>> Content marketing na przełomie 2018/2019
>>> PR na przełomie 2018/2019
>>> Social media na przełomie 2018/2019
>>> Web design/UX na przełomie 2018/2019
>>> Eventy na przełomie 2018/2019
>>> Wideo marketing na przełomie 2018/2019
>>> E-commerce na przełomie 2018/2019
>>> SEM/SEO na przełomie 2018/2019
>>> Influencer marketing na przełomie 2018/2019
>>> Mobile marketing na przełomie 2018/2019
>>> Reklama internetowa na przełomie 2018/2019

O roku 2018 dla marki Burger King opowiada Katarzyna Makowska, brand manager Burger King.

Największy sukces marki Burger King w 2018 roku

2018 rok pokazał, że na rynku jest spore zainteresowanie nowymi kategoriami produktowymi w portfolio marki. Klienci oczekują nie tylko dużych burgerów z grillowaną na ogniu wołowiną, ale też przekąsek, produktów z kurczaka, czy deserów. Zdecydowanym fenomenem okazał się Shake Oreo, który szczególnie w okresie letnim bił rekordy popularności. Spotkał się też z dużym zainteresowaniem ze strony fanów w mediach społecznościowych. 2018 to także ważny rok dla rozwoju alternatywnych kanałów sprzedaży, takich jak dowóz do domu. Pierwsze testy tego rozwiązania w marce Burger King dały bardzo obiecujące wyniki.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Całkowicie nową rzeczywistością okazały się wprowadzone zmiany w handlu – zamknięte niedziele i idące za tym zmiany w zachowaniach konsumentów. Musieliśmy dostosować do nich rytm pracy naszych restauracji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

Burger King, nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim globalnie, rozpoznawalna jest za swoje niestandardowe akcje marketingowe. Bierzemy udział w wielu z nich. Jedną z ciekawszych było wprowadzenie Czekoladowego Whopper’a z okazji Prima Apprilis. Informacja o burgerze pojawiła się w sieci kilka dni wcześniej, co specjalnie nie wskazywało na Prima Apprilisowy żart, a następnie 1-szego kwietnia została ogłoszona, smutna dla wielu fanów marki, prawda.

Również z okazji Halloween postanowiliśmy zaskoczyć naszych fanów wprowadzając do sprzedaży Nightmare Burger w zielonej bułce i z maksymalną ilości protein. Burger składał się z majonezu, bekonu, kurczaka oraz wołowiny. Propozycja tylko dla Gości o mocnych nerwach. Jak wykazały badania przeprowadzone w Stanach, zjedzenie burgera w takim wydaniu tuż przed snem, znacznie wzmacniało pojawienie się koszmarów sennych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lokalnie, przeprowadziliśmy kampanię 10 Nuggets’ów za 5 zł, której wyniki sprzedażowe przerosły nasze oczekiwania i otworzyły nam drzwi do rozwoju alternatywnych kategorii produktowych w Burger King.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Każdorazowo akcje buzz’owe spotykają się zarówno z pozytywnymi jak i negatywnymi reakcjami. Mocno zaskoczyła nas krytyka publikacji żartu Prima Apprilisowego na kilka dni przed 1-szym kwietnia – ale cóż, taki był świadomy zamysł akcji i chyba nam się udało.

Bardzo pozytywnie byliśmy zaskoczeni popularnością oferty z Nuggetsami oraz Oreo Shake. To ważne platformy dla marki, które z pewnością będziemy rozwijać.

Mierniki efektywności marketingowych

Bardzo ważne jest dla nas zaangażowanie naszych Gości w prowadzone działania marketingowe, pozytywny odbiór promocji i nowych produktów, a co za tym idzie – wskaźniki wizerunkowe. Na koniec dnia oczywiście liczy się sprzedaż, ale ta naturalnie odzwierciedla wcześniej wspomniane wskaźniki.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Digital oraz OOH. Kilka lat temu zrezygnowaliśmy z inwestycji w telewizję i wypracowaliśmy miks, który pozwala nam uzyskać największą efektywność prowadzonych działań w ramach skali marki.  

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Przede wszystkim chcemy więcej inwestować w działania digitalowe i aktywacje konsumenckie, tak aby być jak najbliżej Gości odwiedzających nasze restauracje każdego dnia. Zdajemy sobie sprawę z tego jak ważna jest w dzisiejszych czasach mobilność, więc tutaj dużym priorytetem są aplikacja mobilna, działania w Social Mediach i rozwój kanału dowozu do domów.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Konsumenci chcą się angażować. Przestajemy rozumieć aktywacje marketingowe w kontekście storytellingu, teraz liczy się „story doing”. Dodatkowo, stajemy się coraz mocniej zaangażowani społecznie. Jako przykład mogę wskazać świetne akcje społeczne realizowane przez Burger King w Stanach Zjednoczonych – Różowy Podatek, Bullying (Whopper) Jr. Ten trend dociera też do Polski. Popatrzmy na nagrodzoną w Cannes kampanię Greenpeace „Do ostatniego drzewa”.


Idąc dalej, digital przejmuje prym nad tradycyjnym retailem. Sklepy i restauracje muszą odchodzić od swoich tradycyjnych funkcji, a coraz bardziej stawać się miejscami socjalnymi i dedykowanymi rozrywce. Za przykład weźmy innowacyjne sklepy Apple w ramach akcji „Today at Apple”, gdzie zamiast kupować produkty marki, przychodzimy aby z nich korzystać i aby rozwijać swoje talenty, czy też działania KFC China – w tym roboty tłumaczące zamówienia na dialekty, czy genialne przenoszenie realiów gier digitalowych do przestrzeni restauracji.  

Coraz bardziej zwracamy też uwagę na to z jakich produktów i w jaki sposób korzystamy. Ekologia może stać się tematem przewodnim wielu kampanii tego roku.

Budżet na działania digitalowe

Oczywiście, digital zyskuje coraz więcej na znaczeniu. Ale nie tylko w kontekście zwiększonych inwestycji, ale sposobu zarządzania komunikacją w tym kanale. Marketerzy muszą być coraz bardziej zaangażowani i coraz sprytniejsi. Z jednej strony efektywność ograniczana jest przez ilość treści, którymi jesteśmy zalewani każdego dnia, z drugiej strony rosnące ceny mediów, a z trzeciej – oczekiwania konsumentów co do jakości i interaktywności aktywności prowadzonych przez marki. Na znaczeniu rośnie współpraca z influencerami, w tym jako nowe zjawisko z nanoinfluencerami. Coraz częściej w propozycjach od agencji pojawiają się mniej zasięgowe, ale być może bardziej adekwatne i wiarygodne dla finalnych odbiorców, nazwiska.  

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

W ramach AmRest pracujemy zarówno na poziomie zespołu marketingowego oraz digital’owego. Dodatkowo wspierają nas agencje zewnętrzne.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce 

Z zapartym tchem obserwuję wszystko, co dzieje się na polskiej arenie marketingowej i muszę przyznać, że każdego roku mam kilku faworytów i kilka ulubionych kampanii promocyjnych. Ogromnie cieszą mnie także nagrody zdobywane przez polskich twórców w konkursach międzynarodowych. Jestem bardzo ciekawa co przyniesie nam 2019 rok.

Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok

Jako marka, przede wszystkim pragniemy być jeszcze bliżej naszych gości, a także poprzez rozwój portfolio i nowatorskie aktywacje marketingowe, zachęcić nowe osoby do odwiedzenia naszych restauracji. Planujemy również zaktywizować działania Burger King na platformach digitalowych, w tym w social mediach.

Prywatnie, chciałabym być jeszcze bliżej branży i zrealizować kilka własnych pomysłów, jak np. marketingowy kanał na YouTubie, a także częściej uczestniczyć w wydarzeniach branżowych.